• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-02 08:09
Goedendag,

Ik heb me een tijdje in het laptopwereldje verdiept, en wil daarom binnen een paar maanden een laptop kopen.
Ik heb hiervoor een tweetal eisen
* minimaal 10 uur met accu
* maximaal 2KG
* met dvdspeler/brander

Aangezien ik student ben, is het handig om zo tijdens de colleges aantekeningen te maken op mijn laptop. Echter de meeste GHZ laptops zijn vreselijk zwaar en wreten stroom.
Ik heb nu een laptop gevonden die aan mijn eisen voldoet!
http://webshop.fujitsupc....ldseriesbean.do?series=P2

Het grote probleem is dat Fujitsu weigert die ding te importeren naar Nederland (vannuit Amerika) ondanks het grote succes van dat ding daar.
Ondanks een verzoek van 1 van nederlands grootste computerconcerns om em naar Nederland te halen gaat Fujitsu niet akkoord, door de garantie te weigeren. :(

Ik zit daarom te denken om em zelf te importeren, maar zit met de garantie. Omdat die laptop door Fujitsu "verboden" is in Europa, moet ik em naar Amerika opsturen voor garantie, kortom geen garantie (aangezien het opsturen al 100 euro kost)

Mijn verzekering (nationale nederlanden) staat niet te trappelen om em te verzekeren. Weet iemand een mogelijkheid om em bij een garantie/verzekeringsbedrijf te voorzien van garantie?

Wie bied hulp

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:40

GaMbiNo

1337

10 uur? :o
Is het dan niet beter om één of meer reserveaccu's te kopen?

• hullepim
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-02 19:14
Wat dacht je van de stroom aansluiting, die omvormers van 220->110 zijn ook niet goedkoop dacht ik.

[ Voor 9% gewijzigd door hullepim op 13-02-2003 16:45 ]

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:52
GaMbiNo schreef op 13 februari 2003 @ 16:40:
10 uur? :o
Is het dan niet beter om één of meer reserveaccu's te kopen?
Het "leuke" van deze laptop is dat hij niet alleen heel klein is. maar ipv de cdrom kun je er ook een accu bay in hangen. Kost je wel wat.

Ik heb m'n oog ook hier een tijdje op gehad. Maar ik zou hem als 2e pc zien en zeker niet als vervanger (rekenkracht is erg beperkt!) maar dat is natuurlijk afhankelijk van wat voor soort gebruiker je bent en hoeveel load hij moet trekken.

Ik zelf heb er ook aangedacht om hem teimporteren, Alleen de verzendkosten en de btw/invoer was ook + 19%, werd het net allemaal iets teduur.

Als je hem niet als main pc gaat gebruiken dan is de dvdspeler/brander leuk maar eigenlijk overbodig (in een laptop gebruik je een cdrom speler toch zelfden). Heb je al eens naar zijn kleinere broertje gekeken (ja nog kleiner >:) !) de P1000 serie. Scheelt weer 1/3 in volume.

Ik heb voor me zelf besloten om toch nog maar even tewachten. En als m'n huidige laptop versleten is er eentje tekopen. tegen die tijd zal er (neem ik aan) wel een z
n laptop in Nederland zijn.

In dit topic van paultjeb staan een aantal intresante links: [rml][ mini notebook]Fujitsu p-2110, waar te koop?[/rml]
Als je garantie wilt hebben zul je op zoek moeten gaan naar alternatieven. In Duistland verkopen ze een intrante JVC subnotebook!

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:52
hullepim schreef op 13 February 2003 @ 16:43:
Wat dacht je van de stroom aansluiting, die omvormers van 220->110 zijn ook niet goedkoop dacht ik.
Hij heeft een autoswitching powersuply (zoals alle nieuwe notebooks) dus dat is geen probleem.

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

hullepim schreef op 13 februari 2003 @ 16:43:

En zelfs als die notebooks geen switch hebben, zo'n omvormer kost niet veel. Ik heb er nog stuk of drie hier liggen. Ongeveer 5-25 piek per stuk omgerekend

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Gabriel_Knight
Misschien dat we allemaal bij het onderwerp kunnne blijven
de vraag was
"Weet iemand een mogelijkheid om em bij een garantie/verzekeringsbedrijf te voorzien van garantie"

• paultjeb
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

paultjeb

Man, wat 'n boudel!

Ik heb de p2200, en die werkt zo'n 3 uur op de standaardaccu.

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-02 07:53
Ik neem aan dat je gezien hebt dat de standaard meegeleverde accu van die lifeboek slechts 3 uur meegaat? Om dit genoemde 12 uur te halen, moet je twee high-capacity accus er in stoppen en kun je dus ook geen DVD-ROM meer gebruiken. Is dat inderdaad wat je wilt?

• Gabriel_Knight
Deze laptop bied mij de mogelijkheid om te kiezen tussen cd-rom, of extra accu's om die 12 uur te kunnne halen, terwijl een andere (vaak grotere, zwaardere) laptop die mogelijkheid niet heeft. Die is gewoon na (max) 5 uur leeg.
Pagina: 1