Toon posts:

Installatie wil niet lukken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag!

Heb sinds eergisteren de "oude" pc van thuis op mijn kamer staan. Deze stond helemaal afgeladen met rotzooi van mijn zusje (voornamelijk). Ik heb dus uiteraard besloten ff te formateren en nieuwe Windows erop te zetten, het liep namelijk niet echt lekker met 100 Mb vrij op de schijf van 40 Gig :P

Toen begon het gedonder. Format ging prima. Partities maken ging ook nog goed. Partitie 10 Gig voor windows en wat programmas, rest voor games/muziek/bestanden. Ik probeerde dit dus eerst gewoon met een WinXP Pro CD. Het probleem was nou dat hij tijdens de installatie allerlei foutmeldingen gaf van files die niet konden worden geinstalleerd. Okay dacht ik, eventueel foutje op de CD ofzo (alhoewel dezelfde cd 2 dagen eerder nog wel werktte in een PC van een huisgenoot), maar geen probleem ik pak Win2k er wel bij. Zelfde probleem (na weer formats te hebben uitgevoerd, er stonden al wel bestanden van WinXP op de schijf): De installatie wilde niet lukken, files konden niet worden weggeschreven.

Okay, vooruit. Dit alles geprobeerd met FAT32 en NTFS formats, niks lukte.

Vandaag, vol goede moed verder. Dit keer met Windows 98. Bootdisk gedownload met CD support. Format/FDisk uitgevoerd. setup.exe gedraaid van win98 cd. Scandisk lukte, partities waren in orde. Daarna wil hij setup gaan initialiseren en kapt er weer mee omdat hij een fout .cad bestand ergens vond.....

WTF.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik denk dat je e.e.a. aan hardware even moet controleren. Denk aan CDROM speler, IDE kabel, eventueel moederbord (IDE aansluitingen).

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Wat kan er mis mee zijn dan? Hij vindt gewoon alles op de HD, en op de CD....

Wat kan ik allemaal controleren?

• blackd
  • Niet online
Aangezien je een aantal bestanden niet kan kopieren, of hier fouten in lijken te zitten, zou je een andere IDE kabel, andere CDROM speler en andere IDE poort kunnen gebruiken. Wat je ook kan proberen is de complete Windows CDROM naar de harde schijf kopieren en vanaf daar installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Dat zal ik om te beginnen eens proberen, het kopieren....Tot straks :P

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-09 18:21
Probeer eens van flop te starten met cdrom ondersteuning en dan "D:\I386\winnt" te starten (en dan is D je cdromspelert).
Dan kopieert ie ook alles naar je harde schijf maar bij mij wilde dit nog wel eens helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Hehe ja, ik was al op zoek naar arj.exe om alles in te pakken en dan op schijf weer uit te pakken :P Of is er een DOS commando om alle subdirs meteen mee te kopieren, dat kon ik namelijk niet vinden....

• blackd
  • Niet online
xcopy

Verwijderd

files die niet willen kopieeren heb ik ook zeer vaak gehad op m'n werk. serieus, 9 van de 10 keer ___>> geheugen wat verrot is

• Viking Kvinne
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:40

Viking Kvinne

🏳️‍🌈🇳🇴🏳️‍⚧️

BlackD !!!!! Zet de OS in de titel Haha altijd zo snel daarmee en nu eens niet .Grz 8)

❤️ 🇳🇴 ᛗᚨᚱᛁᚲᚨ

• blackd
  • Niet online
Viking Kvinne schreef op 14 februari 2003 @ 09:04:
BlackD !!!!! Zet de OS in de titel Haha altijd zo snel daarmee en nu eens niet .Grz 8)

En jij vond dat wel nodig om dat in dit topic en niet via Schop een Modje of topicreport even te melden. :?.

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 23:18

Deem

Ontcijfer mij!

Probeer een geheugentest programma, en controlleer daarna de schijf op sectoren. waar ik nu net aan denk is dat Fdisk problemen heeft met schijven van een bepaalde grootte, maar daar zal het niet aan liggen. ik zet mijn geld op het geheugen.

"May our framerates be high and our temperatures low."

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Gebruik je de optie Lock c: ook na formatteren in fat(32), zo niet dan zou ik die eens gebruiken. Dit uiteraard als er geen rotte hardware is.

Je kan eventueel ook alle installatie bestanden naar je HD kopiëren en de installatie daar vanaf uitvoeren.

Meh ...

• Viking Kvinne
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:40

Viking Kvinne

🏳️‍🌈🇳🇴🏳️‍⚧️

blackd schreef op 14 februari 2003 @ 09:06:

[...]

En jij vond dat wel nodig om dat in dit topic en niet via Schop een Modje of topicreport even te melden. :?.
Mijn oprechte excusses hoor _/-\o_

❤️ 🇳🇴 ᛗᚨᚱᛁᚲᚨ

Verwijderd

Staan je BIOS settings goed ??

khad eens dat een DVDrom en een CD-writer niet goed in BIOS stonden qua master/slave settings (stom van me) PC crashte telkens.

Jumpers tjekken is dan ook vereist.

• blackd
  • Niet online
offtopic:
Reden dat ik 't er niet ingezet heb, is dat ik vermoed dat het een hardware probleem is, en niets met software te maken heeft. Ik wacht even de uitkomst van Verwijderd in "Installatie wil niet lukken" uit, voor ik 'm move.

Verwijderd

Had hetzelfde probleem... Bij mij lag het aan het geheugen, terwijl hij wél goed door de memorytest heen kwam...
Pagina: 1