Ik heb gehoord dat je ook in plaats van een utp kabel een isdn kabel kan gebruiken. Ik heb zelf een 15 meter isdn kabel liggen maar het valt op dat bij de isdn maar 4 draadjes zitten ipv 8 bij de utp kabel. Anybody????
jezuz schreeuw niet zo man...nee dat kan niet
UTP gebruikt ook maar 2 paar (= 4 draden)
let er wel op je subject vraagt om crossed.. gewone ISDN kabel is NIET crossed!
let er wel op je subject vraagt om crossed.. gewone ISDN kabel is NIET crossed!
thanx, ik maak hem crossover door de draden open te snijden en een van de stekkers om te draaien.
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 november 2000 16:28 schreef tsjech het volgende:
thanx, ik maak hem crossover door de draden open te snijden en een van de stekkers om te draaien.[/quote]dan ga je toch maar beter eentje in de winkel kopen.. die werkt namelijk (die van de winkel)
thanx, ik maak hem crossover door de draden open te snijden en een van de stekkers om te draaien.[/quote]dan ga je toch maar beter eentje in de winkel kopen.. die werkt namelijk (die van de winkel)
Verwijderd
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!
Ik wordt helemaal gek van mensen die vragen "kan isdn, telefoon, wasmachine, muis-draad ook als UTP kabel worden gebruikt?"
en als je me nie gelooft dan gebruik je de search dan maar es!
Het kan dus niet, je hebt gewoon CAT5 kabel nodig, en NIETS ANDERS
Dag!
Ik wordt helemaal gek van mensen die vragen "kan isdn, telefoon, wasmachine, muis-draad ook als UTP kabel worden gebruikt?"
Dag!
owjah.. de draden uit elkaar halen haalt die T uit UTP he 
'k zou zeggen spendeer een paar guldens en koop zo'n ding
'k zou zeggen spendeer een paar guldens en koop zo'n ding
Verwijderd
Crossover cable betekend alleen dan de draadjes aan de enekan anders in de stekker zitten dan in de andere kant, maar je heb nog steeds wel Twisted nodig! Bij een twisted-cable zitten de draden paars gewijs omelkaar door de hele kabel om elkaar gedraaid...
Verwijderd
Een UTP Cross is NIET gewoon alles omgedraait.
Bbij ISDN worden alleen de middelste 4 draadjes gebruikt. Tevens zijn de draden niet getwist. Dus heb je er niets aan.
Je kunt wel ISDN over een CAT5 kabel laten gaan. Dus leg gewoon een CAT5 kabel dan kun je altijd switchen als je kabel krijgt.
Bbij ISDN worden alleen de middelste 4 draadjes gebruikt. Tevens zijn de draden niet getwist. Dus heb je er niets aan.
Je kunt wel ISDN over een CAT5 kabel laten gaan. Dus leg gewoon een CAT5 kabel dan kun je altijd switchen als je kabel krijgt.
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 november 2000 16:35 schreef broodrooster2 het volgende:
Dag![/quote]* witchdoc zal zijn stem ook maar es ff verheffen dan:
HET KAN WEL!!!
Dag![/quote]* witchdoc zal zijn stem ook maar es ff verheffen dan:
HET KAN WEL!!!
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 november 2000 16:38 schreef broodrooster2 het volgende:
Crossover cable betekend alleen dan de draadjes aan de enekan anders in de stekker zitten dan in de andere kant, maar je heb nog steeds wel Twisted nodig! Bij een twisted-cable zitten de draden paars gewijs omelkaar door de hele kabel om elkaar gedraaid...[/quote]zei'k toch?
Crossover cable betekend alleen dan de draadjes aan de enekan anders in de stekker zitten dan in de andere kant, maar je heb nog steeds wel Twisted nodig! Bij een twisted-cable zitten de draden paars gewijs omelkaar door de hele kabel om elkaar gedraaid...[/quote]zei'k toch?
Ok, guys..... STOP MAAR, er is nu al iemand onderweg om 15 meter UTP cross over kabel te halen. thnx voor de vooral verschillende antwoorden
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 november 2000 16:48 schreef tsjech het volgende:
Ok, guys..... STOP MAAR, er is nu al iemand onderweg om 15 meter UTP cross over kabel te halen. thnx voor de vooral verschillende antwoorden[/quote]* witchdoc moet zich excuseren.. wij gebruiken hier cat5 kabel voor isdn.. dus dan kan je wisselen.. andersom kan dus..
HEEL vaak gebruikt men 'geschikte' kabel voor isdn.. maar dus niet altijd.. scuses
jaja.. 'k weet het.. ben nie van de slimsten
Ok, guys..... STOP MAAR, er is nu al iemand onderweg om 15 meter UTP cross over kabel te halen. thnx voor de vooral verschillende antwoorden[/quote]* witchdoc moet zich excuseren.. wij gebruiken hier cat5 kabel voor isdn.. dus dan kan je wisselen.. andersom kan dus..
HEEL vaak gebruikt men 'geschikte' kabel voor isdn.. maar dus niet altijd.. scuses
jaja.. 'k weet het.. ben nie van de slimsten
Verwijderd
jah, goed,
ik bedoelde ook nie dat bij een crosscable de draadjes exact omgekeerd zetten, maar het gaat erom dan een utpkabel bestaat uit paartjes van om-elkaar-heen-gedraaide draadjes, steeds per 2. Met die draadjes omelkaar heen krijg je een bepaald electromagnetisch effect, en dat zorgt grotendeels voor het goed verlopen van het data verkeer door de kabel...
daarom kunnen winkels ook nie garanderen dat zachte utpkabel 100mbit kan halen
snappie? en zachte kabel om een hoek gevouwen kan het effect met het electro-magnetisme al verzwakken.
Je kan wel isdn kabel of het snoer van je broodrooster ofsow gebruiken
maar dan zal je waarschijnlijk veel storingen en een slechte/langzame verbinding hebben... snappie?
daarom kunnen winkels ook nie garanderen dat zachte utpkabel 100mbit kan halen
Je kan wel isdn kabel of het snoer van je broodrooster ofsow gebruiken
Al neem je het draad van je speakers of normaal electra-snoer, in principe kun je overal een Crossover UTP van maken. Wil je echter kwaliteit, ga dan gewoon even naar de winkel, dan weet je zeker dat het werkt!
Pagina: 1