Ontvangen MMS gratis?

Pagina: 1
Acties:
  • 299 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Anoniem: 32485

Topicstarter
Hallo,

klopt het dat het ontvangen van een MMSje (in mijn geval bij Ben, maar
ook in het algemeen) gratis is? Ook als ik het via een email verstuur,
dus naar 316xxxxxxxx@benmms.nl ?

In dat geval zou ik dus door mijn email automatisch te forwarden het
voor niks op mijn telefoon ontvangen inclusief attachments. Of klopt er
iets niet in mijn redenering?

Anoniem: 11700

was toch tot 28 februari gratis bij Ben?
Volgens mij kan je je nu nog ff te pletter browsen, mailen, mms'en en weet ik niet wat :)

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 06:35
nou ik mms me alleen te pletter, dat browsen en mailen kost me toch 5 euro + 5 euro per MB (gprs actief)

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:43

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Leuk! Dus als ik 500 e-mailtjes naar jouw mms-adres stuur dan betaal jij je blauw? >:)
Ik mag toch hopen dat net zoals met (standaard) sms de verzender betaalt. Alhoewel een mms natuurlijk wel weer data-verkeer genereert.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Da-WiZZy0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-05 15:16
CAP-Team schreef op 13 February 2003 @ 15:59:
Leuk! Dus als ik 500 e-mailtjes naar jouw mms-adres stuur dan betaal jij je blauw? >:)
Ik mag toch hopen dat net zoals met (standaard) sms de verzender betaalt. Alhoewel een mms natuurlijk wel weer data-verkeer genereert.
Hoezo "alhoewel"?
Dat genereren van dataverkeer betaalt toch de verzender :?

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Da-WiZZy0n schreef op 13 February 2003 @ 16:21:
[...]

Hoezo "alhoewel"?
Dat genereren van dataverkeer betaalt toch de verzender :?
Mja, bij GPRS betaal je natuurlijk weer per kB, alhoewel ik niet zou weten of dat ook met MMS geld.

Ik zou het overigens belachelijk vinden als je, behalve dit, geld moet betalen voor het ontvangen van MMS. Dat zou nog erger zijn dan SMS spam :o

🌞🍃

• Da-WiZZy0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-05 15:16
indeed :)

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 06:35
nee tuurlijk hoeft dat niet, alle mms verkeer gaat via andere instellingen dan normaal gprs verkeer.. daar hoef je dus niet voor te betalen

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 20:19

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Bij mijn weten kun je niet via E-mail een MMS versturen naar een mobiele telefoon. Dat staat er tenminste onder een MMS die ik ontvang als ik mijzelf een MMS verstuur via Ben:
Hierbij ontvang je een MMS-bericht. Het bericht is verstuurd vanaf een mobiele telefoon via Ben MMS.
In het e-mailadres van de afzender kun je het telefoonnummer zien van degene die je dit bericht heeft gestuurd.
Je kunt niet antwoorden op dit bericht.
Wil je meer informatie over Ben MMS kijk dan op http://www.ben.nl/mms

... en oranje! :P

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-04 13:38
precies mms versturen van email naar telefoon dat kan niet. Alleen van telefoon naar telefoon of van telefoon naar email.

Facebook :: Twitter :: PSN

Topicstarter
mms versturen van email naar telefoon kan wel degelijk (bij ben tenminste). Als ik een email stuur naar 316xxxxxxxx@benmms.nl (waarbij 316xxxxxxxx natuurlijk voor mijn mobiele nummer staat) komt dat keurig aan op mijn S55. Inclusief meegestuurd fotootje.

Ik kwam daarachter doordat ik een mms van mijn telefoon naar mijn email-adres had gestuurd. Daar zag ik dat de afzender 316xxxxxxxx@benmms.nl was, dus dacht ik dat reply'en wellicht zou werken. En inderdaad!

Blijft wel de vraag, wie hier voor betaald. Niet de ontvanger zou ik denken, maar dan kost het ben wel een boel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68728

dat wil ik even testen... (gj stuurt een emailtje naar zichzelf)...

BEN vertelde mij dat alleen het versturen vanMMS gratis was (tot maart). Alles wat je ontvangt komt via GPRS binnen (zowel versturen als ontvangen gaat via GPRS) en daarna betaal je per Kb (afhankelijk van je data-abo).

het mailtje komt zojuist binnen... grappig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:03

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

CAP-Team schreef op 13 February 2003 @ 15:59:
Volgens mij ben je niet verplicht het betreffende MMS'je te downloaden.

Ach, het blijft raar ;)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martien
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 15:56
Anoniem: 68728 schreef op 14 februari 2003 @ 09:21:
dat wil ik even testen... (gj stuurt een emailtje naar zichzelf)...

BEN vertelde mij dat alleen het versturen vanMMS gratis was (tot maart). Alles wat je ontvangt komt via GPRS binnen (zowel versturen als ontvangen gaat via GPRS) en daarna betaal je per Kb (afhankelijk van je data-abo).

het mailtje komt zojuist binnen... grappig
het ontvangen van mms is altijd gratis... staat ook op ben site

Edit: van ben-online.nl:

Wat kun je met Ben MMS?
Je kunt berichten versturen van:

Mobiel naar mobiel
Maak een MMS-bericht op je telefoon en verstuur die naar de mobiele telefoon van je vriend(in).

