Toon posts:

JPEG quality in PHP

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand misschien hoe je in PH achter de quality setting van een bestaand jpg plaatje kan komen?
Ik wil met GD jpeg's resamplen, gaat allemaal super, maar ik wil graag weten wat de quality is van het plaatje dat ik ga resizen, zodat ik niet een onnodig hoge kwaliteit als output genereer.

Iemand een idee?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee?

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-08 23:08
Heb je al uitgezocht of de kwaliteit ueberhaupt wel in het bestand opgeslagen wordt? Bij veel compressieformaten (zoals bijvoorbeeld zip, rar, etcetera) gebeurd dat namelijk niet. Dan kun je dus ook niet bepalen of de originele kwaliteit hoog of laag was.

Waar ga je trouwens naar resizen? Als je de plaatjes veel kleiner gaat maken (om er thumbnails van te maken bijvoorbeeld) kun je er vanuit gaan dat ze allemaal redelijk perfect zijn (omdat eventuele artefacten tot kleine gebieden beperkt blijven). De kans is trouwens groot dat als je slechte kwaliteit plaatjes weer slecht gaat comprimeren, je extra veel artefacten introduceert (en dus niet simpelweg de kwaliteit behoudt). Het lijkt me dus aan te raden om in alle gevallen met dezelfde kwaliteit te comprimeren.
Ja; lees dit eens.

[ Voor 13% gewijzigd door Soultaker op 13-02-2003 17:35 ]

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:18

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

je hebt al eerder een waarschuwing gehad voor het te snel kicken van je topic, en nu doe je het weer, in 8 minuten tijd :(

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Bij veel compressieformaten (zoals bijvoorbeeld zip, rar, etcetera) gebeurd dat namelijk niet.
Lijkt me ook niet vreemd, gezien zip en rar geen compressieformaten zijn waarbij kwaliteitsverlies optreedt :Y)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Dit topic is gesloten.