videocamera vraag

Pagina: 1
Acties:

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
ik kan door de bomen het bos niet meer zien :'(

ik wil dus een camera kopen en gewoon lekker filmen. Dv wil ik wel hebben, maar dvd in is niet per se noodzakelijk (ga toch niet heel professioneel filmen enzo)

goed ben dus net weer een zooi winkels afgelopen en zit te twijfelen tussen de volgende camera's :

jvc grdvl145 (575 euro bij megapool)
jvc grdvl100 (640 euro)
jvc grdlv355 (810 euro)
sony dcrtrv16 (800 euro)
canon dmv5301 (900 euro)
jvc grdvl160 (700 euro)

http://www.kieskeurig.nl/...rig.nsf/document/videocam

heb ik zitten kijken (weet niet hoe ik een directe link moet copyen??)

ik denk dat ik voor de jvcgrdvl160 ga.

hopelijk heeft iemand nuttige tips enzo, en welk merk is nou best?

edit--

ik zie dat de canon maar 540.000 pixels heeft... wel vreemd voor zo'n duurder toestel?

oh ja ik denk dati k maximaal 800 euro wil uitgeven, mar liever minder :D

[ Voor 12% gewijzigd door Tennisbal op 13-02-2003 19:05 ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:48

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Tegenwoordig zijn alle camera's wel goed. Het verschil zit vooral in de opties e.d. Bijv wel of geen LCD scherm, wel of geen analoog in of DV in. Aantal pixels van de CCD, wel of geen steadyshot, formaat van de camera. Kijk gewoon eens welke opties je zou willen hebben. Zet de opties desnoods naast elkaar in een Excel sheet ofzo.
Zelf ben ik altijd fan van de Sony's geweest, maar dat is puur persoonlijk.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Tennisbal
10 keer optische zoom is dat veel?

• Tennisbal
ik kan de jvc grdvl160 voor 512 euro kopen... (webwinkel) lijkt me zelf de beste keus

wat raden jullie aan?

• Microkid

Microkid

Smile

Hier staan alle JVC specs: http://193.121.210.231/Jv...igitale_cameras_jblnl.pdf

De GRDVL160 ziet er idd wel leuk uit. Maar jij zal zelf de keuze moeten maken.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Tennisbal
Microkid schreef op 13 februari 2003 @ 19:34:
Hier staan alle JVC specs: http://193.121.210.231/Jv...igitale_cameras_jblnl.pdf

De GRDVL160 ziet er idd wel leuk uit. Maar jij zal zelf de keuze moeten maken.
vind je 512 euro een goede prijs? en zou je deze zelf ook gekocht hebben?

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 20:49

MBV

Er zit nog steeds verschil tussen de diverse camera's. Een poosje terug was er een review van c't magazine (als ik het goed heb) en daarbij bleek dat de canon mv.... een slechte autofocus had. Ik zou ze dus niet bij een webwinkel kopen, maar zelf even vasthouden bij correct ofzo. Niet bij mediamarkt: zelfs als je iets vraagt helpen ze niet, is mijn ervaring.

• Tennisbal
MBV schreef op 13 February 2003 @ 20:47:
Er zit nog steeds verschil tussen de diverse camera's. Een poosje terug was er een review van c't magazine (als ik het goed heb) en daarbij bleek dat de canon mv.... een slechte autofocus had. Ik zou ze dus niet bij een webwinkel kopen, maar zelf even vasthouden bij correct ofzo. Niet bij mediamarkt: zelfs als je iets vraagt helpen ze niet, is mijn ervaring.
ik ga winkels langs en schrijf typenummers op.. die camera van jvc is bij diverse winkels 700 euro, bij een webwinkel 512!! (heb net bij een winkel kunnen afdingen naar 600)

Verwijderd

Ik heb zelf de JVC grdvl 157
volgens mij vrijwel t zelfde, behalve dan dat het 't vorige model is en met firewire in (waar je in nederland al gauw flink voor moet betalen)

moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben

512 euro is een erg nette prijs, maar als je van plan bent om met je computer te monteren (met premiere oid) dan zou ik toch aanraden iets meer geld uit te geven en DV-in erbij nemen. Kan je namelijk wat je gemonteerd hebt weer terug zetten op je camera met dezelfde kwaliteit als dat je het opgenomen hebt.

