[VB.Net] Drag & Drop tussen 2 applicaties

Pagina: 1
Acties:

• abeker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-08 15:52
Ik heb een applicatie gemaakt met een treeview waarbij drag & drop operaties ondersteund worden. Nu wil ik ook kunnen items kunnen draggen vanuit een instantie van de applicatie en droppen in een andere instantie van die applicatie. In de applicatie waar de gegevens gedropped worden, worden de nieuwe items wel toegevoegd, maar in de applicatie waar de gegevens vandaan komen worden die items niet verwijderd. Welk event zou ik moeten afvangen om de gegevens in de source-applicatie te kunnen verwijderen?

the less one forgets, the less one remembers

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Je kan toch de DragDropEffect op DragDropEffects.Move zetten? Ik weet niet of dat is wat je bedoelt hoor maar dat is wat ik zo snel even in de msdn zag.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• abeker
De DragDropEffect heb ook al op Move staan. Daar ligt het probleem ook niet. In de applicatie waar de items gedropped worden, worden de items netjes toegevoegd aan de treeview. Nu wil ik nog dat de items verwijdert worden uit de applicatie waar ze vandaan komen.

• abeker
Niemand? Dan maak ik het voorlopig wel zo dat alleen de dragdropeffect.Copy geldig is.