SOF 2 en 60Hz probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-02 19:21
Voordat deze dicht gaat, ik heb de search gebruikt. Ik ben bekend met de 60Hz bug in win2k in combinatie met nvidia. En heb de volgende dingen nu geprobeerd:

- 85Hz in de dxdiag (direct x 9) instellen!
- 85Hz in nvidia drivers ingesteld (41.09)!
- Rivatuner gebruikt!
- NVRefreshTool 2.1 gebruikt!
- SOF 2 patch gedraait!

Het probleem doet zich ook alleen voor in SOF2. Ik heb hier verder nog NFSHS2, Unreal 2003 en Splintercell geinstalleerd staan, en daar geeft die gewoon de normale refresh van 85Hz aan.

[edit] het gaat om een ti4600.

[ Voor 4% gewijzigd door BenJoep op 13-02-2003 19:22 ]

| I've got permission to color outside the lines |

Verwijderd

www.guru3d.com

Staan zat andere proggies waar het evt. wel mee lukt :)

• BenJoep
En hoe verklaar je dan dat hij ze wel fixed met alle andere games?? :? Hij lijkt dus op dit moment alleen moeite te hebben met SOF2.. Beetje vreemd in mijn ogen.

[edit] http://www.guru3d.com/ is me al langer bekend, hoe zou ik anders aan rivatuner komen ;)..

[ Voor 58% gewijzigd door BenJoep op 13-02-2003 19:31 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-02 22:34
Misschien werken andere refreshprogramma's beter zoals Refreshfix of Refreshlock. Ik weet alleen niet of ze voor ATI of Nvidia kaarten zijn.

The devil is in the details.

Verwijderd

Joep schreef op 13 February 2003 @ 19:27:
En hoe verklaar je dan dat hij ze wel fixed met alle andere games?? :? Hij lijkt dus op dit moment alleen moeite te hebben met SOF2.. Beetje vreemd in mijn ogen.

[edit] http://www.guru3d.com/ is me al langer bekend, hoe zou ik anders aan rivatuner komen ;)..
Hmm dan moet je ff de forums van het spel bezoeken..je bent vast niet de enige met het probleem ;)

• BenJoep
Verwijderd schreef op 13 February 2003 @ 19:32:
[...]

Hmm dan moet je ff de forums van het spel bezoeken..je bent vast niet de enige met het probleem ;)
Zoek me al de halve middag de @#@#)(*@#.. Heb hier gezocht en ook op sof2 forums.. Niks te vinden..

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Mensen schijnen over het hoofd te zien dat SoF2 op de Quake III engine draait, OpenGL dus.
Dan kan je wel 100x instellen in DXdiag (van DirectX) dat DirectX games op 85 herz moeten draaien, maar dat heeft natuurlijk geen enkel effect op OpenGL games :P

In de console r_displayRefresh "85" (misschien met een (back)slash ervoor, ik heb geen SoF2) intikken zou er voor moeten zorgen dat SoF2 (eventueel na het opnieuw opstarten van SoF2) ook een refreshrate van 85 herz hanteert.

Dit werkt dus ook in RtCW en Quake III, misschien in MoH:AA, ze hebben met Medal of Honour best wel veel van de console gestripped.

Anders kan je nog altijd RefreshLock proberen, ik ben er zelf wel tevreden over.

[ Voor 35% gewijzigd door Rafe op 13-02-2003 19:46 ]

• BenJoep
Tnx refreshlock heeft me probleem opgelost.. Idd een beetje lomp om te zoeken naar de fout in directx als het een opengl game is.. LOMP LOMP LOMP ;)

Kan je met het proggie ook die settings vast zetten zonder het proggie te laten laden??

[ Voor 24% gewijzigd door BenJoep op 13-02-2003 20:09 ]

• BenJoep
Ik ben dr nu achter dat het idd alle opengl games zijn die moeilijk doen.. Hoe kan ik dat in godsnaam gewoon instellen dat die dat op 85Hz draait, zonder ook daadwerkelijk een proggie op de achtergrond te draaien. Heb hier eigenlijk nog nooit problemen mee gehad.. :?

