Toon posts:

Tiscali ADSL aanbieding met gratis USB modem

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hi ho~

Er loopt bij Tiscali tijdelijk een aanbieding waarbij je je modem gratis zou krijgen. Nu ben ik op zoek naar internet voor op mijn kamer in Breda. Ik had xs4all op het oog maar nu vertelde iemand mij dus over die aanbieding. Het ziet er wel ok uit, maar ik moet wel mijn internet delen met mn roommate. De modem die je erbij krijgt is een USB Modem. Als ik dan internet wil delen ben ik dan verplicht een server aan te leggen? Ik heb geen comp over om te laten dienen als server en heb er ook geen zin in 1tje om te bouwen :)

Ik had gehoord dat er wel USB routers waren maar dat deze vaak duur waren en moeilijk te vinden. Ik ben zelf sowieso al geen fan van een USB modem maar als het wel allemaal gewoon werkt vind ik deze goedkope oplossing wel ok :).

Iemand die mij hier verder over kan inlichten?

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-07 22:21

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Als je met meer dan 1 pc wil interneten zul je met USB een pc als router moeten laten werken.
Dus 1 pc moet altijd aanstaan als ander erop wil.

Je kunt dus beter een ethernet router nemen, als je geen pc apart als router wil.

Kijk ook eens in andere topics:
Search met Omega : usb router
Dit onderwerp is namelijk ook al een aantal keren behandelt.
Zou je dus in vervolg eerst even willen kijken of je probleem al eerder is geweest? :)

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:43

Korakal

Up up up!

Kan met de Draytek 2200 USB:
http://www.draytek.nl/vigor.php?show=2200usb

Bedenk ook even dat je ineens een UTP ADSL-modem+router kunt kopen.

Maar even zoeken mag ook wel, was vorige week ofzo ook al een topic over...

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:17
Je kan het internet delen op de pc waar de USB modem op aangesloten is. Moet die pc wel altijd aanstaan, maarja dat is wel het goedkoopst.
Anders moet je een ADSL-router kopen (ADSL en router in 1), dat is de 'beste' oplossing, maar wat duurder en je hebt dan een USB modem over (heeft mijn broertje pas ook gedaan).

Edit: 2 keer instaposted ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Exar op 13-02-2003 13:00 ]

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Verwijderd

Topicstarter
Mjah, een aparte server is geen optie zoals ik al had vermeld :)
En ik kan volgens mij net zo goed bij xs4all gaan dan als je anders toch een aparte ADSL-router moet kopen..

Ik had btw wel heel ff gezocht naar relevante en recente topics, maar zag zo snel niets zitten door die gare vervangende search =) anders had ik het vast wel gevonden

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:43

Korakal

Up up up!

1. die Draytek die ik noemde is gewoon een router, die zul je altijd nodig hebben (bij welke provider je ook aanvraagt). Deze is alleen OOK geschikt voor USB modems.
2. heb je alleen om dat modem voor Tiscali gekozen? Ik weet niet of je voor een lite of gewoon abonnement gaat, maar bij de lite heeft Tiscali geen datalimiet en XS4all wel.
3. met de zoekfunctie (ja die omega!) heb ik op de eerste pagina gelijk al een vermelding van bovenstaande router te pakken hoor :Z

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Je krijgt bij Tiscali ook korting op het Ethernet modem (het bedrag van het USB modem) als je liever een Ethernet modem wilt.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:24
Deze vraag is al erg vaak langsgekomen :)

In de search zijn deze topics op te zoeken :)

Succes !
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.