Toon posts:

[asp.net]vraag over web.config

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen,

Misschien hele wazige vraag hoor.

WOrdt een Web.config file geladen in het geheugen van de client?

Ik heb namelijk myn connectie string met db er in gezet en ik vind hem zo traag lade nu.

Weet iemand misschien wat dit is????

Thanks

Verwijderd

Zelfs al zou die in het geheugen geladen worden.... je moet wel een superlange connectionstring hebben voordat het een beetje merkbaar is met laadtijden zou ik denken.

Verwijderd

Er staan application values in. Die gelden dus voor je applicatie. ASP.Net checked wel of die file veranderd is, dus de eerste keer na een verandering, moet hij al je pagina's opnieuw gaan compileren. eerste keer kan dus even duren. Maakt verder niet uit dat hij in je web.config staat.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:37
De web.config wordt iedere keer in het geheugen geladen als de applicatie start. Maar dat zal wel niet in het geheugen van de client zijn, maar in het geheugen van de server.

Trouwens, wat laadt er traag? Je app? Het is wel zo dat, als je je webapplicatie voor de eerste keer opstart (als je veranderingen hebt aangebracht), het wel iets trager gaat, omdat die pages opnieuw gecompiled worden.

[ Voor 30% gewijzigd door whoami op 13-02-2003 16:24 ]

https://fgheysels.github.io/

• whoami
Verwijderd schreef op 13 februari 2003 @ 16:19:
Er staan application values in. Die gelden dus voor je applicatie. ASP.Net checked wel of die file veranderd is, dus de eerste keer na een verandering, moet hij al je pagina's opnieuw gaan compileren. eerste keer kan dus even duren. Maakt verder niet uit dat hij in je web.config staat.

Voor zover ik weet is dat niet waar. Het veranderen van de settings in je web.config zorgt er niet voor dat je pagina's opnieuw moeten gecompileerd worden. (Althans, afaik).

Verwijderd

whoami schreef op 13 februari 2003 @ 16:24:

[...]

Voor zover ik weet is dat niet waar. Het veranderen van de settings in je web.config zorgt er niet voor dat je pagina's opnieuw moeten gecompileerd worden. (Althans, afaik).
ik zou zeggen. probeer het eens....... ;)

als ik via de VS.Net een aanpassing maak in de web.config, gaat mijn HDD bij een refresh van de pagina, heeeeeeeeeeeeeeeel hard ratelen....

Verwijderd

Topicstarter
eerste keer van het laden gaat hij inderdaad eerst compile.

Maar ik heb connectiestring dus in de web.config gezet en leek wel of het lade iets trager ging. Ik dacht dus zo van dat het ophalen van de connectiestring uit de webconfig file langzamer gaat dan dat hij al op de des betreffende pagina aanwezig is (oude situatie, maar er lastig te beheren)

Verwijderd

Het zal iig iets langzamer gaan (moet toch wat lezen) dan dat je het gelijk in je pagina staat. maar ik zou het lekker in de web.config laten staan. Zou het echt knap vinden als je er echt iets van merkt

• alley
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-08 20:40

alley

ahuh

whoami schreef op 13 February 2003 @ 16:24:

[...]

Dit is ook niet waar, na een web.config wijziging worden je pagina's niet opnieuw
gecompileerd... Er vind alleen een application-restart plaats

[ Voor 3% gewijzigd door alley op 13-02-2003 16:57 ]

I am always doing that which I can not do, in order that I may learn how to do it. (Pablo Picasso)

• whoami
[nohtml]
alley schreef op 13 February 2003 @ 16:56:
[...]

Dit is ook niet waar, na een web.config wijziging worden je pagina's niet opnieuw
gecompileerd...
Dat zeg ik toch ook niet? Lees ff m'n post goed.... ;)

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
je web.config is er ook voor dat je daar je settings in kwijt kan op applicatie niveau, deze moet je bijvoorbeeld bij een database connectie kunnen veranderen, ook als je geen compiler bij de hand hebt.

Alleen op die manier kan je op een imo fatsoenlijke manier je applicatie settings veranderen op je client. Stel dat de database server verandert van naam, dan hoef je dat alleen maar in je web.config aan te passen, hierdoor herstart je asp.net applicatie en gaat ie verder op de nieuwe settings.

Het zou eruit zien dat je je project moest recompilen, dan moet je altijd je source code vrijgeven, dat wil je echt niet :)
Pagina: 1