[ Voor 12% gewijzigd door BenJoep op 13-02-2003 20:57 ]

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Even though the DirectX gaming refresh rate changes in XP SP1 aren't perfect, XP SP1 is sure a welcome relief from DirectX games being locked at 75 Hz at all resolutions, which happened in the original XP that was released in October of 2001. However, I am sad to report that XP SP1 has no changes to the 60 Hz problem in OpenGL games. In Windows XP AND XP SP1, all OpenGL games in Windows XP run at only 60 Hz, even with the newest available drivers from companies such as NVIDIA and ATI! That's right, OpenGL based Quake III Arena, Counterstrike, Jedi Knight 2, and countless other Open-GL based games will run at only 60 Hz in XP, and running your computer at 60 Hz will give you much added eyestrain and a nasty headache after playing for a while!!
Dit is dus bij jouw ook het geval, het fixt alleen de DirectX/OpenGL refresh rate.
Thankfully, there is one program out there that automatically detects the highest refresh rates your computer can handle at every resolution, and configures Windows to always use the highest refresh rate possible at every resolution in DirectX games, OpenGL games, and the Windows desktop, just like the "Optimal" setting in Windows 98/ ME does. Not only that, but it works with ALL video cards from EVERY manufacturer and with ANY driver release. I use the program myself, and I haven't encountered any problems with it. It will even backup your original refresh rate configuration in case you want to undo changes it makes, but I don't know why you'd want to do that. Of course, you still have to download and configure the program yourself, which completely ruins the "Out of the Box Experience" in Windows XP, which is why I'm still pushing so hard for Microsoft to fix these problems.

The program is called RefreshForce, it's freeware, and it's the best refresh rate program out there... period! You can find out more info about RefreshForce and download it here.
FreshForce blijkt dus ook o.a. OpenGL refresh rate's te locken. :)
• One-time execute, no reboot required, and no background program
Zoals op de site staat hoef je dat programma niet telkens aan te hebben staan, net wat je wil :)

Download RefreshForce

[ Voor 8% gewijzigd door kamerplant op 13-02-2003 21:24 ]

🌞🍃

• BenJoep
Jammer genoeg werkt dit ook niet.. Hij geeft ook 240Hz aan bij 1024x768.. Verander ik dood leuk naar 85Hz, en hij werkt dan gewoon op 60Hz.. Weet iemand nog hoe je dit in de reg kan aanpassen?? Zit me rot te zoeken naar hoe dat ging, maar kan het niet meer vinden..

• kamerplant
  • Niet online
Joep schreef op 13 February 2003 @ 21:33:
Jammer genoeg werkt dit ook niet.. Hij geeft ook 240Hz aan bij 1024x768.. Verander ik dood leuk naar 85Hz, en hij werkt dan gewoon op 60Hz.. Weet iemand nog hoe je dit in de reg kan aanpassen?? Zit me rot te zoeken naar hoe dat ging, maar kan het niet meer vinden..
Ikzelf heb dat eigenlijk ook wel eens, dat al die refreshratelock programma's niet werken. Als ik dan PowerStrip gebruik, wat helaas wel altijd aan moet staan om actief de refreshrate's te locken, werkt het wel weer.

Dit heb ik overigens ook wel eens andersom gehad, PowerStrip wat niet werkte, en zulk soort programma's als hier zijn genoemt weer wel. Een beetje vaag, wat waarschijnlijk kwam omdat ik te veel speelde met de drivers en zulk soort programma's. Na een reïnstall van m'n OS was dit overigens altijd weer goed :+

Dus: Gebruik dan toch maar Powerstrip...

🌞🍃

• BenJoep
Vind het maar een vage boel!! ;( niemand die me verder kan helpen?

[ Voor 41% gewijzigd door BenJoep op 14-02-2003 11:44 ]

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Rafe schreef op 13 February 2003 @ 19:41:
In de console r_displayRefresh "85" (misschien met een (back)slash ervoor, ik heb geen SoF2) intikken zou er voor moeten zorgen dat SoF2 (eventueel na het opnieuw opstarten van SoF2) ook een refreshrate van 85 herz hanteert.
Heb je dat al geprobeert?

• BenJoep
Jappa heeft niet geholpen!!

• kamerplant
  • Niet online
Joep schreef op 14 februari 2003 @ 11:44:
Vind het maar een vage boel!! ;( niemand die me verder kan helpen?
K, Samengevat van m'n laatste post hierboven: Gewoon PowerStrip gebruiken. ;)

Dat is duidelijk toch, of wat snap je niet? :?

🌞🍃

• BenJoep
DataBeest schreef op 15 februari 2003 @ 17:05:
[...]

K, Samengevat van m'n laatste post hierboven: Gewoon PowerStrip gebruiken. ;)

Dat is duidelijk toch, of wat snap je niet? :?
Haat powerstrip, en zoek nog die manier via de reg.. Die zou ook gewoon altijd moeten werken..

Pagina: 1