Problemen met het flashen van bios

Pagina: 1
Acties:

• Mr.David
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-07 22:09
Ik weet het... ik weet het.... er zijn hier al 10tallen topics over geweest, maar ik kom er echt niet uit. :(

Ik heb een Asus A7m266 moederboard met bios versie 1003 en ik wil 'm flashen naar versie 1007 i.v.m. athlon XP processor. Ik heb de nieuwe bios gedownload en Asus Live Update 3.35.01 (dat is het programmatje waarmee je je bios 'makkelijk' kan flashen)
Alles werkt alleen krijg ik op het einde dit inbeeld ''Due to BIOS inner framework was changed, fail to reserve DMI data EEPROM" :( @#$%$$%# :(
P.s. de bios settings heb ik op defaults gezet.

Daarna heb ik het maar met AFLASH geprobeerd maar dat lukte ook niet. Ik weet niet eens hoe je met windows xp in dos prompt moet komen... 8)7 Ik heb mijn comp. opnieuw opgestart met een windows opstartdikette en dan een lege geformateerde dikette er in gedaan 'FORMAT A:/S' ingetyped -> bestandsnaam/ opdracht onjuist.

Ik heb de search al meerdere malen gebruikt, maar ik word er niet wijzer van kan iemand me please helpen _/-\o_ ik zit hier al maanden mee. Ik hoop dat ik v/d week eindelijk een andere prosecceor kan halen.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:56

Shunt

Boe

Mr.David schreef op 13 February 2003 @ 18:17:
Ik weet het... ik weet het.... er zijn hier al 10tallen topics over geweest, maar ik kom er echt niet uit. :(

Ik heb een Asus A7m266 moederboard met bios versie 1003 en ik wil 'm flashen naar versie 1007 i.v.m. athlon XP processor. Ik heb de nieuwe bios gedownload en Asus Live Update 3.35.01 (dat is het programmatje waarmee je je bios 'makkelijk' kan flashen)
Alles werkt alleen krijg ik op het einde dit inbeeld ''Due to BIOS inner framework was changed, fail to reserve DMI data EEPROM" :( @#$%$$%# :(
P.s. de bios settings heb ik op defaults gezet.

Daarna heb ik het maar met AFLASH geprobeerd maar dat lukte ook niet. Ik weet niet eens hoe je met windows xp in dos prompt moet komen... 8)7 Ik heb mijn comp. opnieuw opgestart met een windows opstartdikette en dan een lege geformateerde dikette er in gedaan 'FORMAT A:/S' ingetyped -> bestandsnaam/ opdracht onjuist.

Ik heb de search al meerdere malen gebruikt, maar ik word er niet wijzer van kan iemand me please helpen _/-\o_ ik zit hier al maanden mee. Ik hoop dat ik v/d week eindelijk een andere prosecceor kan halen.
probeer hem eens onder windows te formateren ;)
en zet dan het standaart asus dos bios flach tooltje er op ;)
en boot hem dan eens van de A drive ;) kijken wat hij dan doet

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
download een bootdisk van www.bootdisk.com (maakt niet uit welke, win95/98/SE)
zet daar het flash programma op en het bios bestand (.bin?)
opstarten vanaf diskette (wel ff in bios aanzetten)

maar.... als je niet weet dat windows xp geen dos heeft en niet eens een bootdisk kan maken, is het dan wel verstandig om dit te doen.

[ Voor 8% gewijzigd door Mr.Nobody op 13-02-2003 19:10 . Reden: foute info ]

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• Mr.David
Mr.Nobody schreef op 13 February 2003 @ 19:10:
download een bootdisk van www.bootdisk.com (maakt niet uit welke, win95/98/SE)
zet daar het flash programma op en het bios bestand (.bin?)
opstarten vanaf diskette (wel ff in bios aanzetten)

maar.... als je niet weet dat windows xp geen dos heeft en niet eens een bootdisk kan maken, is het dan wel verstandig om dit te doen.
Ik wist het wel maar niet helemaal zeker... (ik had het al met een opstart diskette geprobeerd), daarom had ik ook het hamertje erbij gezet. Ik ben niet helemaal een newbie.. :>

[ Voor 5% gewijzigd door Mr.David op 13-02-2003 19:18 ]

Verwijderd

Vind je het gek dat je niet kunt formatteren onder dos, je moet wel ff een path aangeven waar hij format kan vinden....

Maareh idd, gewoon ff een bootdisk downen, flashprogramma met de nieuwe BIOS erop zetten, opnieuw opstarten en flashen. Succes

• Mr.David
He he..... bootdisk was all I needed. Met die bootdisk van mij lukte het niet.
Ik de nieuwe bios er eindelijk op jeeeeeeee!!!!! :)
Thank's.... UPGRADEN DIE PROCESSOR!!!!

[ Voor 18% gewijzigd door Mr.David op 13-02-2003 19:52 ]

Pagina: 1