[Visual Basic] Hoe vanuit runtime submenu items toevoegen

Pagina: 1
Acties:

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik wil een heel dynamisch menu maken, dat ik dus later ook kan gebruiken in andere projecten. Nou weet ik dat het mogelijk is om met behulp van de menueditor menu's te maken. Maar dit wil ik graag vanuit runtime doen.
Met load lukt het me wel om hoofditems te maken, maar niet om subitems te maken.. Kan dit wel met load of hoe anders?
Ik heb al wel op internet wat voorbeeldjes gevonden, maar hier wordt gebruik gemaakt van allerlei dlls waar het niet bepaald overzichtelijker van wordt.

Verwijderd

Je moet ene parameter meegeven, soort seperator voor een subitem van een menu, vraag me niet welke.

• robbertb
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 February 2003 @ 16:00:
Je moet ene parameter meegeven, soort seperator voor een subitem van een menu, vraag me niet welke.
welke dan?
Zo kan ik er idd niet zo veel mee.
Maar volgens mij is het niet mogelijk in visualbasic of ik moet al 1 subitem hebben of met dlls gaan rommelen en dan komt er dus veel code bij..

Verwijderd

Ik vraag me af waarom je niet gewoon een standard project maakt met alle menuus erin die je wilt hebben, en daar je project iedere keer op bouwd.

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:16

Gerco

Professional Newbie

Ik kan het nut van een dynamisch opgebouwd menu wel inzien hoor. Vanuit de database bijvoorbeeld zoals we op mn werk ook doen. Alleen kan dat dus niet (goed) met de standaard VB menu's. De enige echt goede manier om het te doen is gewoon met Win32 API. Ik neem aan dat je dat bedoelt met "allerlei dll's waar het niet overzichtelijker van wordt".

Een alternatief is misschien om alle items erin te zetten en alleen bepaalde items te laten zien, maar zo niet, dan moet je aan de API.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:34

mulder

ik spuug op het trottoir

Je moet met de menuitem even 1 subitem aanmaken en deze een index geven. Deze kun je dan runtime 'loaden'

oogjes open, snaveltjes dicht

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:16

Gerco

Professional Newbie

Don Facundo schreef op 14 februari 2003 @ 00:45:
Je moet met de menuitem even 1 subitem aanmaken en deze een index geven. Deze kun je dan runtime 'loaden'
En als je daar dan een submenu in wilt maken, ben je de Sjaak.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• .oisyn
  • Laatst online: 21:34

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Gerco schreef op 13 februari 2003 @ 18:52:
Ik kan het nut van een dynamisch opgebouwd menu wel inzien hoor. Vanuit de database bijvoorbeeld zoals we op mn werk ook doen. Alleen kan dat dus niet (goed) met de standaard VB menu's. De enige echt goede manier om het te doen is gewoon met Win32 API. Ik neem aan dat je dat bedoelt met "allerlei dll's waar het niet overzichtelijker van wordt".

das wel leuk, maar hoe wil je de events dan afvangen? Er is geen windowproc waarin je je eigen eventcode even in kunt gooien

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1