[php] oracle parse/execute probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik ben bezig met een formulier waar je sql statements kan invoeren en die dan worden uitgevoerd op de betreffende database. Alles gaat goed, behalve 1 ding, namelijk het volgende. Als ik een statement probeer uit te voeren met een ='J' erin, dan werkt ie niet:

melding: Warning: OCIStmtExecute: ORA-00911: invalid character in c:\program files\apache group\apache\htdocs\sqlhandle.php on line 36

Lijn 36 is het OCIexecute commando. Als ik de variabale $sql bekijk, voordat ie 'm parsed dan maakt php het er het volgende van: =\'J\'.

Nu kan ik natuurlijk wel die variabele onder handen nemen dat ie de '\' weghaalt, maar ik vraag me eigenlijk af waarom het niet gewoon werkt? Heeft iemand een idee?

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is gedeeltelijk gevonden. In een form geef ik een sql statement op die ik doorgeef aan een ander form via een variabele. Als ik die variabele uitlees dan zet php al die slashes neer. Op te lossen via een replace commando. Alleen is mijn vraag, is dit een bekende php bug?

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

Nee is geen bug :)
Dat zijn zgn. "handige" magic quotes...

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz