SMTP werkt niet op Kerio Mailserver!

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tubbietje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-02 22:20
Ik heb een domeinnaam aangevraagd en nu wil ik een mailserver opzetten.
Alleen kan ik nu geen mail versturen via SMTP.

De server is Windows .NET/2003 en de mailserver is Kerio 5.5.1.
Via de webmailserver van Kerio lukt het me wel om mail te versturen naar m'n eigen account, maar niet vanaf mijn @gmx.net account, ook kan ik geen mail versturen naar mijn Kerio mailserver met SMTP.
Hij zegt dan dat ie geen connectie kan maken.

Als ik het op mijn eigen pc thuis probeer via SMTP en ik vul het adres 10.0.0.150 bij server, dan kan ik wel normaal versturen, maar niet vanaf internet

Mail ophalen gaat allemaal goed.
Poort 25 en 110 zijn doorgemapped.

Als eerste had ik Mdaemon geprobeerd, maar kreeg ik hetzelfde probleem.

Iemand enig idee wat het kan zijn :?
De search leverde niet het gewenste resultaat op!

[ Voor 31% gewijzigd door Tubbietje op 13-02-2003 14:01 ]

Intel Core i7 4770K + 8x LG 24EB23 | New iPad 16GB WiFi | Xiaomi Mi Mix 2 | Microsoft Surface Pro 3 i5 128GB

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:39
Welke provider heb je?

Een aantal providers blokt poort 25 (smtp) voor inkomend verkeer vanaf het i-net, onder ander planet en @home. Bij planet kan het wel maar dan moetj in je mx-record mailrelay.planet.nl opnemen, die stuurt het dan weer naar jou door.

Stuur je de mail direct op IP-adres? (10.0.0.150 is een lokaal adres) of via een eigen domein?

kortom iets meer info graag.

• Tubbietje
Ik heb een Planet abbo en heb een eigen domeinnaam.
Ik gebruik als mailserver van buitenaf mijn Internet IP.

Maar waar moet ik mailrelay.planet.nl invullen?
Want als ik dat bij mijn MX record van mijn domeinaccount invul moet ie natuurlijk wel weten wat mijn Internet IP is.

Intel Core i7 4770K + 8x LG 24EB23 | New iPad 16GB WiFi | Xiaomi Mi Mix 2 | Microsoft Surface Pro 3 i5 128GB

• BrZ
  • Laatst online: 11:27

BrZ

Tarod schreef op 13 februari 2003 @ 16:38:
Ik heb een Planet abbo en heb een eigen domeinnaam.
Ik gebruik als mailserver van buitenaf mijn Internet IP.

Maar waar moet ik mailrelay.planet.nl invullen?
Want als ik dat bij mijn MX record van mijn domeinaccount invul moet ie natuurlijk wel weten wat mijn Internet IP is.
je moet als eerste MX record mailrelay.planet.nl gebruiken, en als 2e een entry die naar jouw IP verwijst (dus bv mx 10 en 20)

• Tubbietje
Ik heb het nog niet helemaal door, dus heb maar ff een plaatje geschoten van de instellingen die ik kan maken bij m'n domeinnaam.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~vreeb064/GoT/mail.gif

Ps. Sorry voor het verne*ken van de layout!

• Error65
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-01-2023

Error65

Error Inside

Heb je al bij de FAQ gekeken?

En wat gebeurd er als je pop en smtp als hostname door route naar je ip?

http://www.uitdehoogte.nl/bert

• radial
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-02 20:42

radial

Watch out

Tarod schreef op 13 February 2003 @ 22:55:
Ik heb het nog niet helemaal door, dus heb maar ff een plaatje geschoten van de instellingen die ik kan maken bij m'n domeinnaam.

[@]

Ps. Sorry voor het verne*ken van de layout!
Als je nu bij record type 'MX' eens gewoon "mail" neerzeet ipv "@" wat gebeurd er dan, zo heb ik het teminste staan en verder helemaar geen problemen hiermee.

