B&W 605 s2

Pagina: 1
Acties:
  • 1.089 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-06 21:57
Ik zit op ebay te kijken en ik kan deze speakers voor 800 pond kopen

http://cgi.ebay.co.uk/ws/...3276&item=3007764099&rd=1

heeft iemand ervaring met deze speakers, want ik kan natuurlijk niet luisteren naar deze speakers? maar B&W speakers kunnen natuurlijk niet slecht zijn

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:20

DarkSide

theres no place like ::1

Volgens mij zijn het het gewoon DM 604's met een active subwoofer ingebouwd.
Ben ze zelf nooit tegengekomen en heb ze dus niet geluisterd.
Maar de 604's zijn goed.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• neographikal
  • Niet online
kan idd kloppen, en als je van de sound van bnw houd dan heb je er volgens mij helemaal geen slechte speakers aan :)

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Paar interessante review links. Kort samengevat is het geluid goed, maar is het sublaag wat matig.

Link
Link
Link

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
TimMer schreef op 13 February 2003 @ 19:04:
Paar interessante review links. Kort samengevat is het geluid goed, maar is het sublaag wat matig.

Link
Link
Link
[offtopic]

Sorry, maar als zelfs aan speakers van 800 pond (2ehands!) nog iets mankeert, waarom worden de Aldi speakers dan zo keihard afgekraakt? :{ :{

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:44
'k denk dat je ze voor 400 pond ook wel meekrijgt. het hoogste bod tot nu toe is 102. dat lijkt me toch een nette prijs.

• Chillmeister
hopelijk kan ik ze kopen voor 400!! anders heb ik nog 2 leuke opties gezien

KEF Q 5
http://cgi.ebay.co.uk/ws/...3276&item=3007808869&rd=1 maar ik lees vaak dat KEF heel ander geluid produceert, niet slecht (duh) maar anders

of
Arcam diva A85
http://cgi.ebay.co.uk/ws/...3280&item=3007809631&rd=1

deze twee zijn gloednieuw en met garantie

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Captain Pervert schreef op 13 February 2003 @ 19:50:
[...]

[offtopic]

Sorry, maar als zelfs aan speakers van 800 pond (2ehands!) nog iets mankeert, waarom worden de Aldi speakers dan zo keihard afgekraakt? :{ :{
als er voor jou aan die aldi speakers niks mankeert is dat best toch ..
volgens mij mankeert er juist niks aan die b&w's en is de opmerking van dat het sublaag wat flauwkes is een typische mierenneukense audiofiel opmerking .. weet het natuurlijk niet , het kan altijd compleet waar zijn , maar toch zijn we de laatste tijd met weinig tevreden :D

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:22
Vergeet niet dat er fors shipping bijkomt als je ze naar NL wil laten sturen. Nog een tip: als hij de reserve price niet haalt, email de vent dan en vraag wat zijn reserve is, dan kan je dat als onderhandelingspunt gebruiken, ben je minder dan 800 pond kwijt.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Chillmeister
Gelukkig woon ik op het moment in engeland dus valt de shipping mee. en dat is een goed idee hem emailen als hij de reserve niet haalt

• TomSwinnen

TomSwinnen

Gelukzak , jij kunt de auto pakken en even naar schotland rijden ! Ik wil al zo lang naar schotland :)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• Chillmeister
offtopic:
effe naar schotland rijden duurt nog steeds 7 uur gok ik dus zo. maar dat is natuurlijk wel minder dan vanuit nederland

• TomSwinnen

TomSwinnen

tututu , belgië ;)

• Chillmeister
oops, sorry

• DBA907
  • Laatst online: 11-01-2024
Chillmeister, welke amp heb je? Anders is die Arcam A85 + Kef Q 5 dus echt wel even beter dan een setje B&W's 605 S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
op het moment heb ik een gewone technics a600 mk3, niks speciaals maar het doet de klus voor mijn missions 700. Alleen is dus die arcam samen met die kef Q5 redelijk duur voor mij om samen te kopen. Wil natuurlijk uiteindelijk een mooi setje hebben maar moet dus ergens beginnen en 1 voor 1 opbouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBA907
  • Laatst online: 11-01-2024
Dan zou ik beginnen met die Arcam Diva A85... dat is echt een wereldversterker. :)

edit: Chillmeister check je icq

[ Voor 18% gewijzigd door DBA907 op 14-02-2003 03:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67573

Hmmm... deze B&w zijn wel van de goedkoopste klasse... maar zijn uitstekend in geluid zeg maar een "Luxe Mercedes SL" maar ik heb de "Echte Ferrari" een van de duursten van B&W (die met die rare toeter aan de bovenkant).. kado-tje van B&W.. omdat in nederland die "toeters" voor B&W worden gemaakt.. en ik werkte bij het bedrijf die ze maakten.. ik maaktte ze zelf daar.. dis is pas een speakerset voor de audiofielen..

Vragen?? Reply!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 19:20

DarkSide

theres no place like ::1

Anoniem: 67573 schreef op 14 februari 2003 @ 03:21:
Hmmm... deze B&w zijn wel van de goedkoopste klasse... maar zijn uitstekend in geluid zeg maar een "Luxe Mercedes SL" maar ik heb de "Echte Ferrari" een van de duursten van B&W (die met die rare toeter aan de bovenkant).. kado-tje van B&W.. omdat in nederland die "toeters" voor B&W worden gemaakt.. en ik werkte bij het bedrijf die ze maakten.. ik maaktte ze zelf daar.. dis is pas een speakerset voor de audiofielen..

