[ASP.NET] Vage foutmelding...

Pagina: 1
Acties:

• _Rob
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 08:49
Nadat ik op Inloggen heb gedrukt krijg ik deze foutmelding:

Exception Details: System.Data.SqlClient.SqlException: Login failed for user 'ROB\ASPNET'.

Source Error:

code:
1
2
3
4
5
Line 85:             myCommand.ExecuteNonQuery()
Line 86:             myConnection.Close()
Line 87: 
Line 88:             Dim GebruikersId As Integer = CInt(parameterGebruikersId.Value)
Line 89:

Source File: C:\Inetpub\wwwroot\people\gebruikersDB.vb Line: 87

Stack Trace:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
[SqlException: Login failed for user 'ROB\ASPNET'.]
   System.Data.SqlClient.SqlConnection.Open()
   people.people.GebruikersDB.Login(String Naam, String Pass) in C:\Inetpub\wwwroot\people\gebruikersDB.vb:87
   people.Login.LoginBtn_Click(Object sender, EventArgs e) in C:\Inetpub\wwwroot\people\login.aspx.vb:36
   System.Web.UI.WebControls.Button.OnClick(EventArgs e) +108
   System.Web.UI.WebControls.Button.System.Web.UI.IPostBackEventHandler.RaisePostBackEvent(String eventArgument) +57
   System.Web.UI.Page.RaisePostBackEvent(IPostBackEventHandler sourceControl, String eventArgument) +18
   System.Web.UI.Page.RaisePostBackEvent(NameValueCollection postData) +33
   System.Web.UI.Page.ProcessRequestMain() +1263

Wat kan er fout staan? Ik heb alle stappen dubbel bekeken. Misschien dat ik iets over het hoofd zie?

Alvast bedankt!

Webdeveloping... -counts to 10- Sigh...

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
ASPNET user heeft geen toegang tot SQLServer. User toevoegen aan SQLServer, en rechten geven in de database, of iig ASPNET toevoegen aan sqlserver en andere user toegang geven tot database, en met die user via je connection string inloggen.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:26
Blijkbaar gebruik je Windows Authentication bij het aanmelden bij SQL Server.
De ASPNET user zal geen rechten hebben op de DB.

https://fgheysels.github.io/

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-08 12:52
EfBe schreef op 13 February 2003 @ 11:51:
ASPNET user heeft geen toegang tot SQLServer. User toevoegen aan SQLServer, en rechten geven in de database, of iig ASPNET toevoegen aan sqlserver en andere user toegang geven tot database, en met die user via je connection string inloggen.
Als je een andere user toegang tot de database verleent, hoef je ASPNET niet toe te voegen hoor. Gewoon in je connection-string de username en password (standaard 'sa' en '') opgeven en het werkt.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:26
Eigenlijk is het niet goed dat je het passwoord leeg laat voor de 'sa' account, en het is al helemaal niet goed als je toegang tot je db verleent via je website dmv de sa account.

IMHO is het het beste is om een user aan te maken op je databank die enkel rechten heeft om stored procedures uit te voeren, en dat je mbhv deze user naar je databank connect. Je DB enkel via SP's accessen is nl. de veiligste manier.

https://fgheysels.github.io/

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-08 12:52
Ik zeg ook niet dat ie dat moet doen, maar dat is in ieder geval de standaard-user. Vanwege het feit dat de TS de geen user in de connection-string heeft opgegeven, ga ik er vanuit dat ie ook geen DB-users heeft aangemaakt. Dus als ie het even gauw aan de praat wil krijgen, kan ie nu meteen het sa-account gebruiken en werkt het.
Maar hij moet dat inderdaad wel wijzigen wil ie het veilig hebben.

• _Rob
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 08:49
Allemaal bedankt! Hij werkt nu :)

Ik heb de standaard user toegevoegd in de connectionString deze heeft rechten tot bepaalde SPROC

[ Voor 61% gewijzigd door _Rob op 13-02-2003 12:30 ]

Webdeveloping... -counts to 10- Sigh...

Pagina: 1