Beeld beweegt bij minimaliseren

Pagina: 1
Acties:

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Topicstarter
Ik heb 2x de Iiyama LS902UT en allebei hebben ze dezelfde kuur.

Als ik bv IE open en dan minimaliseer dan wordt mijn scherm ietsje kleiner. Als ik dat venster dan weer restore dan wordt mijn scherm weer ietsjes groter. Een soort van in-/uitzoomeffect. Het gebeurt op meerdere videokaarten. Ik heb andere resoluties en refresh rates geprobeerd, maar blijft gebeuren.
ook de laatste drivers geinstalleerd

iemand een id? dat ze beide brak zijn lijkt me sterk.

edit: het gebeurt alleen als er veel wit of lichte kleuren in het scherm is. Bij een zwarte Inetpagina oid gebeurt het niet...

[ Voor 13% gewijzigd door MeIsTwisted op 13-02-2003 15:02 ]

Multimonitor is relax :P

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:19
Dit gebeurt ook op andere beeldschermen die niet van Iiyama zijn?
Iiyama heeft wel vaker last van dat het scherm niet de goede grootte heeft en dat trekt meestal wel weer bij, maar toch is het een slecht punt.
Door lichte kleuren valt dat meer op, omdat de rand zwart is.

The devil is in the details.

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Topicstarter
MaRc0 schreef op 13 februari 2003 @ 15:27:
Dit gebeurt ook op andere beeldschermen die niet van Iiyama zijn?
Iiyama heeft wel vaker last van dat het scherm niet de goede grootte heeft en dat trekt meestal wel weer bij, maar toch is het een slecht punt.
Door lichte kleuren valt dat meer op, omdat de rand zwart is.
nee, gebeurt niet op andere beelschermen. Maar ook al zet ik mijn venster in het midden van mijn desktop en dan max- en minimaliseer ik, gebeurt het nog steeds. En dan heb ik nog steeds dezelfde rand (nl mijn bureaublad)

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-08 20:09

Zoefff

❤ 

Tsja, ik ken het fenomeen wel ja. Volgens mij heeft het er mee te maken dat als je een nieuw venster opent, dat er ineens veel andere kleuren zijn, en als je het minimaliseerd, dat er dan weer een hoop andere kleuren zijn (bureaublad)

Kan me voorstellen dat dat een soort klap op je electronenkanon van je monitor geeft, en dat het beeld daardoor iets groter/kleiner word oid.

In die hoek moet je het iig zoeken, maar vraag aan een professional hoe het precies zit, dat kan ik je niet vertellen ;)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Topicstarter
Zoefff schreef op 13 februari 2003 @ 15:33:
Tsja, ik ken het fenomeen wel ja. Volgens mij heeft het er mee te maken dat als je een nieuw venster opent, dat er ineens veel andere kleuren zijn, en als je het minimaliseerd, dat er dan weer een hoop andere kleuren zijn (bureaublad)

Kan me voorstellen dat dat een soort klap op je electronenkanon van je monitor geeft, en dat het beeld daardoor iets groter/kleiner word oid.

In die hoek moet je het iig zoeken, maar vraag aan een professional hoe het precies zit, dat kan ik je niet vertellen ;)
jah, dat snap ik. en je hoort het ook als het ware, maar dat is wel leuk en aardig, maar andere monitoren hebben het niet, dus ik wil dat ook niet :'(

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-08 20:09

Zoefff

❤ 

Ik ben bang voor je dat er niets aan te doen is. Heb zelf een 15" Sony, 15" Toshiba, en 23" EIZO. De 1e en 2e hebben er last van, de EIZO niet... Denk dat het typisch is voor een bepaald soord beeldscherm/electronen kanon oid..

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Ik heb hier een gare trust 17 inch die dat probleem ook heeft. Als ik bijv op het "show desktop" icoontje klik en mijn dekstop vershcijnt plotseling dan lijkt het net of het scherm resized. heel irritant,
Pagina: 1