Toon posts:

AutoCAD2002 versus AutoCAD LT 2002

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij de verschillen vertellen tussen deze 2 Acad versie. Is AutoCAD Light een volwaardig alternatief voor AutCAD 2002 op gebied van 2D tekenen?

Verwijderd

Ik heb het verschil eigenlijk nooit ontdekt, wij verkopen ook alleen AutoCAD Lite (Geen light) aan bedrijven......

Verwijderd

Het eerdergenoemde 3D is misschien wel het grootste verschil. Wat echter ook lastig is, is dat de lite-versie niet alle specifieke programmeertalen (zoals autolisp) niet ondersteund.

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 20:04
Verwijderd schreef op 13 February 2003 @ 20:29:
Het eerdergenoemde 3D is misschien wel het grootste verschil. Wat echter ook lastig is, is dat de lite-versie niet alle specifieke programmeertalen (zoals autolisp) niet ondersteund.
het ging om het 2d tekenen...

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 19:33
Ze blijven er een beetje vaag over
What is the difference between AutoCAD LT 2002 and AutoCAD 2002?

Both AutoCAD® 2002 and AutoCAD LT® 2002 use the same software architecture and technology. And both offer time-saving, cost-saving collaboration features that enrich, expand, and simplify design processes. But AutoCAD 2002 is the complete platform. Developed with the full-time designer in mind, it offers the depth, complexity, and range of commands that occasional CAD users don’t typically require. AutoCAD 2002 includes all of the features found in AutoCAD LT 2002 plus more capabilities in the following key areas:
bron

Voor het verschil tussen Autocad 14 en Autocad LT kun je hier een kijkje nemen. De strekking lijkt mij hetzelfde :)

Verwijderd

Dat kun je toch gewoon bij autodesk vinden
http://www.autodesk.nl/em...CADLT2002_WP_ACADvsLT.pdf
belangrijkste argument vind ik dat je geen externe applicaties (ARX ADS e.d.) kun draaien onder LT, maar als je die niet nodig hebt is lhet een prima alternatief voor 2002 en een stuk goedkoper dus.

Verwijderd

Topicstarter
Oké, bedankt..... de laatste link maakt iig duidelijk dat LT lang niet de functionaliteit van Acad full heeft...

Verwijderd

Wij gebruiken LT op het werk, omdat we 3d niet nodig hebben en we kunnen er redelijk gevorderde tekeningen mee maken. Het is geen alternatief, maar zolang je tekeningen niet super ingewikkeld zijn kom je er goed mee rond.

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:43

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

(jarig!)
Een ander klein punt waar ik vandaag achter ben gekomen is dat AutoCAD bij HP-printers/plotters gebruik maakt HP/GL2 printerdrivers die het afdrukken moeten versnellen. AutoCAD LT biedt hier geen ondersteuning voor. Het is maar een klein verschil maar toch een domper als je net voor de zaak een nieuwe A3-printer (HP InkJet CP1700) hebt gekocht speciaal voor AutoCAD-doeleinden... :)

Verwijderd

lt kan ook geen dxb files importeren :(
Pagina: 1