Ik ben beetje aan het rommelen wat allemaal met sockets kan.
Na in Delphi een Client en Server te hebben gemaakt en zo data uit te kunnen wisselen wou ik nu eens proberen te werken met de client op internet, zodat mensen de app niet meer hoeven te downloaden maar gewoon een php pagina bezoeken die dat doet.
Zeker is :
De server draait
De server kan sturen naar clients
De clients kunnen sturen naar de server
Dan zou je denken, je doet online even een heel simpel scriptje maken
En dan zou je verwachten, hij maakt verbinding met de server. Maar helaas, niet het geval.
Krijg gewoon 'Connection Timeout (110)' als melding.
Ik heb al geprobeerd de poort te wisselen naar een ander getal maar ook dat bied geen uitkomst.
Heeft iemand enig idee wat ik fout doe?
Uit eindelijk wil ik ook dat als de server data terug stuurd dit 'meteen' in het script zichtbaar is.
Hier voor had ik de volgende oplossing bedacht:
Een I-frame die continu draait en met behulp van JS de andere frames update.
Als de gebruiker een bericht stuurd wordt dit in de database opgeslagen en de I-frame controleerd continu of er data in de database staat en haalt deze op en wist deze na het verzenden.
Wat vinden jullie van deze oplossing? Hebben jullie misschien tips/ideen?
Of ben ik helemaal verkeerd bezig en zou ik beter een bestaand protocol gaan implementeren?
Graag jullie meningen en antwoorden, alvast bedankt.
Na in Delphi een Client en Server te hebben gemaakt en zo data uit te kunnen wisselen wou ik nu eens proberen te werken met de client op internet, zodat mensen de app niet meer hoeven te downloaden maar gewoon een php pagina bezoeken die dat doet.
Zeker is :
De server draait
De server kan sturen naar clients
De clients kunnen sturen naar de server
Dan zou je denken, je doet online even een heel simpel scriptje maken
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <? set_time_limit (0); ob_implicit_flush (); $socket = socket_create (AF_INET, SOCK_STREAM, SOL_TCP); socket_connect($socket, "213.46.3.195 ", 2001); socket_write($socket, "ZEG 0 HOI"); socket_close($socket); ?> |
En dan zou je verwachten, hij maakt verbinding met de server. Maar helaas, niet het geval.
Krijg gewoon 'Connection Timeout (110)' als melding.
Ik heb al geprobeerd de poort te wisselen naar een ander getal maar ook dat bied geen uitkomst.
Heeft iemand enig idee wat ik fout doe?
Uit eindelijk wil ik ook dat als de server data terug stuurd dit 'meteen' in het script zichtbaar is.
Hier voor had ik de volgende oplossing bedacht:
Een I-frame die continu draait en met behulp van JS de andere frames update.
Als de gebruiker een bericht stuurd wordt dit in de database opgeslagen en de I-frame controleerd continu of er data in de database staat en haalt deze op en wist deze na het verzenden.
Wat vinden jullie van deze oplossing? Hebben jullie misschien tips/ideen?
Of ben ik helemaal verkeerd bezig en zou ik beter een bestaand protocol gaan implementeren?
Graag jullie meningen en antwoorden, alvast bedankt.
"Als je het kan bedenken, kan het gemaakt worden" Parcye - 14 januari 2002