Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] Gruesome mod

Pagina: 1
Acties:

• Da-WiZZy0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:14
De naam
De naam Gruesome mod heb ik gekozen omdat al het licht in/om de kast blauw of groen is, dus green/blue, gr(een)(bl)uesome, snappie ?

Het verhaal
Een jaar geleden ongeveer begon ik steeds meer te kijken naar casemods enzo, maar vond het toen nog een beetje overdreven en alleen leuk om naar te kijken.
Na een tijdje begon je het ook steeds meer te zien en waren er ook meer sites waar galleries vol met pics van casemods stonden en ik zag ook opeens allerlei webshops met ccfl's en window kits enzo.
Ik ben rond die tijd ook voor de eerste keer op een lan-party geweest en zag daar ook casemods en begon een beetje jaloers te worden op al die mooie kasten :D
Dus het leek me toch wel heel erg leuk om ook wat met m'n kast te doen en vond ook dat m'n processor te heet werd en wou wat meer airflow dus zijn we als eerste begonnen met fans erin te modden. Na een tijdje begon ik meer te verlangen en bestelde wat spullen bij xxlcases en oc-shop (onder andere een window en een ccfl). Dus na een tijdje zijn we dat erin aan het zetten geweest en kregen een leuk resultaat, kijk maar op de foto's hieronder, het is niet een originele mod maar toch wel leuk om te showen.

Wat heb ik precies gemod
- Window erin
- 2 CCFL's (een multicolour: blauw/groen en een groene)
- De leds vervangen door een blauwe als powerled en de groene als hd led
- Rounded cables (zwart) gebruikt
- Fans erin gemod (o.a. 1 aan de bovenkant met die blue leds)
- Op de window een mooie etch geplakt
- Een aan/uit knop voor de ccfl's aan de voorkant gemod
- De draadjes zo netjes mogelijk weggewerkt (ook voor betere airflow)

Wat ben ik van plan om er nog aan te modden
- Binnenkort mooie fan controlling bay bus van Vantec erin (zie http://www.vantecusa.com/nxp201.html)
- Nog wat extra intake fans erin (denk dat ik er nog 1 aan de voorkant erin mod met een blowhole)
- Heel misschien een paintjob, maar denk van niet
- Misschien nog wat extra verlichting bovenin in de kast met leds

Zie hier de foto's, ik hoop dat jullie het leuk vinden en sorry voor de soms wat vage foto's, want zonder flits is het een nogal lange sluitertijd.
Binnenkort nog meer foto's...

Foto's
Dit is dus een foto aan de achterkant bovenaan waar je ziet dat de fan met de blauwe leds aardig wat licht produceert (sorry, beetje vaag):
Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~pyro-ass/casemod/achterkant_boven.jpg

Deze foto is onderaan de achterkant, daar zie je wat licht uit de gaatjes en kiertjes komen van de ccfl's en de window:
Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~pyro-ass/casemod/achterkant_zijkant.jpg

Hier zie je de blauwe led fan aan de bovenkant, netjes afgewerkt met een rubber randje, ziet er kicke uit vinnik (jammer, beetje vaag):
Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~pyro-ass/casemod/bovenkant_fan.jpg

Hier zie je een schuinboven-aanzicht van de kast met de window en de blauwe fan:
Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~pyro-ass/casemod/bovenkant_zijkant.jpg

Hier een close-up van de verlichte cpu door de window:
Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~pyro-ass/casemod/closeup_cpu.jpg

Hier een close-up van de verlichte kaarten door de window:
Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~pyro-ass/casemod/closeup_kaarten.jpg

Hier zie je een close-up van de rounded cables en de kleurscheiding van de multi-colour ccfl:
Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~pyro-ass/casemod/closeup_scheiding.jpg

Voorkant met de blauwe powerled en de knop voor de ccfl's:
Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~pyro-ass/casemod/voorkant_compleet.jpg

En tot slot nog een mooie van m'n window:
Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~pyro-ass/casemod/zijkant_window.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Da-WiZZy0n op 25-03-2003 23:51 ]

Verwijderd

die zijkant!

Mooi afgewerkt; die window-applique (juist geschreven?) ziet er erg mooi uit!

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2003 18:33 ]

Verwijderd

nice mod. alleen je floppy drive is nie goed aangesloten denk ik.