Mobiel naar e-mail
Maak een MMS-bericht op je telefoon en verstuur die naar het e-mailadres van je vriend(in).
Voor meer informatie, kijk op www.ben.nl.

[ Voor 27% gewijzigd door Martien op 14-02-2003 11:33 ]

@iMartien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
klopt. op de ben-site staat: ontvangen van MMS is altijd gratis.
Is ook logisch, de verzender betaalt de kosten, net zo als bij een sms. Volgens mij zijn de afspraken tussen de verschillende providers wat betreft mms'en onderling nog niet helemaal rond, maar dat zal vast onderling verrekend worden net als bij sms.

Maarrrrrr.... de mogelijkheid van het sturen van een mms van email naar mobiel wordt nergens genoemd maar het werkt toch (wellicht onbedoeld?). Als het ontvangen van mms'jes die vanaf een email-account zijn verstuurd ook gratis is, ontvangt de provider niets voor het doorsturen van die berichten. Dat lijkt me vast niet de bedoeling. Dus hoe zou het zitten, of maak ik nu slapende honden wakker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45263

Bij andere providers is het doorsturen van e-mail naar SMS-jes een extra dienst, waarvoor JIJ moet betalen. Dit zal dus ook wel gelden voor MMS.
Of ingeval van MMS (GPRS) dienst = gratis; alleen betaal je dan de kb's.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 45263 op 14-02-2003 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MardyHardy schreef op:
Bij andere providers is het doorsturen van e-mail naar SMS-jes een extra dienst, waarvoor JIJ moet betalen.
Ja, maar dat is volgens mij een instelling die je vast maakt bij je provider dat de mail die op een door jou bepaalde (pop)-server binnen komt, doorgestuurd wordt als sms. Het hierboven beschreven geval is anders. Iedereen kan volgens mij zo naar een willekeurig ben-nummer een mms sturen. Ik heb daar nooit toestemming voor gegeven als 'ectra dienst' of zo, dus dat lijkt mij iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martien
Anoniem: 32485 schreef op 14 February 2003 @ 13:13:
[...]

Ja, maar dat is volgens mij een instelling die je vast maakt bij je provider dat de mail die op een door jou bepaalde (pop)-server binnen komt, doorgestuurd wordt als sms. Het hierboven beschreven geval is anders. Iedereen kan volgens mij zo naar een willekeurig ben-nummer een mms sturen. Ik heb daar nooit toestemming voor gegeven als 'ectra dienst' of zo, dus dat lijkt mij iets anders.
inderdaad, het zou een beetje lullig zijn als je er dan voor moest betalen...

@iMartien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-12-2024

megamuch

Tring Tring!

ik gok dat dit een onbedoelde functie is van ben.. Aangezien MMS niet via je databundel gaat, maar per mms wordt afgerekent. Ben moet toch ook wel zien dat ik iemand helemaal kapot kan spammen door emails naar zijn mobiele foon te sturen.

ff beffen met ben..

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martien
megamuch schreef op 14 February 2003 @ 14:48:
ik gok dat dit een onbedoelde functie is van ben.. Aangezien MMS niet via je databundel gaat, maar per mms wordt afgerekent. Ben moet toch ook wel zien dat ik iemand helemaal kapot kan spammen door emails naar zijn mobiele foon te sturen.

ff beffen met ben..
Heeft je gebel al iets opgeleverd???

@iMartien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
het werkt in ieder geval nog steeds O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44573

is wel link dit, voor je t weet gaat iedereen je lekkere grote bestanden sturen...eens ff testen wat er gebeurt met een attachment

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 44573 op 15-02-2003 03:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nah ik hoop niet dat ik daar voor hoef te betalen... er staat wel een g in mn venster als ie t ophaalt, wat staat voor gprs... attachments gaan lekker mee... net even een midi file gestuurd naar mn telefoon....en dat gaat gesmeerd, je kan het ook niet weigeren ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik ontvang die mms mail trouwens wel vrij traag (niet binnenhalen, maar voordat ie begint met binnenhalen), duurt wel een paar minuten. checkt je telefoon 1x in de zoveel tijd of je een mms bericht hebt?..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

knutmo, waarschijnlijk toch slapende honden wakker gemaakt, ik kan nu niet meer mailen naar mijn ben mms adres, volgende foutmelding:

MAILER-DAEMON@mta-00.benmms.nl <MAILER-DAEMON@mta-00.benmms.nl>:

Hi. This is the qmail-send program at mta-00.benmms.nl.
I'm afraid I wasn't able to deliver your message to the following addresses.
This is a permanent error; I've given up. Sorry it didn't work out.

<mijnmobinummer@benmms.nl>:
Connected to 10.233.5.64 but sender was rejected.
Remote host said: 550 mr-00 Invalid Domain

heb het vanaf diverse e-mailadressen geprobeerd maar werkt niet meer... denk dat Ben het te kostbaar vond? of is dit een tijdelijke storing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24202

Je weet dat er een edit knop bestaat???? ;)
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif

[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 24202 op 18-02-2003 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jaja sorry.. die eerste 3 waren gepost om 3 uur snachts en ik zat aan de whiskey...
maar goed... on topic maar weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-04 20:02
Hmm, da's minder, het werkt al niet meer voor dat ik het zelf heb kunnen testen :(
Ben bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ook altijd met m'n grote bek. :O
Pagina: 1