Toon posts:

Problemen met internetverbinding delen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik ADSL-toegang tot internet, wat buitengewoon goed werkt. Nu wou ik de PC van mijn zusje ook internettoegang laten hebben. Dus ik Sygate Home Network (www.sygate.com) geïnstalleerd op beide computers en allebei verbonden met een netwerkkaart. Het werkt goed op een ding na: ik kan niet websites bezoeken met de client pc (die van mn zusje dus). Ik kan wel IRC'en. Ook kan ik met het commandline programma ftp.exe wat standaard in Windows zit ftp'en naar internet ftp's en ik kan zelfs met telnet.exe connecten op poort 80 van een website zoals www.tweakers.net en dan een HTTP GET request sturen, en dan krijg ik de webpagina gewoon in HTML. Maar ik kan dus NIET HTTP of FTP doen met de Internet Explorer of Mozilla. Weet iemand wat ik hier fout doe?

Bij voorbaat dank,
Guido

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

heb je misschien een proxy-server ingesteld?

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:22
Heb je wel een DNS server op je zusje's pc ingesteld?

Je kan ook winroute lite proberen, das echt super easy.
de pro versie zou ik zelf nemen, die heeft dan ook meteen weer een goed configureerbare firewall geintegreerd. Je hoeft bij winroute trouwens maar 1 instelling te wijzigen, en dan werkt het allemaal prima :)

[ Voor 73% gewijzigd door spokje op 13-02-2003 19:41 ]

• rockfly
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-04 09:12
sygate is buggie als de hell en gebruik zeker geen proxy shit wat daarmee kunnen andere via je proxy dingen doen die niet mogen, het liefst een router gebruiken doormiddel van een kastje of een pc waar bijvoorbeeld win2000 staat, 1 knopje aanvinden en je hebt alles gedeeld