• Tennisbal
Verwijderd schreef op 13 februari 2003 @ 21:16:
Ik heb zelf de JVC grdvl 157
volgens mij vrijwel t zelfde, behalve dan dat het 't vorige model is en met firewire in (waar je in nederland al gauw flink voor moet betalen)

moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben

512 euro is een erg nette prijs, maar als je van plan bent om met je computer te monteren (met premiere oid) dan zou ik toch aanraden iets meer geld uit te geven en DV-in erbij nemen. Kan je namelijk wat je gemonteerd hebt weer terug zetten op je camera met dezelfde kwaliteit als dat je het opgenomen hebt.
ok maar zal je dat echt gaan gebruiken? ik denk dat ik het gewoon op een cd brand ofzo?

Verwijderd

kzal de trv 16 halen als ik jou was.. Die is Bij Modern (almelo) 710 eurotjes, betaal je 10 euro meer dan voor die 160JVC, kheb zelf altijd Sony gehad( die JVC zal ook best een toppertje zijn hoor).Die 145 is daar 549 maar die is zo groooottt...

Dvd-in is natuurlijk errug leuk maar dan moet je hem wel gaan gebruiken, prijsverschil is behoorlijk.. Misschien dat ze ergens nog de 157 hebben van JVC die heeft ook DV-in. Kost iest van 749 denk ik...

• Tennisbal
Verwijderd schreef op 13 February 2003 @ 23:05:
kzal de trv 16 halen als ik jou was.. Die is Bij Modern (almelo) 710 eurotjes, betaal je 10 euro meer dan voor die 160JVC, kheb zelf altijd Sony gehad( die JVC zal ook best een toppertje zijn hoor).Die 145 is daar 549 maar die is zo groooottt...

Dvd-in is natuurlijk errug leuk maar dan moet je hem wel gaan gebruiken, prijsverschil is behoorlijk.. Misschien dat ze ergens nog de 157 hebben van JVC die heeft ook DV-in. Kost iest van 749 denk ik...
die sony dcrtrv16 kan ik via internet krijgen voor 649 euro...

Verwijderd

het is inderdaad de vraag of je het gebruikt, ikzelf wel in ieder geval. Wat mijn ervaring dan ook is, dat DV materiaal er beter uit ziet afgespeelt van mijn videocamera als op mn computer. En de tv-out kwaliteit (als je t bijvoorbeeld op je videorecorder af wilt spelen) is volgens mij ook beter van mn camera.

Maar als je t niet gebruikt is het idd verspilt geld

• boomsma
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Was er in Radar (consumenten programma van de TROS) niet laatst een item dat JVC niet alle merken bandjes slikt?
Zelf heb ik een Sony digital 8 (zelf DV-in ingeschakeld) en deze werkt tot volle tevredenheid.

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-03 07:40

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

even een beetje inhaken...

ik wil dus ook een videocamera kopen.
puur om te doen waar dat ding voor bedoeld is: filmen en evt. op band zetten
ik heb een trage pc en ik ben niet van plan om te upgraden voor die camera.

is een digitale camera dan zinvol?

en zo nee, wat is dan een goed analoge?

¯\_(ツ)_/¯

• Tennisbal
ik heb een athlon 600 met 384 mb geheugen, is dat snel zat??

en ik denk dat beschuitfluiter beter wel voor digitaal kan kiezen omdat dit de nieuwe standaard wordt...

• Microkid

Microkid

Smile

beschuitfluiter (smak smak, lekker, beschuit): als je een camera neemt met DV uit en je pc voorziet van een firewire ingang heb je niet zoveel CPU kracht nodig. Wel moet je harddisk 3.6MB/sec kunnen wegstouwen.

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-03 07:40

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

tennisbal schreef op 14 February 2003 @ 11:02:
ik heb een athlon 600 met 384 mb geheugen, is dat snel zat??

en ik denk dat beschuitfluiter beter wel voor digitaal kan kiezen omdat dit de nieuwe standaard wordt...
maar kan ik dat nog wel gewoon opnames op vhs-band mikken?
beschuitfluiter (smak smak, lekker, beschuit): als je een camera neemt met DV uit en je pc voorziet van een firewire ingang heb je niet zoveel CPU kracht nodig. Wel moet je harddisk 3.6MB/sec kunnen wegstouwen.
moet ik ook weer een dikke hd erin proppen: ik heb nu een 40gig die ik max gebruik (max 5G vrij)

[ Voor 33% gewijzigd door beschuitfluiter op 14-02-2003 11:09 ]

¯\_(ツ)_/¯

• Tennisbal
omgerekend 13 gb voor een uur, valt dus mee.... en je kan volgens mij gewoon vhs opnames maken (lijkt me niet meer dan vanzelfsprekend eigenlijk)
Pagina: 1