Hoi, ik heb voor een site wat in elkaar gezet , wat de jaruigen van die dag uit een database haalt en deze op het scherm zet met de tesk er boven vandaag zijn jarig: en dan de namen. en mocht er niemand jarig zijn wordt er neer gezet er is vandaag niemand jarig.
De site draaid sinds december en nooit ergens last van gehad. tot pas geleden dat hij opeens veel meer jarigen neer zette dan er waren.
de php code die ik er voor gebruik is :
ps ik heb de boel vroeger met Dreamweaver MX gemaakt.
Zelf zat ik er aan te denken dat het fout gaat bij het slect commando van sql datdaar wat anders op gevonden moet worden. maar ik zal zo snel niet weten wat. want in de database jarigen staat de geboorte datum van de personen.
De site draaid sinds december en nooit ergens last van gehad. tot pas geleden dat hij opeens veel meer jarigen neer zette dan er waren.
de php code die ik er voor gebruik is :
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| $vandaag1= date ('m-d'); mysql_select_db($database_ckvUnitas, $ckvUnitas); $query_Jarigen = "SELECT datum, naam FROM jarigen WHERE datum like '%$vandaag1%'"; $Jarigen = mysql_query($query_Jarigen, $ckvUnitas) or die(mysql_error()); $row_Jarigen = mysql_fetch_assoc($Jarigen); $totalRows_Jarigen = mysql_num_rows($Jarigen); if ( $row_Jarigen != NULL ) { ?> Vandaag zijn jarig: <table border="0"> <?php do { ?> <tr> <td width="191"> <?php echo $row_Jarigen['naam']; ?> </td> </tr> <?php } while ($row_Jarigen = mysql_fetch_assoc($Jarigen)); ?> <?php ; } else { ?><table border="0"> <tr> <td width="191"> Vandaag is er niemand jarig. </tr></td> |
ps ik heb de boel vroeger met Dreamweaver MX gemaakt.
Zelf zat ik er aan te denken dat het fout gaat bij het slect commando van sql datdaar wat anders op gevonden moet worden. maar ik zal zo snel niet weten wat. want in de database jarigen staat de geboorte datum van de personen.