Ik heb nu een project die via een index.php?action=actie navigeert.
Als volgt:
Als ik vervolgens binnen scan_structure.inc.php een functie aanroep (gedefineerd in functions.inc.php) dan zijn de variables die ik binnen config.inc.php gedefineerd heb niet meer bekend.
Ik heb geprobeerd om in de config.inc.php de gezette variables global te maken, maar dat had geen effect.
Vraag: Is er een manier om variables in een include bekend te maken aan later geinclude functies zonder ze door te hoeven geven?
Als volgt:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
| <?php //Index Page: Loading configuration & Redirection include("includes/classes.inc.php"); $timer = new Timer; $timer->startTimer(); include("includes/config.inc.php"); include("includes/functions.inc.php"); if(isset($_POST['action'])) { switch ($_POST['action']) { case "scan_structure_submit": include("includes/top.inc.php"); include("includes/scan_structure_submit.inc.php"); include("includes/footer.inc.php"); break; case "fill_tables": include("includes/top.inc.php"); include("includes/fill_tables.inc.php"); include("includes/footer.inc.php"); break; } } if(isset($_GET['action'])) { include("includes/top.inc.php"); switch ($_GET['action']) { case "main": include("includes/main_menu.inc.php"); break; case "scan_structure": include("includes/scan_structure.inc.php"); break; default: include("includes/main_menu.inc.php"); break; } include("includes/footer.inc.php"); } else { header("Location: {$PHP_SELF}?action=main"); } ?> |
Als ik vervolgens binnen scan_structure.inc.php een functie aanroep (gedefineerd in functions.inc.php) dan zijn de variables die ik binnen config.inc.php gedefineerd heb niet meer bekend.
Ik heb geprobeerd om in de config.inc.php de gezette variables global te maken, maar dat had geen effect.
Vraag: Is er een manier om variables in een include bekend te maken aan later geinclude functies zonder ze door te hoeven geven?
Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen