Toon posts:

Inladen van Data in MySQL (automatisch)

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heren,

Ik zit met het probleem dat ik niet automatisch data kan in laden in mijn MySQL databases en tabellen.
Nu kan ik handmatig in tikken via mysql> of via PHPMY admin wel text bestanden in voegen maar ken niet om de 15 min weer ff opstarten en weer deleten en weer inladen, beetje gek word je daar van.

Ik dacht ik maak ff een batch bestand die mysql laadt. dat lukt ik krijg namelijk na runnen van mijn batch bestand Welcome bij MySQL ........
mysql>

te zien, Alleen daarna weet ik niet hoe ik er voor kan zorgen dat hij het SQL commando runt DELETE FROM table_name en daarna opnieuw een DATA file in laad via
LOAD DATA INFILE "C:/test.txt" INTO TABLE tb_name
bla bla

Kunnen jullie me misschien helpen.

het commando C:/mysql/bin/mysql.exe -e "batchname" wekrt niet misschien doe ik iets fout ???

Dank u

• Limhes
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 19:06
probeer onderstaand eens:
mysql -ugebruikersnaam -ppaswoord < bestandsnaam

Verwijderd

Topicstarter
Helaas ook dit werkt niet,

Echo off
C:/mysql/bin/mysql.exe -u root -p gms-admin < test.txt

dan vraagt ie om een password na het runnen en ik vil dan passwoord in daarna zegt ie
dat hij de database niet kan vinden

ERROR 1049: Unkown database... 'gms-admin'

Thypon

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Geen spatie tussen -p en 't password :)

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Wat is er Programming aan dit probleem? Je hebt gewoon een probleem met de commandline van MySQL en da's gewoon software (ook al wordt deze db vaak gebruikt icm PHP). Ik vrees alleen dat deze thread in SA gewoon plat gaat omdat het een manual klusje is (of mysql.exe --help klusje ;) )

Maarja officiele syntax van MySQL commando is
code:
1
mysql.exe -u [user] -p [password] -D [database] < [fileWithSQLCommando]

Succes ermee :)

Dit topic is gesloten.