[beetje offtopic]en die brander heb ik ook. alleen zit erbij een sticker op van acer en verbrand deze schijfjes @ 20 X. [/beetjeofftopic]

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:54

St@m

@ Your Service

mooie window, mooie kleuren ook, ziet er netjes afgewerkt uit.
Ik durf het zelf nog niet helemaal aan (2 linkerhanden enzo) maar begin ook wel aan zoiets te denken.
Wat is dat trouwens voor'n ding voorop je kast, boven je bracket

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• RubenJ
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-11 10:13
Mooi Afgewerkt (alleen vind ik dat DIKKE raamrubber niet zo mooi)
maaruh netjes gedaan, alleen nog beetje kabels wegwerken en maybe Rouded IDE kabels

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 16:35

megaleo

Special member

Ziet er mooi uit hoor. Zo'n 2 kleurige ccfl is toch best wel mooi. :P Ik had ze eigenlijk nog niet zo heel veel gezien in casemods. Maar ik vind het rete strak zo'n ding. Bespaart ook weer ruimte! :*)

• RubenJ
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-11 10:13
St@m schreef op 13 February 2003 @ 18:37:

Volgens Mij audio galaxy
offtopic:
waar het voor dient weet ik niet maar weet wel dat het met geluid temaken heeft, gebruik um zelf nml niet

• Da-WiZZy0n
St@m schreef op 13 februari 2003 @ 18:37:
mooie window, mooie kleuren ook, ziet er netjes afgewerkt uit.
Ik durf het zelf nog niet helemaal aan (2 linkerhanden enzo) maar begin ook wel aan zoiets te denken.
Dat is een bay bus die je erbij krijgt als je de platinum editie van de Audigy kaart neemt (heel erg handig, o.a. om je koptelefoon in te pluggen met een volume knop en ik gebruik het ook voor optical out)

• Da-WiZZy0n
Duivenseboy schreef op 13 February 2003 @ 18:38:
Mooi Afgewerkt (alleen vind ik dat DIKKE raamrubber niet zo mooi)
maaruh netjes gedaan, alleen nog beetje kabels wegwerken en maybe Rouded IDE kabels
Ik heb rounded cables, kijk maar is goed, ik had het trouwens ook al gezegd hoor, maar de meesten lezen niet heel het topic door.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Dat heet een AudigyDrive.
Leuke mod. Niet speciaal, wel mooi uitgevoerd. :)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:48
Mooie mod, zoals Kaj. zei netjes uitgevoerd, soms een beetje vage foto's maar dat geeft niet ;) Maar ligt het aan mij of zitten er bubbeltjes onder je logo?
Trouwens leuk dat je de naam verklaard en er een verhaaltje bij verteld enzo, dat maakt de post toch een stuk leuker om te lezen :)

The devil is in the details.

• Da-WiZZy0n
Verwijderd schreef op 13 February 2003 @ 18:34:
nice mod. alleen je floppy drive is nie goed aangesloten denk ik.

[beetje offtopic]en die brander heb ik ook. alleen zit erbij een sticker op van acer en verbrand deze schijfjes @ 20 X. [/beetjeofftopic]
Ja, dat kan best hoor, dat ie niet goed zit aangesloten, maar toen ik die rounded cables erin heb gezet kreeg ik iedere keer problemen met de floppy drive en heb er toen net zo lang mee geklooid totdat ie het deed, maar ik denk dat er toch nog iets mis is met die kabel, maar ach, hij doet het dus wat maakt het uit...

En over die brander: Dat er nog een sticker van Acer bij jou op zit is omdat ze rond de tijd dat ze die 20x branders produceerden net veranderd zijn van naam (Benq)

• Da-WiZZy0n
MaRc0 schreef op 13 februari 2003 @ 18:53:
Mooie mod, zoals Kaj. zei netjes uitgevoerd, soms een beetje vage foto's maar dat geeft niet ;) Maar ligt het aan mij of zitten er bubbeltjes onder je logo?
Trouwens leuk dat je de naam verklaard en er een verhaaltje bij verteld enzo, dat maakt de post toch een stuk leuker om te lezen :)
Ja, helaas zitten er bubbeltjes onder, dat is al gebeurd bij het oplakken, heel jammer, maar niks tegen te doen...

