Toon posts:

[Windows XP] Beleidseditor?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij Windows 98 wel eens gebruik gemaakt van de beleidseditor. Ik heb hiermee een pol bestand gemaakt en deze in de NETLOGON gezet.
In het polbestand stonden alle restricties voor elke groep. Dit kun je namelijk allemaal instellen in de beleidseditor. Ik had bijvoorbeeld een groep "Docenten" met bepaalde restricties.

Als ik dan inlog met iemand die bij de groep docenten hoort, dan krijg ik alle restricties welke ik in dat bestand heb opgegeven.

Ik wil nu precies hetzefde doen, maar dan heb ik op mijn werkstation Windows XP staan! Kan ik dezelfde POL gebruiken of moet ik een andere pol maken voor Windows XP? Heb je in Windows XP ook zo'n beleidseditor? Of een ander programma?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
offtopic:
Paar (:o) leestekens uit de titel weggehaald

start -> run -> gpedit.msc?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
ja, dat heb ik nu, maar ik wil alle instellingen welke ik nu heb ingevoerd op de server hebben in de netlogon zodat ze automatisch inladen op elk werkstation wat windows xp draait.
Hoe doe ik dat?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Wat voor (domein)server gebruik je, en XP pro of home :?
(Zie de verschillen tussen pro en home, en NT4 domeinen en AD voor waarom ik dat vraag)

Hoe dan ook: check ajb [google=windows xp policy], op GoT zoeken op bijv. 'XP policy' en natuurlijk zo gevoinden pagina's als
Windows XP Professional How-to Articles for IT Pros
Deploying XP
http://www.microsoft.com/...aging/upgradetemplate.asp
http://www.microsoft.com/...managing/verifypolicy.asp
http://www.microsoft.com/...g/itpro/managing/rsop.asp

Het lijkt me dat er op microsoft.com genoeg over te vinden is namelijk. En zij kunnen het beter uitleggen dan ik ;)

[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 13-02-2003 14:20 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik op de server Windows NT 4.0 NL

• Sundead
  • Laatst online: 27-04-2024
Windows XP kent zijn eigen lokale veiligheidsbeleid waar een heel profiel kan worden gemaakt met alle opgelegde beperkingen er bij in gebakken, misschien dat dit een correcte oplossing kan creeeren :?

start -> configuratiescherm -> systeembeheer -> lokaal veiligheidsbeleid -> veel plezier! :)

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

ja en doe voorzichtig anders krijg je hetzelfde als wat Sundead overkomen is, dat je zelf helemaal niks meer mag :P

Deze plek is te koop.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, maar ik wil dat het hele profiel van de gebruiker naar de homedir wordt weggeschreven zodra hij uitlogt. Hoe kan ik dat doen?

En over die policies! Die policies moeten vanaf de server worden geregeld per groep. Dus ik wil dat zodra een docent inlogt die andere beperkingen krijgt als dat iemand van de directie inlogt.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

ik zou hier toch echt gaan zeggen haal een boek WindowsNT4 server en ga daar eens in lezen. Er staat alles in over roaming profiles mandatory profiles policy editors ect ect. Of huur iemand in die er verstand van heeft..

en zoek eens op GOT staan voldoende topics hierover en anders www.technet.com staan ook complete tutorials hoe je gebruikers met roaming profiles moet aanmaken ect ect.
Pagina: 1