Toon posts:

MSI K7T pro 2 kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had mijn computer een tijd aan staan met het spel C&C Generals, ik kwam de volgende dag thuis en wil mijn muis bewegen zodat de computer uit slaap stand kwam, maar dat werkte niet, dus ik mijn computer opnieuw rebooten, maar helaas, hij boote niet, ik zag geen beeld meer, dus ik alles los koppelen , ik d8 dat mijn video kaart kapot was, dus ik de video kaart testen op een andere computer, en hij werkt gewoon, alle onderdelen testen (Geheugen, netwerk kaart, en de rest)
doet het allemaal prima dus ik alles weer aan sluiten ik de boel starten, en dan doet mijn keybord het niet meer, ik de computer uit doen, blijft mijn keybord lampje en mijn muis lampje branden, (deed anders nooit) (ik heb trouwens de bios all gereset), ik doe hem waar een gaat ie gewoon rustig naar windows, kan ik ff internetten, hoor ik in een keer een hele lange piep die niet stopt, en dus mn hele computer crasht, weer opniew starten doet mn keybord het niet, weer opnieuw starten blijft die hangen, volgend de lampjes bij : Decompressing Bios Image to RAM. ik weer opnieuw starten en dan krijg ik weer geen beeld. :(

iemand een idee wat het kan zijn? ik heb deze systeem nou all een jaar nooit iets mee gehad.

Maar het ergste is nog, dat ik van elke onderdeel van mn computer een bon heb, en ik ben natuurlijk de bon van mn moederbord kwijt, 2e keer!!! had hier voor een MSI K7T pro, die het naar een jaar begaf (Was een bekend probleem met die moederbord 4 rode leds) en was mn bon daar van ook al kwijt :(

Dus Garantie zit er niet meer in ;(

Bedankt ;)

Ik spreek hier over de MSI K7T266 PRO 2

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2003 12:20 ]

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:48

Shuriken

Life is all about priorities

Check de Condensatoren op het board eens.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:47
alles loskoppelen en dagje af laten koelen
doet wonderen

moederborden blijven maar vage dingen

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Jouw mobo is brak. Da's een bekend geval met MSI K7T series, zie ook Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen. Natuurlijk kan het ook aan een brak voeding of geheugen liggen, maar dat lijkt me hier niet het geval.

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:22
Ook zonder bon moet je toch nog een RMA direct bij MSI kunen aanvragen zodat je een nieuw plankje krijgt(die het dan ook weer een jaartje doet ;) ) Zelf heb ik de beruchte MSIK7-Pro gehad. Keertje omgeruild via de winkelgarantie en nu de tweede RMA richting MSI, stuur me dan een MSI KT3_Ultra terug die doet het tenminste.

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Doe maar eens een search op MS6380 Of K7T Turbo/Pro/Pro 2. ;)

Verwijderd

Topicstarter
nadd schreef op 13 februari 2003 @ 12:54:
Ook zonder bon moet je toch nog een RMA direct bij MSI kunen aanvragen zodat je een nieuw plankje krijgt(die het dan ook weer een jaartje doet ;) ) Zelf heb ik de beruchte MSIK7-Pro gehad. Keertje omgeruild via de winkelgarantie en nu de tweede RMA richting MSI, stuur me dan een MSI KT3_Ultra terug die doet het tenminste.
RMA? wat is dat? dus kan ik het gewoon rechtstreeks naar msi sturen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een beetje info staan te zoeken over dat RMA, maar ik zie dat je het eerst via je leverancier moet sturen, en ik ben die bon dus kwijt, zal er geen andere optie zijn voor mn garantie? of zou een telefoontje helpen? vind dit dus echt K#@

iemand een idee?

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

Verwijderd schreef op 13 februari 2003 @ 17:54:
Ik heb een beetje info staan te zoeken over dat RMA, maar ik zie dat je het eerst via je leverancier moet sturen, en ik ben die bon dus kwijt, zal er geen andere optie zijn voor mn garantie? of zou een telefoontje helpen? vind dit dus echt K#@

iemand een idee?
Hmmm, in het begin zei je dat je ham al een jaar had, dus de garantie is verlopen ;)

Misschien kan je via de winkel nog iets regelen?

Anders de importeur bellen, uitleggen en iets proberen te regelen...

Suc6

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

Verwijderd

Topicstarter
psychotic schreef op 13 februari 2003 @ 18:05:
[...]

Hmmm, in het begin zei je dat je ham al een jaar had, dus de garantie is verlopen ;)

Misschien kan je via de winkel nog iets regelen?

Anders de importeur bellen, uitleggen en iets proberen te regelen...

Suc6
Het lullige is dat ik niet meer weet waar ik hem gekocht heb, ik had hem namelijk via het internet besteld, (Rembours) en heb dus geen bon, en geen naam van de winkel, (Ik zal ff in wat ouder topic kijken meschien dat ik daar iets kan vinden van mij zelf.

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:22
MSI geeft drie jaar garantie op haar producten als ik jou was zou ik even een mailtje sturen naar de tech support van MSI in Nederland met het verzoek voor een RMA.
(wat zullen die gasten ook balen van drie jaar garantie op die kutplank ;) )

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:18
MSI doet geen zaken met consumenten. (of ze moeten in een goede bui zijn) RMA dient altijd via je leverancier te verlopen.....

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Let even op,
topicstarter heeft het over een MSI K7 266 pro 2, de probleemborden zijn de K7t Pro2 133!!
De 266, heb ik nog niet veel op horen noemen als probleemgevallen, maar je weet maar nooit, en dit bord is een jaar oud en die anderen toch al gouw 2 jaar.
Neemt niet weg, hij kan stuk zijn, garantie van de mamaplankleverancier is 3 jaar, dus bij je eigen dealer even laten nakijken of je naam nog in het systeems staat, als verkoopbewijs, dan kan men een RMA aanvragen bij de leverancier om je bord voor de garantie retour te sturen.
Maar ik zou iig eerst alle mogelijkheden bekijken of er niets anders aan de hand is.
Ik las dit ook nog ergens,
enter the BIOS settings and make sure your PC will cach the BIOS image to its RAM after booting (it should be an option somewhere in your BIOS settings , often called something similar to "cacheable BIOS") , else your PC will not like you to remove the BIOS while the PC is running.

[ Voor 21% gewijzigd door Gem1e op 13-02-2003 21:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
[Update]

Ik heb nu een A7N8X (Asus) Moederbord gekocht.
ik hem in elkaar bouwen, ik doe hem aan, en De zelfde fout meldingen als mijn MSI.

Wat bleek nou, mn hond heeft door het kabeltje van mn toetsenbord gebeten :P
Dus ik had kortsluiting in mijn toetsenbord |:(

Ik weet nou niet helemaal zeker als mijn MSI het nog doet, maar ik denk het wel, moet hem nog testen met een andere toetsenbord.... :7

• whackerjack
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-09-2025
Dus de hond heeft het gedaan?

It takes 2 2 make 1

Verwijderd

Offtopic: Who let the dog out, hoe hoe hoe :D

(hond was zeker boos, de compu kreeg meer aandacht dan hij..)
Pagina: 1