Edit: btw, je ziet het niet zo goed hoor gelukkig

[ Voor 6% gewijzigd door Da-WiZZy0n op 13-02-2003 19:02 ]

• St@m
  • Laatst online: 16:54

St@m

@ Your Service

Da-WiZZy0n schreef op 13 February 2003 @ 18:59:
[...]

Ja, helaas zitten er bubbeltjes onder, dat is al gebeurd bij het oplakken, heel jammer, maar niks tegen te doen...

Edit: btw, je ziet het niet zo goed hoor gelukkig
probeer eens een gaatje te maken in een bubbeltje (ergens in een hoekje) met een speld ofzo, en probeer de lucht met je nagel door het gaatje te duwen.
Zou best eens kunnen lukken wel veel werk

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Da-WiZZy0n
St@m schreef op 13 February 2003 @ 19:30:
[...]

probeer eens een gaatje te maken in een bubbeltje (ergens in een hoekje) met een speld ofzo, en probeer de lucht met je nagel door het gaatje te duwen.
Hebben we al gedaan, zie je het nog steeds best wel goed

Verwijderd

Een goed afgewerkte mod hoor :) zou een kleurtje je kast nog mooier maken?

Verwijderd

Ik vind het een mooie mod. je hebt er veel tijd ingestoken wat betref dit topic.
het enige minpuntje vind ik de wat slordige voorkant en een spuitbeurt zou mischien ook wel kunnen. maar: keep up the good work

• Da-WiZZy0n
Een spuitbeurt is wel heel leuk, maar dat neemt echt heel erg veel tijd in beslag en je moet alles uit elkaar halen en je mobo en alles eruit

• timovd
  • Laatst online: 21:52

timovd

Voorsprong door techniek

Is wel aardige mod, alleen denk wel om de modem- en casma(zoals ik)gebruikers. Volgens mij zijn er ook nieuwe regels over het plaatsen van plaatjes.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:05

sapphire

Die-hard pruts0r

erg rommelige voorkant, en een spuitbeurt kan ook geen kwaad, maar voor de rest toch wel mooi !
ps. zou je nog een fullshot van je zijkant kunnen maken ?

Gabriël AM5

Verwijderd

echt een geslaagte mod vind ik het , alleen vind ik het hele DIKKE raamrubber wat jij in dit geval heb gebruikt bi je grote raam iets minder.

Maar de rest zeer mooi

• Scatman_II
  • Laatst online: 28-11 22:03

Scatman_II

R9500 Pro >:)

De mod in het donker is mooi, maar ik vind de voorkant van die kasten zooooo lelijk :| :|

" Tefal, je denkt ook aan alles"

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

Wat wel een goede tip is voor de volgende keer:

Eerst je window insmeren met afwasmiddel en een klein beetje water en daarna je sticker erop plakken. De zeep zorgt ervoor dat je de sticker nog kan schuiven en dat je met een raamwisser alle bubbeltjes eronderuit kan krijgen.
Je hoeft je ook geen zorgen te maken dat je sticker los gaat laten ofzo, want hij zit als het weer gedroogd is echt muurvast! :9

Verwijderd

Weer een geslaagde Mod... >:)

Ziet er zeer mooi uit... Ga zo door ! :*)

• Da-WiZZy0n
Verwijderd schreef op 13 February 2003 @ 22:09:
[...]

Wat wel een goede tip is voor de volgende keer:

Eerst je window insmeren met afwasmiddel en een klein beetje water en daarna je sticker erop plakken. De zeep zorgt ervoor dat je de sticker nog kan schuiven en dat je met een raamwisser alle bubbeltjes eronderuit kan krijgen.
Je hoeft je ook geen zorgen te maken dat je sticker los gaat laten ofzo, want hij zit als het weer gedroogd is echt muurvast! :9
Bedankt voor de tip, maar ja, dat had ik eerder moeten weten :D

En ik heb gewoon een window kit besteld en daar zat dat rubber bij, dus ken er ook nie aan doen, maar ja, ken er wel mee door.

En over die voorkant is kwestie van smaak, het is niet de mooiste, maar vind hem niet echt lelijk

• Da-WiZZy0n
En hoe moet ik die rommelige voorkant dan doen :? ?
Moet ik dan alles gaan stealthen ?
En als ik er nou zo'n mooie bay bus in gooi wordt het een nog ergere rommel, maar ik kan toch niet alles gaan stealthen

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03 16:51

Interstice

Hallo?

