Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[PSU] Beveiliging fan uitschakelen?

Pagina: 1
Acties:

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2023

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Topicstarter
Ik heb in mijn bezit een HEEL oude dual-P1. Nu probeer ik die bak STIL te krijgen, wat dankzij een zeer rumoerige PSU niet lukt. Nu heb ik geprobeerd er een baybus in te gooien (werkt overigens) alleen, de PSU begint zodra de fan minder snel draait, minder vermogen te leveren. Een beveiliging denk ik.

Mijn vraag: Hoe bypass ik die zodat de PSU denkt dat die fan continu 2700 RPM doet? 't is een 9cm fan overigens, en de voeding is een 300Watt servervoeding, pre-AT.

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Wat voor baybus ? (lineaire voltage regelaar, PWM, weerstand, NTC-temperatuur gestuurd, 7volt-truuk, diode's in serie, 2 fans in serie, etc)

9cm fan...
belangrijker om te weten is: hoeveel Volt, Ampere, Watt ?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2003 19:04 ]

Verwijderd

kun je niet een stillere fan monteren?

• Aetje

Aetje

Topicstarter
Ik heb er een Enermax fan ingezet. Fan speed adjustable 1200-2500 RPM (zit een klein potmetertje aan de buitenkant waarop je de snelheid instellen kan). Echter, als ik de snelheid verlaag gaat de PSU bokken :(

Forget your fears...

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Es ff logisch nadenken. Die fan heeft verder geen RPM sensing draadje oid op PSU aangesloten zitten? Fan lager en de PSU gaat bokken?
Je PSU wordt dus gewoon te warm en heeft die koeling nodig. Weinig tegen te doen.

• Aetje

Aetje

Topicstarter
De fan heeft WEL een RPM sensing draadje en daar wil ik dus een fake signaal op stouwen. Dat is het hele probleem...

Forget your fears...

Verwijderd

mischien een andere psu halen die dingen kun je voor 1 euro halen. en zelfs een dual p1 systeem heeft nog geen 300 watt nodig.

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Verwijderd schreef op 13 February 2003 @ 20:07:
mischien een andere psu halen die dingen kun je voor 1 euro halen. en zelfs een dual p1 systeem heeft nog geen 300 watt nodig.
Regel jij een 350 watt voor 5 euro? Mag je de winst zelf houden ;)

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• Aetje

Aetje

Topicstarter
Zoals ik al zei, dit is een servervoeding uit de pre-AT tijd. Denk iets wat IBM ooit zelf gebouwd heeft...

Naja, dan maar wat minder stil. :(

Forget your fears...

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:22
als je bedenkt dat de gemiddelde casefan 2500 toertjes / minuut maakt en ie per omwenteling 2 pulsen afgeeft kom je dus op een signaal van 2 x 2500 / 60 = 83 Hz

dus als je een simpel oscillatortje bouwt rond een 555 en je stuurt daarmee een tor aan zodat je een open collector uitgang hebt ben je ver genoeg

Repareren doe je zo.

• Aetje

Aetje

Topicstarter
Mhhz, daar had ik zelf op kunnen komen. Morgen even een soldeerbout grijpen :)

Forget your fears...

Pagina: 1