Netwerk draadloos verbinden met internetaansluiting

Pagina: 1
Acties:

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 20:25
Ik wil een netwerkje aanleggen en alle computers van internet voorzien.

Dit is de situatie:

Internetaansluiting komt binnen bij de meterkast
PC1 staat hier dicht bij

PC2, PC3 en laptop staan in het kantoor, dat is een los gebouw een paar meter van het huis

Het is niet mogelijk om een kabel te trekken tussen het huis en het kantoor (buis is te vol en we hebben geen zin om te graven)

Alle pc's zijn nu voorzien van een netwerkkaart en de pc's in het kantoor worden met elkaar verbonden met een crosslinkkabel die telkens tussen 2 pc's gehangen wordt. Beetje onproffesioneel dus.

Ik wil iig de pc's in het kantoor netjes op elkaar aanlsluiten, waarschijnlijk door een switch, verder wil ik de internet verbinding delen met een router en om ook het kantoor te voorzien van internet moet dit waarschijnlijk een wireless router die in het kantoor weer wordt opgevangen en daar op de switch wordt aangesloten.

Nu is mijn vraag, ik wil geen pc gebruiken als router ofzo maar hou sluit ik de switch in het kantoor aan op het internet, door een wireless acces point?

Het moet iig zo goedkoop mogelijk blijven, ik hoor graag tips en adviezen

Verwijderd

of je sluit het internet aan op een router met ingebouwde acces point en laat vervolgens de pc's dat signaal opvangen met wireless kaartjes. Ik hoorde van m;n baas dat wij over plusminus 2 maanden routers van level one binnenkrijgen die dit kunnen. voor rond de 150 euro

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Optie 1:
Hang aan je internetverbinding een wireless router met ingebouwde switch/HUB.
Je pc in huis kan nu direct op de ingebouwde switch gestopt worden. je clients in het naastgelegen bedrijf krijgen allemaal een eigen wireless kaartje en internetten via het wireless gedeelte van de router.

Optie 2: Je vervangt alle wireless kaartes door standaard ethernet en verbindt de pc's met een switch. het enigste wat nu nog moet gebeuren is de koppeling tussen de switch en de wireless-router in huis. Ook heel simpel, hang een accesponit aan de switch in kantoor en met zonder draden heeft het "eigen netwerkje" in kantoor nu ook internet. Daarnaast is het wat sneller als je tussen pc's op kantoor files over moet zetten. Dit gaat nu direct via de switch op 100 mbit in plaats van, zoals bij optie 1, via de wireless-router op 11mbit.,

• arjandijk162
bedankt, optie 2 zat ik zelf ook aan te denken, en die spreekt me ook het meeste aan, maar mijn vraag is wel of zo'n accespoint ook data ontvangt van die draadloze router, en of dat erg omslachtig is.

Als draadloze router zat ik aan dit ding te denken http://www.sitecom.com/pr...uct_id=177&size=thumbnail

en daar hoef ik dus alleen een accespoint bij te zoeken? dus dan blijven de kosten nog wel redelijk in de hand, optie 1 zal wel het makkelijkst aan te leggen zijn maar brengt veel kosten en nadelen met zich mee

dus gaat dit simpel werken met een accespoint?

• jadjong
  • Niet online
arjandijk schreef op 13 February 2003 @ 20:43:
bedankt, optie 2 zat ik zelf ook aan te denken, en die spreekt me ook het meeste aan, maar mijn vraag is wel of zo'n accespoint ook data ontvangt van die draadloze router, en of dat erg omslachtig is.

Als draadloze router zat ik aan dit ding te denken http://www.sitecom.com/pr...uct_id=177&size=thumbnail

en daar hoef ik dus alleen een accespoint bij te zoeken? dus dan blijven de kosten nog wel redelijk in de hand, optie 1 zal wel het makkelijkst aan te leggen zijn maar brengt veel kosten en nadelen met zich mee

dus gaat dit simpel werken met een accespoint?
Ik zou voor een linksys router en AP gaan. Ten eerste omdat dit producten van dezelfde firma zijn, dus vage errors en incompatibiliteitsproblemen(galgje8)7) heb je niet. Zeker niet als je zoals jij 2 accespoints met elkaar wil laten connecten(bridgen). Ten tweede omdat Linksys wat hoger aangescreven staat bij mij :P

• arjandijk162
ik zie idd dat deze apparatuur niet echt veel duurder is dan sitecom, ook zie ik dat de 54 mbit versies ook niet echt duurder zijn, misschien is dat ook een optie. Nog even een ander vraagje:

Is het makkelijk om de date te berveiligen, want het gaat wel om vertrouwelijke bedrijfsgegevens, en die hoeft niet iedereen te pakken te krijgen als ze door de lucht gaan

• jadjong
  • Niet online
arjandijk schreef op 14 February 2003 @ 11:34:
ik zie idd dat deze apparatuur niet echt veel duurder is dan sitecom, ook zie ik dat de 54 mbit versies ook niet echt duurder zijn, misschien is dat ook een optie. Nog even een ander vraagje:

Is het makkelijk om de date te berveiligen, want het gaat wel om vertrouwelijke bedrijfsgegevens, en die hoeft niet iedereen te pakken te krijgen als ze door de lucht gaan
Elke netwerkkaart heeft een uniek mac-adres. Als je deze in je acces-point definieert en alle anderen blockt dan hebben alleen de gedefinieerde adressen toegang.
Pagina: 1