Vinnet wel een simpele mod maar hijs wel ok. Mooi verhaaltje derbij en geen patserij dus klasse ! Ik wist wel van het bestaan van die dual multicolour ccfls maar ik heb ze nog nooit irl of op een foto in een kast gezien, en ik moet zeggen dat het effect errug cool is. Op sommige fotos dan.

Ik heb zelf ervaren dat ik de kleurdiepte altijd wat vind tegenvallen bij ccfls...

Maargoed Leuke mod en topic waardig Ga zo door

Proud member of Tacopsclan [CLS]

• Mosez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022

Mosez

Watermanager

Netjes hoor, en coole baybus ook - maar wil je die niet liever ook zelf maken? Geeft veel meer voldoening hoor, en ik spreek uit ervaring (zie [rml][ CM] Baybus in Chieftec DX-01BD (pics)[/rml]).

Mooi zitten? Barcelona chair!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Die baybus is helemaal geen baybus... Damn, wat is iedereen hier gefocust op baybussen... :|
En Demonite leest ook niet: die flatcable is voor die "baybus" (Audigydrive dus) en kun je niet vervangen door een gewone rounded kabel.

[ Voor 43% gewijzigd door Kaj. op 14-02-2003 07:41 ]

• demonite
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-11 14:11

demonite

the way is up

nice jah :)

Wat ik wel grappig vind is dat er op 1 foto goed te zien is wat je met je pc gaat doen... Juistja, terug schuiven onder het bureau waar er nix meer van je mod te zien (op de blauwe ledjes op de voorkant na)

En btw, over die rounded cables... Je hebt nog 1 flatcable, die is zeker voor je floppy ofzo ? Zijn daar dan geen rounded cables voor ofzo ? Zo niet zou ik gewoon die kabel eruit halen hoor... Hoe vaak gebruik je nou een floppy drive :S

Verwijderd

demonite schreef op 14 februari 2003 @ 07:21:
En btw, over die rounded cables... Je hebt nog 1 flatcable, die is zeker voor je floppy ofzo ? Zijn daar dan geen rounded cables voor ofzo ? Zo niet zou ik gewoon die kabel eruit halen hoor... Hoe vaak gebruik je nou een floppy drive :S
Waarom lezen de meeste mensen het topic toch nooit? Er staat wel 30 keer in vermeld dat het een kabel voor zijn Soundblaster AudigyBay is (niet voor zijn baybus...) en dat je die niet Rouded kan krijgen.... 8)7

Misschien een idee om hem zelf te rounden? O-)

• Da-WiZZy0n
Yup idd, maar dat neemt zoveel tijd in beslag en als je die kabel molt ben je helemaal de lul.

En ik heb er idd nog geen fan controlling bay bus in zitten, maar die ga ik binnenkort wel kopen en ja het geeft je wel meer voldoening om hem zelf te maken maar ik vind die van Vantec wel HEEL erg mooi, dus koop ik die gewoon en de prijs is helemaal lekker: 37 pleuro

Haha en trouwens, zonder een floppy drive kun je heel je pc niet eens opstarten dus moet je die wel aansluiten, maar hij hangt gewoon aan een rounded cable en die audigy drive dus aan een flatcable helaas

[ Voor 23% gewijzigd door Da-WiZZy0n op 14-02-2003 16:27 ]

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

leuke case een ander kleurtje lijkt me alleen wel beter... een uh..... admins:S letten we even op... 3 pics en niet te groot !!!!!!!! maargoed je kan niet alles zien :/

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Netjes

• Da-WiZZy0n
SantjeS schreef op 14 February 2003 @ 17:46:
leuke case een ander kleurtje lijkt me alleen wel beter... een uh..... admins:S letten we even op... 3 pics en niet te groot !!!!!!!! maargoed je kan niet alles zien :/
Ik kon niet kiezen, dus heb ze allemaal maar gedaan en in totaal is het 1.77 mb aan foto's...

