Toon posts:

selecteren van records in VB 6.0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij vertellen hoe ik een record (numeriek) kan selecteren. In mijn database is provincie een tekstveld en klantnr. een numeriek veld.(index)
Bij een vergelijking van tekstgegevens b.v. Select * from KLANTEN where PROVINCIE = " '& txtveld & ' " gaat het prima --- echter bij select * from KLANTEN where KLANTNR = 'txtveld' krijg ik de boodschap "Gegevenstypen komen niet overeen in criteriumexpressie" Ik heb alles geprobeerd, alle boeken bestudeerd, maar kom er niet uit. Alle voorbeelden betreffen alfabetische gegevens.
Help s.v.p. Bij voorbaat dank

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:16

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Laat me raden... KlantNr is een numeriek veld en Provincie is een niet numeriek veld

En je probleem ligt in de categorie: 1 != '1' ?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

ik neem aan dat het klantnummer een numerieke waarde is en dan hoef je geen single quotes te gebruiken. Hoe heb je trouwens deze variabele gedeclareerd?

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

• gorgi_19

gorgi_19

devraux schreef op 13 February 2003 @ 13:37:
ik neem aan dat het klantnummer een numerieke waarde is en dan hoef je geen single quotes te gebruiken. Hoe heb je trouwens deze variabele gedeclareerd?
In Access / SQL Server MAG je het niet eens... :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle antwoorden. Ik heb de variabele gedeclareerd als integer.
Als ik geen single quotes gebruik krijg ik de boodschap: "Er zijn te weinig parameters. Het verwachte aantal is: 1 "

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op 13 February 2003 @ 13:50:
Bedankt voor de snelle antwoorden. Ik heb de variabele gedeclareerd als integer.
Als ik geen single quotes gebruik krijg ik de boodschap: "Er zijn te weinig parameters. Het verwachte aantal is: 1 "
En gooi voor de grap eens je query op het scherm. Wat geeft deze dan weer?

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Weet je zeker dat er bij het toewijzen van een waarde aan de variabele txtveld niet iets misgaat?

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

Verwijderd

Topicstarter
Select * from KLANTEN where klantnr = txtklant
In de tabel KLANTEN is klantnr gedeclareerd als type / numeriek en veldlengte / integer
Mijn invoerveld ( txtklant) is gedeclareerd als integer

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

maakt van die string die je invoert eens een integer met de int() functie ?? kijken wat ie dan doet......

stom dat doe je al |:(

[ Voor 15% gewijzigd door KeeZ op 13-02-2003 14:22 ]

Deze plek is te koop.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:37
Heb je nergens een typefout gemaakt in je query?

Hoe ziet die query eruit als je hem naar het scherm schrijft ipv hem te executen?

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1