Vragen?? Reply!!
Ja zo kan ik het ook.
Krijgen doe ik het ook voor. Maar als je het zelf moet betalen?
Nee dan doe ik het maar met 2 DM 604 S3 en 2 DM 603 S3's.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-06 14:49
Chillmeister schreef op 13 February 2003 @ 20:18:
hopelijk kan ik ze kopen voor 400!! anders heb ik nog 2 leuke opties gezien

KEF Q 5
http://cgi.ebay.co.uk/ws/...3276&item=3007808869&rd=1 maar ik lees vaak dat KEF heel ander geluid produceert, niet slecht (duh) maar anders
Het verschil in geluid tussen KEF en B&W vind ik idd groot,
persoonlijk vind ik de sound van B&W niet mooi, (nu niet mij allemaal aanvallen, ik weet dat hier vele B&W fanaten rondlopen) terwijl ik KEF wel mooi vind.
Een set Q5's voor 500 pond? STaat de Engelse pond niet op ong 1.5?
Dus 500 pond = 750 euro? Dan zijn deze in NL dus net zo duur....
ZOu ik toch voor de makkelijke weg gaan

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Laatst online: 26-02 21:08
ikmattie schreef op 14 februari 2003 @ 09:29:
[...]

Het verschil in geluid tussen KEF en B&W vind ik idd groot,
persoonlijk vind ik de sound van B&W niet mooi, (nu niet mij allemaal aanvallen, ik weet dat hier vele B&W fanaten rondlopen) terwijl ik KEF wel mooi vind.
Een set Q5's voor 500 pond? STaat de Engelse pond niet op ong 1.5?
Dus 500 pond = 750 euro? Dan zijn deze in NL dus net zo duur....
ZOu ik toch voor de makkelijke weg gaan
In engeland is het hifi ook erg goedkoop.
Bepaalde merken dan, Tannoy is bv. super goedkoop.
andere merken zijn in duitsland/nederland weer goedkoper.

http://www.moltengold.com....co.uk/specialdeals.shtml

hier is tannoy wel goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13426

http://www.bwspeakers.com...-product_info_DM605S2.pdf

Even de "Backlog catalog" op bwspeakers.com raadplegen: Volgens hun is deze speaker de perfect oplossing voor mensen die geen plek hebben voor een subwoofer, omdat er per speaker een 130Watt amp in zit om de 2 bass drivers aan te spreken.

Ik zou ze niet kopen, ik ga eerder voor een 603 of 604 met aparte subwoofer. Is ook makkelijker om te upgraden.

Edit: er zit dus toch een aparte LFE input op om de sub aan te sturen.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 13426 op 14-02-2003 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
Anoniem: 67573 schreef op 14 February 2003 @ 03:21:

Vragen?? Reply!!
Als ik een Luxe SL had zou ik super blij zijn!! ferrari is altijd mooier maar een luxe SL is al super goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreenGras
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-08-2022

GreenGras

Audiofiel

Kvin ze wel VET! Kun je met een relatief zwakke versterker toch nog een heel redelijke en strakke sound produceren :-)
Ik weet ook zeker dat ze in een 5.1 opstelling geen gek figuur zullen slaan maar ja... liefst toch eerst ff met eigen oren beluisteren natuurlijk.

Suc6!

I had to Google JFGI, the irony was overwhelming...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Er zal vast wel een reden zijn waarom ze met de 605's gestopt zijn in de s3 van de 600 series. Misschien gewoon geld motieven, want een asw 600/650 + 603/604 is duurder dan zo'n 605. Of misschien dat het toch niet helemaal optimaal is.
Overigens heeft Mordaunt short ook zo'n front met subwoofer erin. Zit in hun thx set dacht ik, schijnt heel goede te klinken. En je hebt dan een stereo subwoofer, wat volgens sommige mensen ook beter is dan eentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Laatst online: 26-02 21:08
wat ik niet helemaal begrijp is, wat heb je aan een stereo subwoofer?
oke met muziek is het misschien beter maar voor homecinemagebruik?
voor zover ik weet zijn er geen 5.2/6.2/7.2 opnames.
dus wat is het nut van een tweede subwoofer? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

duncanvdlinden schreef op 15 February 2003 @ 16:54:
wat ik niet helemaal begrijp is, wat heb je aan een stereo subwoofer?
oke met muziek is het misschien beter maar voor homecinemagebruik?
voor zover ik weet zijn er geen 5.2/6.2/7.2 opnames.
dus wat is het nut van een tweede subwoofer? :?
Het staat stoer? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:50

Jag

Je krijgt minder heftig last van staande golven met 2 subs, dat is een voordeel. En je hebt natuurlijk een twee keer zo hoge max output. Of anders gezegd, ze hoeven minder hard te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Voor de mensen met een Lexicon voorversterker is het leuk ... die heeft namelijk meerdere subwoofer uitgangen en stuurt ze ook echt aan :)
Kijk maar eens naar dat systeem van garmtz die in een home cinema foto's topic stond, die heeft 2 subwoofers voor muziek en een svs subwoofer voor films :)
Pagina: 1