Groot excelbestand

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een excelbestand gemaakt, met ongeveer 40 sheets. Op iedere sheet staan gemiddeld 70 rijen met formules. Geen ingewikkelde formules, allemaal verwijzingen met ALS en EN en dergelijke.
Nu blijkt dat het bestand 16,2 Mb is geworden, terwijl er eigenlijk alleen een beetje tekst in staat. Hoe kan dat?

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-09 11:59
Véél data dus :)

Zeker weten dat er geen images instaan?

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Niet veel layout opties (zoals kleurtjes, omkadering van cellen) toegevoegd?
De formules is ook allemaal tekst die die opslaat.

Als remedie zou je eens kunnen kijken of je de sheets 1 voor 1 over zet naar een ander workbook.. krijg je dan een kleiner bestand van ( ja ja..) .. maar das een pokkewerkje

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Probeer het geheel eens in te pakken met iets als zip. Vaak kunnen excel bestanden met een factor 10 teruggebracht worden als ze zo groot zijn.

• nightowl
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-03-2009

nightowl

always too early to sleep

Wat ook wel eens wil helpen (is best veel werk voor 40 sheets overigens) is met copy-paste alle sheets in een nieuw werkboek kopieren en dan opslaan. Als je ver buiten je ingevulde cellen eens een waarde hebt ingevuld (bijvoorbeeld bij 70 rijen eens op rij 500 iets hebt ingevuld en verwijderd) wil Excel dit gebied nog wel eens mee opslaan.

Remedie is dan het gebruikte gebied per sheet selecteren en met copy-paste overbrengen naar een nieuw werkboek.

Overigens zeg je 70 rijen maar niet hoeveel kolommen per rij >:) . Als dit 256 kolommen zijn is het niet eens onwaarschijnlijk. :D

Ik pas in mijn jas. Mijn jas past in mijn tas. Dus ik pas in mijn tas.

Verwijderd

Topicstarter
Het zijn ongeveer 50 kolommen per sheet.
Als ik het bestand inderdaad inpak, dan wordt het 2,8 Mb. Maar het moet op een netwerk geplaatst worden en nog door diverse mensen bewerkt worden.
En qua borders heb ik er maar een paar in staan en rasterlijnen staan aan, maar ik kan me niet voorstellen dat dat Mb's vreet.
En er staan inderdaad ook plaatjes in, maar ik heb als test een bestand aangemaakt met 30 sheets en daar overal de bewuste plaatjes ingeplakt. Dat bestand is maar 60 Kb geworden. Dus daar ligt het niet aan.

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Verwijderd schreef op 13 February 2003 @ 15:04:
Het zijn ongeveer 50 kolommen per sheet.
Als ik het bestand inderdaad inpak, dan wordt het 2,8 Mb. Maar het moet op een netwerk geplaatst worden en nog door diverse mensen bewerkt worden.
En qua borders heb ik er maar een paar in staan en rasterlijnen staan aan, maar ik kan me niet voorstellen dat dat Mb's vreet.
En er staan inderdaad ook plaatjes in, maar ik heb als test een bestand aangemaakt met 30 sheets en daar overal de bewuste plaatjes ingeplakt. Dat bestand is maar 60 Kb geworden. Dus daar ligt het niet aan.
believe me.. die rasters en plaatjes maken WEL het verschil.. (waarom.. tja een excel probleem.. met hoe die met plaatjes omgaat..)... ook bepaalde bewerkingen van die plaatjes slaat die op in zo'n excel bestand.. dus het beste is nu: zoveel mogelijk plaatjes eruit knallen... en rasters verwijderen.. dan dus copy pasten naar een ander werkboek die 50 kollommen per sheet..
Gaat je echt heel veel schelen (ik denk een factor 10)

[ Voor 5% gewijzigd door henkleerssen op 13-02-2003 15:08 ]

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-08 21:59

Schonhose

Retro Icoon

Je undo is ook de oorzaak. Excel houdt een log bij.

Ga maar eens zoeken op gebruikersgroupen "Excel reduce size" en je zult veel vinden.

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

Pagina: 1