En wat ik wel heb is bij inloggen zowel voor pop als voor smtp xxx@xxx.com dus niet alleen username.

Probeer dit eens

20xSF170s - ozo

• Tubbietje
radial2000 schreef op 15 February 2003 @ 09:06:
[...]

Als je nu bij record type 'MX' eens gewoon "mail" neerzeet ipv "@" wat gebeurd er dan, zo heb ik het teminste staan en verder helemaar geen problemen hiermee.

En wat ik wel heb is bij inloggen zowel voor pop als voor smtp xxx@xxx.com dus niet alleen username.

Probeer dit eens
Dit maakt verder niets uit jammer genoeg.
Planet blijft SMTP waarschijnlijk blokkeren, maar hoe omzeil je dat :?
Dat met die mailrelay.planet.nl snap ik niet helemaal.

• valkenier
  • Laatst online: 17:39
OK, voor de duidelijkheid:

Je kunt in de mx-record aangeven wat de voorkeur-server is waarheen je mail moet voor jouw domain. Je kunt je namelijk wel voorstellen, dat dit niet altijd dezelfde server is, als je webserver. Bovendien kun je in de mx-records een tweede of derde server aangeven, voor het geval je primaire mailserver off-line is. De mail wordt eerst geprobeerd te sturen naar de server met het laagste cijfer in de mx-record. (mx-pref in jouw scherm)

In jouw geval wil je graag de mail voor jouw.domein naar je eigen Ip-adres laten gaan.
Helaas blokkeert Planet inkomende mail op poort 25 om veiligheidsredenen. Om je toch de optie van een eigen mailserver te geven heeft planet (heel sympathiek) de mailrelay-server in het leven geroepen.

Wat moet je doen?

Stel in je mx-record mailrelay.planet.nl in als je primaire mailserver. Stel bovendien je eigen mailserver in als secundaire mailserver.

Dus bijvoorbeeld ipv die 80.80.80.80

1. mailrelay.planet.nl (mail) 10
2. mail.jouw.domein (mail) of jouw IP (maileasy) 20

Dit heeft tot gevolg dat alle mail voor jouw domein eerst naar planet wordt gestuurd. Deze mailrelay kijkt vervolgens of hij de mail alsnog kwijt kan op jouw eigen server (de 2e in de mx-record). Dit geeft planet de mogelijkheid spam via een openrelay van een gebruiker af te vangen! Voor jou is het voordeel , dat als je eigen server per ongeluk off-line is, dat planet de mail een week voor je bewaard, en in die week alsnog probeert de mail bij je af te leveren.

Ik snap die screeny van je config-scherm niet helemaal, maar er zitten ook faqs bij die vast verder kunnen helpen. i.i.g lijken mij die * en @ niet op hun plaats.

[ Voor 4% gewijzigd door valkenier op 15-02-2003 14:38 ]

• Tubbietje
valkenier schreef op 15 February 2003 @ 14:31:
Wat moet je doen?

Stel in je mx-record mailrelay.planet.nl in als je primaire mailserver. Stel bovendien je eigen mailserver in als secundaire mailserver.

Dus bijvoorbeeld ipv die 80.80.80.80

1. mailrelay.planet.nl (mail) 10
2. mail.jouw.domein (mail) of jouw IP (maileasy) 20
Mijn probleem is dat ik niet een 2e mail record kan invullen (Dit is dus met maileasy).
Dan krijg ik deze foutmelding:
Errors modifying hosts: Duplicate mail Records are not allowed

Met mail.jouw.domein wil het ook niet vlotten... ik vul dan het volgende in:
Hostname mail
Address @
Record Type MX Mail
MX Pref 20

Maar dit alles zonder succes!

[ Voor 16% gewijzigd door Tubbietje op 17-02-2003 11:48 ]

• Tubbietje
Een schopje :)

Pagina: 1