[bouncer+vhost]enkel domein

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07:16
Ik ben een beetje aan het kloten met de vhosts/subdomeinen.. van me server..
hoofd domein is sca-hosting.net volgens een paar mensen kan je dan gewoon test.sca-hosting.net als subdomein nemen. en kan je dat laten zien bij je bouncer (psybnc). maar van andere mensen hoor je ook weer dat je maar 1 vhost kan gebruiken per ip :?.. dus ik snap het niet helemaal meer..

Ook nog zoiets.. bij mijn server zit het pakket confixx (:?) opzich wel netjes.. maar subdomeins aanmaken.. loopt nog niet zo lekker. hoe kan ik deze ook aan maken?

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Iedere Vhost heeft idd een apart IP nodig
Kgeloof dat et met IPV6 wel kan maar dat weet ik niet zeker.

[ Voor 44% gewijzigd door Sumuhtsop op 13-02-2003 15:37 ]

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Die vhost die je ziet is eigenlijk de reverse-dns van je IP, dat kan alleen de eigenaar van je IP range voor je aanpassen.

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07:16
ok, maar hoe kan je dan mensen zie die een subdomein gebruiken .. terwijl het toch hetzelfde ip is..

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
draaien denk ik zelf hun dns server of hebben dit geregelt

Verwijderd

Ik krijg toch in toenemende mate niet echt het idee dat je zelf al veel moeite hebt gedaan om je inzicht in dit probleem te vergroten. Lees [rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml] eens door. Daar kun je lezen dat we onder andere verwachten dat je zelf ook zoekt, moeite doet.
Op google is erg veel te vinden over dit onderwerp,
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.