Magnat Vintage 510, is t wat

Pagina: 1
Acties:
  • 1.568 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WimLex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-06 23:57

WimLex

voor al uw sloop werkzaamheden

Topicstarter
Ik kan voor een mooie prijs aan een stel Magnat vintages komen.

Het zijn demo modellen en kosten 180 euro per stuk.

Ik heb deze speakers al beluisterd toen ze niet in de aanbieding waren. Ik was toen op zoek naar speakers voor een home cinema systeem(is de vintage 410 geworden) en toen vond ik deze speakers beter klinken als alle boekenplank modellen die ze hadden :7 . Maar ze waren met een prijs van rond de 400 euro 2x te duur.

Ik ben niet bevooroordeeld qua merk, en andere interessante aanbiedingen in deze prijsklasse sta ik ook voor open.

Nu is de vraag is t wat, is het een goede prijs voor het gebodene(demo modellen van correct, dus al aardig wat lui hebben aan de conussen gezeten :'( ).

http://www.magnat.de/test...f/vintage510_audio698.pdf

voor een review.

Afbeeldingslocatie: http://highendnews.tripod.com/images/MagnatVintage510.jpg

En buiten al dit leuks hebben jullie nog adviezen voor een leuke versterker die bij magnats past

[ Voor 7% gewijzigd door WimLex op 13-02-2003 16:39 ]

Anoniem: 78576

_/-\o_ mooi spul hoor _/-\o_

Kheb thuis ook een paar van die speakertjes staan en heb zeker veel meer er voor betaald.... maarja dat vergeet je snel als je ze hoort... :7

vergeet er niet een mooi versterkertje bij te kopen ;)

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Ik hoor de laatste tijd goede dingen over magnat .. als die speakertjes er nog in mooie staat uitzien , doen denk ik zo ;)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• originalmycroft
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-05 08:29
Ja het zijn echt hele mooi spullen! Heb er hier ook 2 staan, en ze blijven me verbazen. Maar ik moet wel zeggen dat de overstap van 3weg naar 2weg (ik ging kleinerder wonen) toch wel even wennen was. Ik heb toen voor een paar geloof ik € 500,- ofzo betaald......

Heb ze overigens in het zwart, maar dat doet niets af aan de klank hoor :P

Ik zou zeggen kopen die dingen, als je tenminste speakers van dit formaat/kaliber zoekt!

PS ik heb een yamaha stereo versterker (AX-496) , en daar klinken ze behoorlijk goed op

[ Voor 10% gewijzigd door originalmycroft op 13-02-2003 20:44 . Reden: versterker adden ]

• WimLex

WimLex

Topicstarter
Jah, de demo's zijn ook zwart

maar 500 voor een paar is een mooie prijs

het nadeel is wel dat ik gelijk een versterker moet kopen, en een cd speler, en, en en ..... ;)
(want ik heb nu een heeeeel brak sony setje :r)

• TomSwinnen

TomSwinnen

tweedehands é wimlex .. veel mooie dingen op de tweedehands markt .. koop je een oude marantz pm-** stereo versterker en een technics cd speler en je kan voorlopig weer voort :)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• DBA907
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-01-2024
TomSwinnen schreef op 13 februari 2003 @ 21:03:
tweedehands é wimlex .. veel mooie dingen op de tweedehands markt .. koop je een oude marantz pm-** stereo versterker en een technics cd speler en je kan voorlopig weer voort :)
:o technics cd-speler??? Ben blij dat ik die van mij heb kunnen vervangen door een Marantz CD63SE.

• TomSwinnen

TomSwinnen

tsjah psycho , eb mezelf er eentje kunne kopen van 20 € , doet momenteel nog perfect zen werk , leest alle cds/cdrs en klinkt beter als men philips dvd ( qua cd-audio dan hé ).
Momenteel heb ik alleen nog geld bijeengespaard voor mijn Marantz SR-4300 .. betere cdspeler ( met digitale connecties) komt later wel ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBA907
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-01-2024
2e hands is wel wat meer leuks te krijgen... ik heb die Marantz CD63SE trouwens 2e hands gekocht voor €175, ik weet zeker dat er nog meer leuke dingetjes tussen staan. :)
Technics speler die ik had was trouwens een SL-PG380, voldeed aan alles wat jij net zei, alleen kwa geluid is die Marantz zo veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73878

Me zusje heeft die vintage 510 ook staan, en ze zijn echt heel lekker. Stond versteld van de sound uit die speakers. Wat me ook erg opviel dat ze ontzettend laag gaan qua klankkleur. Waar ik me wel een beetje aan erger aan de speaker, is als je de bass van je versterk op 3/4 zet, dat de speakers bij sommige nummers er een beetje bonkerig weergave hebben. Maar met een beetje instellen is dit wel te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

PsychoRealm schreef op 14 februari 2003 @ 00:19:
2e hands is wel wat meer leuks te krijgen... ik heb die Marantz CD63SE trouwens 2e hands gekocht voor €175, ik weet zeker dat er nog meer leuke dingetjes tussen staan. :)
Technics speler die ik had was trouwens een SL-PG380, voldeed aan alles wat jij net zei, alleen kwa geluid is die Marantz zo veel beter.
das toevallig , heb ook die PG380A ;)
nuja , hier in België is het tweedehands aanbod enorm slecht .. maybe nederland toch proberen , hoeveel zou eht koste voor een cdspeler van nederland naar belgië te sturen denk je? .. dat ik me niet rotbetaal aan port moest ik een cdspeler op marktplaats kopen.

[ Voor 7% gewijzigd door TomSwinnen op 14-02-2003 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14318

Waar ik me wel een beetje aan erger aan de speaker, is als je de bass van je versterk op 3/4 zet, dat de speakers bij sommige nummers er een beetje bonkerig weergave hebben.
Dat ligt meestal aan de opstelling. Als ze te dicht bij de muur staan of bijv. op een teveel meeresonerende houten vloer. Oplossing is ze een andere plaats geven of er spikes onder drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Anoniem: 73878 schreef op 14 februari 2003 @ 11:24:
Me zusje heeft die vintage 510 ook staan, en ze zijn echt heel lekker. Stond versteld van de sound uit die speakers. Wat me ook erg opviel dat ze ontzettend laag gaan qua klankkleur. Waar ik me wel een beetje aan erger aan de speaker, is als je de bass van je versterk op 3/4 zet, dat de speakers bij sommige nummers er een beetje bonkerig weergave hebben. Maar met een beetje instellen is dit wel te regelen.
Dat had ik ook met mijn Magnat Motion 40's maar een paar spikes eronder scheelt echt heel veel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimLex

WimLex

Topicstarter
Nou, mensen ik heb ze gekocht

Ik ben nog eens gaan luisteren, en ze klinken echt goed en zeker beter als al het andere in deze prijsklasse ;) (ook in de bieding), maar das wel logisch met zo'n prijs verlaging :9

Het was trouwens een speciale uitvoering

Magnat Vintage 510 Audio edition

-betere aansluitingen
-beter filter

van 450 voor 180

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

dat vereist fototjes van je setup vind ik zo ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimLex

WimLex

Topicstarter
komen er aan

-we gaan eerst een meesterlijke stand ontwerpen :*) (iedeeen???iemand? :D )
-daarna moet er niet gelet worden op de aansturing(als je het uberhoupt al zo kan noemen, brakke k"t alles in 1 sony :X )
-en dan op zoek naar een versterker en cd speler

okazie rotel/marantz/nad/oid
Pagina: 1