Toon posts:

goeie site stats: hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
een paar weken geleden heeft mijn provider m'n site op een nieuwe server gezet.
best fijn.

maar..
voorheen bekeek ik de statistieken altijd met urchin (www.urchin.com) dat was super uitgebreid en had wel honderd functies...

nu echter hebben ze d'r een of ander zelfgebouwd stats-geval op staan, wat meer een veredelde hits-teller is, spuuglelijk en je hebt er geen reet aan

mijn vraag: ik zie dat je voor urchin moet betalen, en dat je allerhande instellingen op de server moet veranderen voordat het functioneerd

dat zal dus moeilijk worden

iets als netstad wil ik liever ook niet... het fijne van urchin vond ik juist dat je precies kon zien op welke subdomeinen mensen binnen kwamen, hoe lang ze bleven, waar ze meestal op klikte als ze op een bepaalde site waren (click through), etc. etc.

ook kon je bezoekersaantallen bekijken van het hele domein, maar ook van de afzonderlijke subdomeinen en directory's

wat kan ik het beste doen?
zeuren bij m'n provider of ze niks beters hebben helpt niet, want die lui antwoorden alleen op mailtjes die ze leuk vinden

hopelijk weten jullie wat goeds

thnx

wim

Verwijderd

Ik begrijp niet helemaal waar je op doelt. Je zoekt een goed statistieken programma?

Je kunt je eigen stats maken. Daar ben ik toevallig net mee bezig. Het is een leuke introductie als je nog weinig PHP/Mysql kent en je kan precies bepalen hoe het werkt en wat het allemaal laat zien. Als je wat tips nodig hebt moet je ff op GoT zoeken of mij mailen. Ik probeer momenteel een script te maken dat per sessie bijhoudt wat een gebruiker allemaal uitvreet, m.a.w. welke pagina's hij/zij bezoekt en voor hoe lang.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2003 16:16 ]

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

En waarom wil je geen Nedstat? Misschien is de gratis Netstat niet volledig, maar er zijn nog tal van andere gratis statistieken...

En als je bereid bent er iets voor te betalen dan kun je behoorlijk volledige statistieken verkrijgen hoor :)

• smoking2000
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 03:21

smoking2000

DPC-Crew

dpkg-reconfigure reality

Als je een cronjob kan maken op de server moet je Webalizer eens proberen. Of zoals rubenski oppert zelf een script maken

| [Folding@Home] Announce: Client monitor voor Linux (fci) | fci-1.8.4 | Fatal Error Group |

• gvdh81
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 18:15

gvdh81

To got or not to got..

cool, ... nedstad?

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Verwijderd schreef op 13 februari 2003 @ 16:10:
wat kan ik het beste doen?
zeuren bij m'n provider of ze niks beters hebben helpt niet, want die lui antwoorden alleen op mailtjes die ze leuk vinden
kan nu wel mooie paketten gaan roepen zoals sitestat etc, maar waarom het probleem niet bij de wortel aanpakken. je provider.

- ze plaatsen je site op een andere server ( hoewel je daar geen problemen mee hebt )
- ze draaien op die andere server een ander statistiekenpakket
- ze willen je niet helpen

lijkt me ergens dat jouw probleem niet is welk statistiekenpakket je moet nemen, maar of je wel bij deze provider wil blijven....

no pun intended,, :)

"You're only as good, as what you did last week."

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:58
Xces lees de draad voor je blaat

@Topicstarter: Alles heeft z'n prijs. Of je betaalt voor iets goeds, of je hebt gratis iets minder gespecificeerde info.. en anders zelf wat (laten) schrijven. Apache logs doorlopen en adhv die gegevens stats viewen...

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-08 13:15

Creesch

bla bla!

ik heb iets in php gemaakt die alle uniek ip adressen telt kijkt waar ze vandaan komen en met welke browser (dat zet ie allemaal in een mysqlDB) is opzich heel simpel om te doen
PHP:
1
2
3
4
5
 $datum = date("j m Y");
   $tijd = date("H:i:s");
   $ref=  $_SERVER["HTTP_REFERER"]; 
    $ip =  $_SERVER["REMOTE_ADDR"];
    $agent =  $_SERVER["HTTP_USER_AGENT"];

dan heb je alle gegevens al , het engige wat je moet doen is het nog in een tekst bestand zetten of een mysql db en dan de boel eruit halen met een pagina en gelijk ook mooi bewerken
Pagina: 1