Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be
How in the name of love wil je ooit "vectoren" tellen? 
waarschijnlijk bedoel je iets anders dan 'vectoren'...
waarschijnlijk bedoel je iets anders dan 'vectoren'...
Euhm... mja, mss is vectoren niet het juiste woord, maar het gaat om de lijnen en fills die de Flash Player moet tekenen om een symbool op het scherm te toveren. Ik weet zelf niet precies wat de interne representatie van vectorgeoriënteerde info in SWF formaat is, maar het zal toch wel iets in termen van vectoren en curves zijn, of sla ik nou de bal compleet mis? Wat ik eigenlijk wil doen, is het "gewicht" van die Flash file meten, maar ik blijf het voorlopig ff 'het aantal vectoren' noemen.
Als ik dus bv de zwaarte van een symbool zou willen meten, zou ik dat in een apart filmpje zetten (evt niet als symbool, maar broken down) en dan de vectoren in dat filmpje (dus ofwel de vectoren on-scene in het eerste frame, ofwel de vectoren in het symbool zoals het in de lib zit) tellen.
Voor de meting ga ik er gemakkelijkheidshalve vanuit dat er een lineaire relatie bestaat tussen de hoeveelheid informatie en de zwaarte van het afspelen hiervan. Waarschijnlijk klopt dit niet 100%, maar ik zou het als startpunt voor wat profiling willen gebruiken.
Als ik dus bv de zwaarte van een symbool zou willen meten, zou ik dat in een apart filmpje zetten (evt niet als symbool, maar broken down) en dan de vectoren in dat filmpje (dus ofwel de vectoren on-scene in het eerste frame, ofwel de vectoren in het symbool zoals het in de lib zit) tellen.
Voor de meting ga ik er gemakkelijkheidshalve vanuit dat er een lineaire relatie bestaat tussen de hoeveelheid informatie en de zwaarte van het afspelen hiervan. Waarschijnlijk klopt dit niet 100%, maar ik zou het als startpunt voor wat profiling willen gebruiken.
edit:
Misschien nog een bijkomende vraag dan: kent iemand een tool om de grootte van symbolen te weten te komen, in termen van opslagruimte dan? Dus: ik heb een Flash met 2 symbolen in de lib (kunnen voor mijn part 3 miljoen keer geinstantieerd zijn) en ik wil graag weten hoeveel ruimte deze symbolen innemen in verhouding tot de totale swf
Misschien nog een bijkomende vraag dan: kent iemand een tool om de grootte van symbolen te weten te komen, in termen van opslagruimte dan? Dus: ik heb een Flash met 2 symbolen in de lib (kunnen voor mijn part 3 miljoen keer geinstantieerd zijn) en ik wil graag weten hoeveel ruimte deze symbolen innemen in verhouding tot de totale swf
[ Voor 16% gewijzigd door GrimaceODespair op 13-02-2003 15:26 ]
hoe een shape word gedefineerd in een SWF lijkt heel erg veel op de methods die de Drawing API levert. Een shape in een SWF is een path datastructuur, met een fill, een line style en een serie van curves of lijnen, waarbij de line style elke style kan zijn van een list of linestyles en elke shape een boundary heeft tussen 0,1 of 2 curves. Dit samen vormt een vector binnen een SWF. Een fill bestaat of uit een solid fill, een gradient of een bitmap fill.GrimaceODespair schreef op 13 februari 2003 @ 15:18:
Euhm... mja, mss is vectoren niet het juiste woord, maar het gaat om de lijnen en fills die de Flash Player moet tekenen om een symbool op het scherm te toveren. Ik weet zelf niet precies wat de interne representatie van vectorgeoriënteerde info in SWF formaat is, maar het zal toch wel iets in termen van vectoren en curves zijn, of sla ik nou de bal compleet mis? Wat ik eigenlijk wil doen, is het "gewicht" van die Flash file meten, maar ik blijf het voorlopig ff 'het aantal vectoren' noemen.
f[/edit]
Veel infor ervan heb ik uit de SWF versie 4 specs, en deze info is in de loop van de tijd aangevuld met vooral info hoe de SWF player actionscript interpreteert. Hoe een shape wordt gerepresenteerd is in de afgelopen paar jaar niet veel veranderd.
"You're only as good, as what you did last week."
Het enige wat ik kan verzinnen is bij de publish settings > flash > generate size report aanzetten. Dit werkt alleen in Flash en niet in de player, maar is ideaal om te optimaliseren.
Wat wil je er mee gaan doen dan?
Wat wil je er mee gaan doen dan?
Wat mijn vraag, lijkt mij, toch wel valide maakt:oh,when? schreef op 13 February 2003 @ 15:42:
hoe een shape word gedefineerd in een SWF lijkt heel erg veel op de methods die de Drawing API levert. Een shape in een SWF is een path datastructuur, met een fill, een line style en een serie van curves of lijnen, waarbij de line style elke style kan zijn van een list of linestyles en elke shape een boundary heeft tussen 0,1 of 2 curves. Dit samen vormt een vector binnen een SWF. Een fill bestaat of uit een solid fill, een gradient of een bitmap fill.
bestaan er tools die deze informatie kwantitatief kunnen meten?
edit:
Dat de SWF elementen dicht aanleunen bij de drawing API van Flash is, nu ik er zo over nadenk, natuurlijk vrij logisch. Renderen blijft hetzelfde, alleen AS engine krijgt wat extra back-end functionaliteit.
Dat de SWF elementen dicht aanleunen bij de drawing API van Flash is, nu ik er zo over nadenk, natuurlijk vrij logisch. Renderen blijft hetzelfde, alleen AS engine krijgt wat extra back-end functionaliteit.
[ Voor 14% gewijzigd door GrimaceODespair op 13-02-2003 15:53 ]
Jaaaaa! Ik wist in mijn achterhoofd dat ik het ooit was tegenkomen, en ik dacht zelfs in Flash, maar ik kon het met geen mogelijkheid meer vinden. Wsch gewoon constant keihard naast gekeken. Dat was precies waar ik naar op zoek was!tie-rep schreef op 13 February 2003 @ 15:46:
Het enige wat ik kan verzinnen is bij de publish settings > flash > generate size report aanzetten. Dit werkt alleen in Flash en niet in de player, maar is ideaal om te optimaliseren.
Het dient idd voor optimalisatiedoeleinden. Checken welke symbolen het meeste ruimte (en wsch dus ook processortijd) innemen, en in hoeverre geoptimaliseerde of geredesignde symbolen een verbetering zijn.
Pagina: 1