Toon posts:

Moeilijke herstart Duron systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Duron 700 loopt al enige tijd op 950 Mhz, 1,75 V...superstabiel.
Wanneer ik nu met de FSB naar 105/106 ga loopt het systeem nog perfect op 998 resp. 1007, weliswaar op 1,85 V. Het enige rare is nu dat het systeem niet meer wil hetstarten, blijft hangen of cmos error.
Heeft dit nu te maken met warmte(grote coolermaster, nooit boven 50 graden) of is het gewoon de limiet van de proc?(multiplier 10 loopt soms, maar dan ook stabiel)
Moederbord is Soltek SL75KV+.........

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:38
Probeer van de FSB instelling af te blijven en blijf lekker op 100Mhz, ik denk dat je dan tegen veel minder problemen aan zult lopen.

Ik wil ook dat Soltek MB kopen, hoe bevalt dat bordje kwa stabiliteit?
Ik twijfel tussen de MSI-pro2 en dit bordje.

Hop,hop,hop!

Verwijderd

Topicstarter
Dat Soltek bordje is getest samen met een Asus en Abit en was het snelst met een Duron 600@600....en stukken goedkoper(jippie)
Sabiliteitsproblemen heb ik nog niet gehad, los van het overclocken dan.

Mijn eigenlijke vraag is: zou het helpen om een betere koeler te monteren met bv artic silver? Zou de limiet daardoor hoger komen te liggen...losstaand van het feit dat rationeel veel te duur is voor die paar megahz'n, maar dat hoef ik hier natuurlijk niet te posten!!!!

• Xion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:18
Waarschijnlijk zit je nu op je snelheids limiet, kijkuit dat het zaakje niet affikt.
Een betere cooler zou kunnen helpen (goeie Golden Orb) en anders deze proc inruilen en voor een meerprijs een 800, evt. een 750 mee naar huis toe slepen.
Probeer het dan nog eens.

Greetz en veel succes,
Xion.