Toon posts:

Compaq Evo N610 Keyboard problem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai,

Ik heb een probleem met mijn Compaq Evo N610 Laptop. Ik kan namelijk niet meer dan 2 knoppen indrukken of hij begint te stallen. Erg irritant, ik speel namelijk veel MoH:AA en Countrerstrike. Iemand enig idee of het gewoon aan de laptop ligt, of aan een bios updatje of andere instelling?
Ik heb geen diskette station bij deze laptop, dus deze vraag is ook meer of ik een diskette station moet kopen om eventueel een bios te updaten (compaq werkt nou eenmaal niet zonder diskette). Ik had hier voor trouwens een Evo N600, en die had exact het zelfde probleem. Graag hoor ik van jullie.

De spex:
Pentium 4 1700Mhz
768 MB DDR
32 MB DDR ATi 7500
20 gig IBM schijf
14,1 inch

Win XP Pro

Verwijderd

Zomaar even een andere vraag:
Haalt de N610c ook standaard de 4 uur op 1 batterij net als de N600c?

Overigens heb ik het probleem niet op de N600c. Misschien dat een extern toetsenbord oplossing biedt?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die N600 ook nog liggen, ze hebben allebei exact dezelfde batterij. En ze gaan inderdaad zon 4 uur lang mee. Met extern toetsenbord is het inderdaad opgelost, maar ja, die gaak niet overal mee naar toe meenemen.

Verwijderd

Ben je tevreden over de N610c?

Ik heb er een multibay floppydrive voor liggen. Ik gebruik hem echter niet omdat je ook vanuit Windows je bios kunt updaten.

Maar ik had ooit iets gelezen over een keyboard bios. Misschien is het probleem daarmee verholpen :)

Verwijderd

Topicstarter
Hehe, zeer tevreden, lekker klein, plat en mooi klassiek vormgegeven. En de versie die ik heb is nog goed snel ook. Ik ga wel ff op zoek naar die bios, maar jij hebt een floppy? Wat wil je er voor hebben?

Verwijderd

Helaas, ik heb hem gevonden op kantoor, ik denk niet dat ik die zomaar kan verkopen, hij zal wel geregistreerd staan :+

Ik denk echter dat de Evo alle soorten USB floppydrives gewoon ondersteunt (bootable). Iets met Legacy USB support in de BIOS ofzo. Op die manier heb ik zelfs een USB muis onder DOS werkend gekregen :?

Verwijderd

Topicstarter
O ja, dat klopt ja. En die update is inmiddels ook in Windows gedraaid, wist ik helemaal niet. Maar het hielp helaas niet tegen dat keyboard probleem. Raar dat jij dat niet hebt. Ik kan in MoH:AA bijvoorbeeld niet leunend (je kan in mohaa namelijk leunen) naar rechts of links en vooruit lopen. Dan doetie namelijk alleen leunend voren, of leunend naar rechts links of een andere combinatie waarbij maar 2 toetsen doorkomen. Dit komt dus doordat hij geen 3 toetsen tegelijk accepteerd. Die N600 van mij heeft dat dus ook, ik dacht dat het een eigenschap was van dat keyboard van die serie laptops, maar ja, als jij zegt dat jij daar geen last van hebt. Enig idee waar ik die bios kan vinden, want ik zoek me gek maar vind niets.

Verwijderd

Hmm, bij Compaq is zoiets meestal vrij snel te vinden.

Misschien is er helemaal geen keyboard bios update beschikbaar, of misschien zit die in de normale bios ingebakken.

Ik heb echter wel vaker meegemaakt bij andere laptops dat er een aparte keyboard bios is. Ik kan het bij de N600c ook niet vinden.

Ik draai overigens Windows 2000, maar het lijkt me sterk dat het daaraan ligt aangezien deze vrijwel gelijk is aan XP. Als ik jou was dan zou ik toch een extern toetsenbord aanschaffen. Voor echte portabiliteit kun je dan slechts de laptop meenemen en als je echt wilt gamen dan neem je gewoon het externe toetsenbord mee.

Zo doe ik dat ook met Flightsimulator en een externe force feedback joystick :+

Verwijderd

Topicstarter
Naja er is inderdaad wel mee te leven. Ik ga wel verder prutsen, bedankt voor je hulp!
Pagina: 1