Toon posts:

[xp] Pc boot niet vanaf xp cd

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag mensen,
Ik heb een probleem met mijn Aldi pc. Standaard heeft Medion windows xp home geinstaleerd, nu heb ik sinds kort xp pro (allemaal legaal). Nu heb ik reeds gelezen dat als je je xp pro cd in de cdrom stopt en opnieuw opstart hij dan vanzelf zou moeten booten, want ik wil mijn c schijf formatteren en daarna winxppro instaleren. Alleen hij boot niet, zowel bij de xpPro cd als bij de xpHome cd, de enige cd die hij wilt booten is de cd van medion waarmee je je computer kan herstellen, maar dit wil ik niet want ik wil hem graag formateren en daarna Xppro instaleren en niet alle andere programma's van medion op mijn schijf hebben.
Een opstart diskette oid. kan niet helpen, want ik heb geen floppydisk.
Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft
ps. ik heb al search geprobeerd, maar geen oplossing voor mijn probleem gevonden.

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:57

Erazzzer

Fear me, I'm German!

In bios aanzetten dat je van cd-rom wilt booten :)

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09 13:38
Erazzzer schreef op 13 februari 2003 @ 17:04:
als 1e aangeven

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ook goed :)

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Erazzzer schreef op 13 februari 2003 @ 17:04:
Dat zal we aanstaan want hij meld toch dat hij de Medion cd wel kan booten...
Niet legale xp copy die niet bootable is, is mijn gok.

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

KillerAce_NL schreef op 13 February 2003 @ 17:20:
[...]
Dat zal we aanstaan want hij meld toch dat hij de Medion cd wel kan booten...
Niet legale xp copy die niet bootable is, is mijn gok.
|:( Iets te snel gelezen :)

Verwijderd

Als je google of de search gebruikt krijg je hier echt 100e resultaten van!

Maarja, probeer dit eens: www.bootdisk.com

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 February 2003 @ 17:23:
Als je google of de search gebruikt krijg je hier echt 100e resultaten van!

Maarja, probeer dit eens: www.bootdisk.com
Klopt dat je veel resultaten vindt, maar het probleem is vaak dat mijn probleem daar niet geheel wordt vermeld, of dat ze vaak daar wel een Floppydisk hebben die werkt.
Ik ben nu nog wat nieuws aan het proberen, weet niet of het gaat werken, maar niet geschoten is altijd mis.
ben nu xppro ook op mijn d schijf aan het instaleren en dan hoop ik het via mijn d schijf te kunnen draaien en dan mijn c schijf via xppro te formatteren en daarna xppro weer instaleren op mijn C schijf en dan mijn D schijf formateren.
Verder allen bedankt voor de reacties!
ps. Wat zou ik precies op de site www.bootdisk.com moeten downloaden om hem wel bootable te maken?

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08 16:26

Elektronicanet

Leds do it!

Laat hij wel iets zien van "Druk op een toets om van CD-ROM te starten?" ?

Nederlander in België

Verwijderd

Topicstarter
nee doet hij ook niet. hij start gewoon meteen xp op en dus niet booten van cd.
Ander vraagje. Ik wil nu winxp draaien vanaf mijn d schijf waar ik xp ook op aan het instaleren ben, moet je dan ook de D schijf eerder laten booten dan de c schijf?

Verwijderd

Heb ik ook wel is gehad. Dan boot hij niet snel genoeg van cd en gaat hij snel door naar de hdd. Je moet in je bios als boot device alleen de cd-rom speler aangeven en de rest op none zetten. Als xp is geboot en hij heeft z'n files gekopieerd en hij doet een herstart dan ga je snel weer de bios in en zet je hd weer bij de boot listing

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08 16:26

Elektronicanet

Leds do it!

Verwijderd schreef op 13 February 2003 @ 18:41:
Heb ik ook wel is gehad. Dan boot hij niet snel genoeg van cd en gaat hij snel door naar de hdd. Je moet in je bios als boot device alleen de cd-rom speler aangeven en de rest op none zetten. Als xp is geboot en hij heeft z'n files gekopieerd en hij doet een herstart dan ga je snel weer de bios in en zet je hd weer bij de boot listing
Als dat zo zou zijn, hoe verklaar je dan dat ie wél van de Medion cd boot?

Nederlander in België

Verwijderd

Topicstarter
Wat het misschien kan zijn.. Ik weer er niet heel veel van af.. Maar dat Medion alle boot cd's geblokt heeft via het moederboord en alleen haar boot cd toegang geeft tot booten.
Maar als het goed is is het me toch gelukt. Heb daanet xp op D gezet en toen C geformateerd met dat partition magic pro 7 (geloof dat het zo heet) en ben nu weer bezig xp op de C aan het zetten. Dit gaat allemaal zonder booten, omdat je dat gewoon vanuit xp zelf kan doen...

Vraagje. kan je je fat32 (of hoe heet dat??) makkelijk omzetten naar NFTS? want dan dan doe ik nadat ik xp op C heb ook ff D formatteren eerst naar fat32 en dan weer NFTS maken

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2003 19:48 ]

• jevn
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 februari 2003 @ 19:46:
Wat het misschien kan zijn.. Ik weer er niet heel veel van af.. Maar dat Medion alle boot cd's geblokt heeft via het moederboord en alleen haar boot cd toegang geeft tot booten.
Ik heb de aldi pc van april vorig jaar en die van mij boot wel van cd (andere dan medion cd).

Dat omzetten van fat32 naar nfts kan makkelijk met partition magic (die heb je toch al :9 ) Ook wanneer er data op die schijf staat.

Verwijderd

Topicstarter
Woei :D.. ik heb het probleem niet opgelost, maar tis wel gelukt om toch mijn c schijf en d schijf te foramtteren en daarna weer op c schijf xp te zetten! Mensen allemaal bedankt voor jullie tips!
Pagina: 1