Forget your fears...
...and want to know more...
Verwijderd
Wat voor baybus ? (lineaire voltage regelaar, PWM, weerstand, NTC-temperatuur gestuurd, 7volt-truuk, diode's in serie, 2 fans in serie, etc)
9cm fan...
belangrijker om te weten is: hoeveel Volt, Ampere, Watt ?
9cm fan...
belangrijker om te weten is: hoeveel Volt, Ampere, Watt ?
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2003 19:04 ]
Ik heb er een Enermax fan ingezet. Fan speed adjustable 1200-2500 RPM (zit een klein potmetertje aan de buitenkant waarop je de snelheid instellen kan). Echter, als ik de snelheid verlaag gaat de PSU bokken
Forget your fears...
Es ff logisch nadenken. Die fan heeft verder geen RPM sensing draadje oid op PSU aangesloten zitten? Fan lager en de PSU gaat bokken?
Je PSU wordt dus gewoon te warm en heeft die koeling nodig. Weinig tegen te doen.
Je PSU wordt dus gewoon te warm en heeft die koeling nodig. Weinig tegen te doen.
De fan heeft WEL een RPM sensing draadje en daar wil ik dus een fake signaal op stouwen. Dat is het hele probleem...
Forget your fears...
Verwijderd
mischien een andere psu halen die dingen kun je voor 1 euro halen. en zelfs een dual p1 systeem heeft nog geen 300 watt nodig.
Regel jij een 350 watt voor 5 euro? Mag je de winst zelf houdenVerwijderd schreef op 13 February 2003 @ 20:07:
mischien een andere psu halen die dingen kun je voor 1 euro halen. en zelfs een dual p1 systeem heeft nog geen 300 watt nodig.
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Zoals ik al zei, dit is een servervoeding uit de pre-AT tijd. Denk iets wat IBM ooit zelf gebouwd heeft...
Naja, dan maar wat minder stil.
Naja, dan maar wat minder stil.
Forget your fears...
als je bedenkt dat de gemiddelde casefan 2500 toertjes / minuut maakt en ie per omwenteling 2 pulsen afgeeft kom je dus op een signaal van 2 x 2500 / 60 = 83 Hz
dus als je een simpel oscillatortje bouwt rond een 555 en je stuurt daarmee een tor aan zodat je een open collector uitgang hebt ben je ver genoeg
dus als je een simpel oscillatortje bouwt rond een 555 en je stuurt daarmee een tor aan zodat je een open collector uitgang hebt ben je ver genoeg
Mhhz, daar had ik zelf op kunnen komen. Morgen even een soldeerbout grijpen
Forget your fears...
Pagina: 1