Via 4in1 drivers, wat is het best: reference / msi / xp

Pagina: 1
Acties:

• mr._Anderson
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

mr._Anderson

[Een man is nog geen Tweaker]

Topicstarter
Hallo,

ik heb net even een tussentijdse oplossing, voor toch wel een aantal maanden :) met een msi k7t pro 2 a moederbord (ms6330)

Nu zit daar een via kt133 apollo chip op.

Ik heb verder nog nooit ervaring gehad met AMD / VIA en reallife, het was altijd nog Intel, met meestal een intel chipset.

Nu is mijn vraag welke drivers kan ik het beste gebruiken,

1. gewoon alles zo laten staan voor mijn chip, en de drivers die windows xp (sp1)standaard installeerd gebruiken.
2. de drivers van de VIA site direct afhalen voor mijn chipset
3. de MSI drivers van de MSI site afhalen en die gebruiken.

Alles werkt op dit moment stabiel, dus loont het de moeite in snelheid om andere drivers te gaan gebruiken?

Mijn systeem verder:
AMD athlon 1000 @ 1100 (hoop ik naar de 1200 te krijgen)
768mb sdram
MSI k7t pro2 a (ms6330) moederbord

Windows xp service pack 1.

Geforce 4 mx 440 (asus) 8170ddr (detonator 41.09 van nvidia)(asus drivers ZUIGEN)

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

drivers van Via.
die worden steeds geupdate, lopen altijd een beetje voor op de drivers van de fabrikant en de windows drivers worden nooit geupdate (lopen zo onderhand mijlen ver achter)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
ik gebruikte altijd de standaard die in XP zaten. dit zijn de 4.33 versie.
echter is dit wel al een tijdje geleden en waarschijnlijk zijn er nu al nieuwe drivers uit van VIA. het niet meer 4 in 1 maar een andere naam hebben ze gekregen waar ik momenteel even niet meer kan opkomen :)
Tip is om altijd de drivers te nemen van de chipsetfabrikant zelf. doe je als het goed is ook met de nvidia drivers. deze haal je ook van de nvidia site vandaan ipv de asussite :)

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:23
Hyperion heten ze nu.
Inderdaad je kan het beste gewoon deze Hyperion drivers installeren, ik zou zeggen hou het een beetje up to date!!