Toon posts:

Mobo audio plug kapot.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Mijn schoonmoeder is over mijn audiokabel gestruikeld . :X %$#^@#

Nu is de (eerste) uitgang helemaal naar de knoppen. :(

Wat kan ik het beste doen?
Een draadje met stekker op het moederboard solderen of kan ik de tweede uitgang softwarematig als primair stellen.

In het moederboard zit een sb128 geintergreerd. Wie heeft er een goede oplossing. en als het solderen wordt, wie weet welke pootje ik moet los solderen :? er zitten er immers een stuk of 6 twee OUT, een IN en een MIC.

Alvast bedankt.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:27

Zoefff

❤ 

2e uitgang? Dat is je microfoon ingang, of line-in, denk niet dat je die "om kan keren".

Het makkelijkst lijkt me om bij de lokale electronica boer een nieuw audio-uitgang kopen, en dat op je mobo solderen, of met draadjes aan je mobo solderen.

En anders koop je een nieuw kaartje, ín Vraag & Aanbod staan nog wel een aantal Creative PCI 128 's voor €10 geloof ik..

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Topicstarter
Maar het probleem is dus dat alle aalsluitingen in zo'n blokje zitten. En dat is dus als een component op het mobo vast gesoldeerd.
sb128 is overigens zo'n lv rv la ra systeem. dus 2x twee stereo kanalen. alleen bij toepassingen die dat aankunnen gaat volgens mij het tweede stereo kanaal meewerken. En ik wil dat dus het liefste omdraaien. dan kan ik ten minste een MP3tjes luisteren. Een ander kaartje is geen optie omdat ik al mijn pci poorten ingebruik heb. :(

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:27

Zoefff

❤ 

Aah, ok dat wist ik niet / begreep ik niet goed :)

Dan moet je inderdaad proberen om die kanalen om te draaien, maar ik weet niet of het 1 2 3 softwarematig kan...

Wat je nog wel kan doen, is het hele blokkie lossolderen, en dan de draadjes van uitgang 1 en uitgang 2 veranderen... maarja, dan moet je wel een beetje kunnen solderen ;)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Dat solderen doe je niet even. Als je dat nooit gedaan hebt kan je je hele MoBo naar het hiernamaals helpen. Dit zou ik doen: Als je speakers hebt met 1 plugje dan sluit je die er gewoon op aan. Je kan software matig je geluids kaart wel instellen dat hij het signaal naar 1 kanaal brengt (stereo met een niet al te minderwaardig geluid). Maar als dit de vernietigde poort is, heb je een probleem. Tegenwoordig zijn er zat boxen met 1 plugje waar serieus geluid uit komt.

En anders zit er toch echt niets anders op dan een PCI geluidskaartje :/

Verwijderd

Als je gaat solderen gaan dan met een multi meter na welke draadjes je waar aan moet solderen. een jack (dat ding die je in aansluiting doet) zit zo inelkaar: de binenste 2 zijn links en rechts en de buitenste is de mantel.
Pagina: 1