Toon posts:

[XP] \Windows\system32 beschadigd of pleite

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ruim een week geleden mijn laptop helemaal opnieuw geinstalleerd. Alle recoveropties van xp heb uitgezet. Nu wilde ik dit weekend een ghost gaan maken aangezien ik daar nog geen tijd voor hebt gehad. Gisteren wilde ik mijn laptop opstarten en meteen deze error:

Windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden:
\windows\system32\config\system

Ik heb toen met de XP installatiecd geprobeerd dit te repareren, echter dit ging niet. Omdat ie geen recovers kon vinden.

Ik vond het niet erg om weer alles opnieuw te moeten installeren ik moet alleen enkele bestanden van mijn hd af hebben.

Hoe kan ik dit oplossen? Kan ik bijvoorbeeld niet een cd met xp maken en xp van de cd opstarten? Of is er misschien een mogelijkheid via mijn thuisnetwerkje op de schijf te komen?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
http://support.microsoft.com/?kbid=307545 is de oplossing voor je probleem. Heb je dit al gedaan?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
blackd schreef op 13 February 2003 @ 18:41:
http://support.microsoft.com/?kbid=307545 is de oplossing voor je probleem. Heb je dit al gedaan?
Ja, heb ik ook al gehad. Sorry was ik ff vergeten te vermelden

• MindfluX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-12-2024
Ik heb even gegoogled en wat forums gelezen over dit probleem... maar kom tot de conclusie dat als je 307545 hebt uitgeprobeerd, dat het dan wel ophoudt. Misschien heeft iemand anders nog een geschikte oplossing. Zo niet, dan zou ik persoonlijk een 2.5" naar 3.5" converter kopen en je laptop hd in een pc hangen die NTFS partities kan lezen.

Er zijn meerdere wegen die naar XP leiden, je zou bijvoorbeeld ook ntfsreaders voor dos kunnen proberen, xp erbij installeren en via je thuisnetwerk de bestanden benaderen,... persoonlijk zou ik dus gaan voor een convertorje, altijd handig zo'n ding.

Een directe oplossing na 307545 kan ik je niet geven.