Hallo iedereen, ik ben bezig met een script (bestaande uit 4 pagina's),
Hiermee wil ik het volgende bereiken:
Ik heb een stukje text "mijntext" die wil ik toevoegen aan "mijndatabase" (toevoegen.php)
Ik heb een pagina die "mijntext" opvraagt vanuit "mijndatabse" (frontpage.php)
Ik heb pagina met de verbindings gegevens van "mijn database" (config.php)
Hieronder zie je hoe deze pagina's eruit zien:
-----------------------------------------------------------------------------------
Toevoegen van "mijntext" in "mijndatabase", Toevoegen.php:
-----------------------------------------------------------------------------------
<?php
if ($submit){
include ('config.php');
mysql_connect ("$server","$user", "$w8woord");
mysql_select_db("$database");
$query = "INSERT INTO mijntabel (mijntext) VALUES ('$mijntext')";
mysql_query($query) or die ("Toevoegen mislukt");
echo "Toevoegen gelukt";
}else{
?>
<FORM ACTION="toevoegen.php" METHOD="post">
<INPUT TYPE="hidden" NAME="submit" VALUE="geen">
<strong>MijnText</strong> toevoegen: <BR>
<INPUT NAME="mijntext" TYPE="text" id="mijntext" SIZE=30>
<input name="submit" type="submit" id="submit" value="Toevoegen">
</FORM>
<?php } ?>
Een pagina voor de verbinding met "mijndatabase"Config.php
<?
$server ="localhost";
$user = "root";
$w8woord ="";
$database ="mijndatabase";
?>
En een pagina die "mijntext" laat zien: Frontpage.php:
<?php
include ('config.php');
$query = "SELECT mijntext FROM mijntabel ORDER BY id DESC ";
$resultaat = mysql_query($query) or die ("Mislukt");
while($data = mysql_fetch_object($resultaat)){
$mijntext = "$data->mijntext";
?>
<TABLE border="1" cellspacing="0" cellpadding="0" width="257" style="border-collapse:collapse">
<TR>
<TD width="238"> <font color="#FFFFFF" size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><font color="#000000"><? echo "$mijntext";?></font></font><font color="#FFFFFF" size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">
</font></TD>
</TR>
</TABLE>
<? } ?>
Dit werkt allemaal prima, ik kan "mijntext" toevoegen in toevoegen.php, ik kan "mijntext" zien in frontpage.php.
Maar nu heb ik nog een pagina waar ik niet uitkom, en dat is de pagina bewerken.php, ik wil namelijk "mijntext" kunnen bewerken op de pagina bewerken.php, dat zou een stuk makkelijker zijn dan dat te doen via phpmijnadmin:
Een pagina om "mijntext" te bewerken: Bewerken.php
En wat moet ik nu in deze pagina voor script zetten? Zodat ik "mijntext" online via mijn browser kan bewerken?
Wil iemand mij even helpen hiermee please??
Alvast bedankt, groetjes van mij
Hiermee wil ik het volgende bereiken:
Ik heb een stukje text "mijntext" die wil ik toevoegen aan "mijndatabase" (toevoegen.php)
Ik heb een pagina die "mijntext" opvraagt vanuit "mijndatabse" (frontpage.php)
Ik heb pagina met de verbindings gegevens van "mijn database" (config.php)
Hieronder zie je hoe deze pagina's eruit zien:
Toevoegen van "mijntext" in "mijndatabase", Toevoegen.php:
<?php
if ($submit){
include ('config.php');
$query = "INSERT INTO mijntabel (mijntext) VALUES ('$mijntext')";
mysql_query($query) or die ("Toevoegen mislukt");
echo "Toevoegen gelukt";
}else{
?>
<FORM ACTION="toevoegen.php" METHOD="post">
<INPUT TYPE="hidden" NAME="submit" VALUE="geen">
<strong>MijnText</strong> toevoegen: <BR>
<INPUT NAME="mijntext" TYPE="text" id="mijntext" SIZE=30>
<input name="submit" type="submit" id="submit" value="Toevoegen">
</FORM>
<?php } ?>
Een pagina voor de verbinding met "mijndatabase"Config.php
<?
$server ="localhost";
$user = "root";
$w8woord ="";
$database ="mijndatabase";
?>
En een pagina die "mijntext" laat zien: Frontpage.php:
<?php
include ('config.php');
$query = "SELECT mijntext FROM mijntabel ORDER BY id DESC ";
$resultaat = mysql_query($query) or die ("Mislukt");
while($data = mysql_fetch_object($resultaat)){
$mijntext = "$data->mijntext";
?>
<TABLE border="1" cellspacing="0" cellpadding="0" width="257" style="border-collapse:collapse">
<TR>
<TD width="238"> <font color="#FFFFFF" size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><font color="#000000"><? echo "$mijntext";?></font></font><font color="#FFFFFF" size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">
</font></TD>
</TR>
</TABLE>
<? } ?>
Dit werkt allemaal prima, ik kan "mijntext" toevoegen in toevoegen.php, ik kan "mijntext" zien in frontpage.php.
Maar nu heb ik nog een pagina waar ik niet uitkom, en dat is de pagina bewerken.php, ik wil namelijk "mijntext" kunnen bewerken op de pagina bewerken.php, dat zou een stuk makkelijker zijn dan dat te doen via phpmijnadmin:
Een pagina om "mijntext" te bewerken: Bewerken.php
En wat moet ik nu in deze pagina voor script zetten? Zodat ik "mijntext" online via mijn browser kan bewerken?
Wil iemand mij even helpen hiermee please??
Alvast bedankt, groetjes van mij