Abit KT7A + Athlon XP (niet 0,18 maar 0,13)

Pagina: 1
Acties:

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:47
Jajaja alweer een topic over dit onderwerp.
Tis al vaak voorgekomen dat zag ik ook met de search , maar toch kon ik mijn vraag niet vinden (waarschijnlijk omdat alle topics al best oud waren)

morgen kan ik mijn stomme systeem inruilen

celeron800+i810e
tegen een
abit kt7a+duron900+creative128

goede deal :) lijkt me ...ok dat was dus me verhaal
nu mijn vraag.

Ik weet dat het om een revisie 1.0 van de KT7A gaat
er gaat ook een athlon xp op ( getest met een 0,18 athlon xp 1900+ zonder rare kuren)

maar nu dan :

1) tot hoever kan ik er een xp (0,18) instoppen ? 2200+ ? of nog verder?
2) passen er ook 0,13 (t bred core) erop?

please aub alleen ervaringen.....ik ben vele sites afgeweest (hordocp , toms etc etc), maar daar vond ik alleen info over de dat er support was voor 0,18 en niet echt specifiek over de 0,13

laat dit de allerlaatste topic zijn over de KT7A waarin nu alles duidelijk wordt ;)

Verwijderd

Wat dacht je ervan om te kijken op de Abit site...?

Verwijderd

1) Maximale multiplier is 12,5 wat inhoudt dat je niet verder komt dan XP2000+ ( gelockde CPU ).

2) Tot nu toe geen berichten gezien anders dan dat een 0,13 ThoroughBred niet werkt op deze plank.

3) Abit site helpt niet, versie 1 tot 1.2 ondersteunt volgens hun geen enkele XP CPU.

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Als Abit zegt dat geen van de XP processoren worden ondersteunt zul je het moeten proberen om erachter te komen... verschillen in the mobo versie, bios versie, overige hardware, en waarschijnlijk zelfs de core van de processor kunnen bepalen of je het wel of niet 'aan de praat' kan krijgen. En dan is er nog het probleem van of het stabiel zal zijn of niet. Als je niet zo zeer geinterreseerd bent in een stabiel systeem, kan je best een Thoroughbred proberen. Als je (behoorlijk) zeker wilt zijn dat het een stabiel werkend systeem word, zou ik me houden aan wat Abit garandeerd, of wat je zelf met dat specifieke board getest hebt.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:47
oja..dom van me dat ik geen rekening had gehouwe met de multiplier
12.5x133 is natuurlijk max.
xp2000+ dus

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:04

Arfman

Drome!

Anders tik je een cheap-ass Palomino op de kop (0,18) van 1.4 GHz ofzo .. zit je vlakbij de performance van een XP2000+ en deze werkt 100% zeker op dat bord (heb ik nl. zelf ook als server).

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

SonyEricsson schreef op 13 februari 2003 @ 14:58:
oja..dom van me dat ik geen rekening had gehouwe met de multiplier
12.5x133 is natuurlijk max.
xp2000+ dus
De multiplier zit op de CPU ingesteld, dus je mobo heeft hier niks mee te maken. Beetje zelfde principe als een celeron 1400 op een oud BXje, de multiplier is 14, maar ook al kan de bx eigenlijk maar tot bv. 8x, hij werkt zonder problemen.

Als je gaat oc'en moet je er wel rekening mee houden dat je de mp niet boven de 12.5 krijgt.

Verwijderd

Lekker slim,
die celeron (340 en hoger) heeft een ingebakken multiplier die je niet kunt veranderen.

Een Gelockde AMD zegt tegen de electronica op het bord wat er ingesteld moet worden. Aangezien je met de bitjes van een KT7A niet verder komt dan 12,5 (hij heeft er naar 4 van de benodigde 5) kan hij geen multiplier instellen -> niettie boottie.

Een celeron/P3 trekt zich geen zak van het mobo aan, en heeft een vaste multiplier.

Als het overigens wel zou lukken, heb je een XP2100 op 500 Mhz, ook fijn!! :+

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2003 16:23 ]

Pagina: 1