Verwijderd

nu nog wat verf dr overheen.....:p voor de rest leuk gedaan

Verwijderd

De zijkant is 1337, maar de voorkant... :'(

• Binno
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-10 13:51

Binno

. .. ... ....

deze mod is fijn hoor echt fijn :D :D :D

"Reality is just an illusion, caused by lack of alcohol"

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:18
SantjeS schreef op 14 februari 2003 @ 17:46:
offtopic:
die admin let zeker wel op want die is mensne proberen aan het duidelijk maken dat dat ding geen baybus is

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-07 09:51

HENNEP

Just Someone

Ik vind het jammer dat je de CCFL's zo hebt geplaatst dat ze recht in je gezicht kunnen schijnen.

De kunst van het plaatsen van CCFL's is dat je het licht wel ziet maar de CCFL's zelf niet ;)

Ik moet eerlijk zeggen dat je Casemod Behoorlijk goed is gelukt. En inderdaad een verfbeurtje kan die saaie Aopen kast echt wel gaaf maken :)

Wat ik heel mooi vind staan bij die kasten is de kast zelf heel donker oftewel antraciet grijs en de blauwe details in het zilver.

misschien een ideetje ;)

VET!! :)

• REDFISH
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Persoonlijk vind ik dat rubber rond dat gat voor je fan erg mooi, welk formaat rubber gebruik je daarvoor?
kvind alleen de voorkant van die aopen kast niet zo bij de rest passen. Maar goed.

• Da-WiZZy0n
REDFISH schreef op 15 February 2003 @ 09:18:
Persoonlijk vind ik dat rubber rond dat gat voor je fan erg mooi, welk formaat rubber gebruik je daarvoor?
kvind alleen de voorkant van die aopen kast niet zo bij de rest passen. Maar goed.
Ik heb gewoon een snoer door midden gesneden en die eromheen gedaan, ik heb daar een snoer van een hele ouwe gare cd speler voor gebruikt, das een plat snoer en heb hem aan de zijkant gesneden.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Simpel, maar wel netjes.
Dat dikke rubber ziet er zo niet zo mooi uit, maar ik kan mij geen goed beeld vormen van de zijkant 'in het licht', misschien dat het dan wel mooi staat. Zo maakt het de kast 'kleiner' dan hij is.

Idee: 6,5 (beetje standaard window-ledfan-ledmodmod)
Uitvoering: 7 (simpel, maar afwerking is wel goed

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Da-WiZZy0n
Ik zou echt graag willen weten wat ik aan die voorkant moet veranderen

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Da-WiZZy0n schreef op 15 februari 2003 @ 20:24:
Ik zou echt graag willen weten wat ik aan die voorkant moet veranderen
Alles wat nu lichtblauw is passend groen maken, en de hardeschijfkoeler (?) vervangen door een mooiere.

En de CD/DVD spelers bij elkaar, dat de volgorde van boven naar onderen CD-DVD-AudigyDrive-HD is.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Hij ziet er erg goed uit, maar ik heb een vraagje die ik nog niet ben tegen gekomen in dit topicje. Waar zit die schakelaar van je CCFL's ? Er staat dat ze op de voorkant moeten zitten, maar ik kan ze niet vinden :S

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

martijnf schreef op 15 februari 2003 @ 02:12:
[...]

offtopic:
die admin let zeker wel op want die is mensne proberen aan het duidelijk maken dat dat ding geen baybus is
ik zeg toch admin's kunnen niet alles zien, maar ik meen het ff serieus ben dan ff consequent bij ieder topic en zeg er wat van of doe er wat aan.

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

• m-m
  • Niet online

m-m

Hmm zou je een paar pics kunnen weghalen? Lijken er een paar wel erg op elkaar en het zijn er een beetje erg veel zo. Verder een mooie mod wel :)

• Da-WiZZy0n
Verwijderd schreef op 15 February 2003 @ 23:30:
Hij ziet er erg goed uit, maar ik heb een vraagje die ik nog niet ben tegen gekomen in dit topicje. Waar zit die schakelaar van je CCFL's ? Er staat dat ze op de voorkant moeten zitten, maar ik kan ze niet vinden :S
Dat is dat zwarte knopje onderaan aan de voorkant

En ik zal er ff een paar weghalen ja.

[ Voor 7% gewijzigd door Da-WiZZy0n op 16-02-2003 11:44 ]

Pagina: 1