[3D Studio VIZ] boek van VIZ of MAX?

Pagina: 1
Acties:

• vargo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:18
Mijn broertje wil 3D Studio VIZ leren i.v.m. zijn aankomende stage.
Nu weet ik dat 3D Studio VIZ erg veel lijkt op 3D Studio max, dus is mijn vraag of hij beter een boek van 3Ds Max kan kopen (omdat er meer en evt. betere boeken van zijn) of toch beter een 'gewoon' boek over VIZ kan aanschaffen.

Hij heeft enige ervaring met Max, maar dat is vrij beperkt (ala niveau tutorial Oogst).

En als het het beste is een Max boek te kopen, wat raden jullie aan?
Ik geloof dat de 3Ds Max bible goed is....?

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Die Bible is zeker goed ja.

Het grote verschil tussen VIZ en Max is m.i. dat Max voornamelijk geschikt is voor animatie e.d. en VIZ meer voor visualisatie. Dan lijkt mij het beste een boek te kopen daar waar je broertje zich meer in wilt verdiepen.

Ik denk dat ik persoonlijk voor Max zou gaan. De opgedane kennis kun je dan in VIZ ook weer gebruiken (?). Ik weet alleen niet hoezeer VIZ en Max van elkaar verschillen..

Just my 2 cents :)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• vargo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:18
Hij heeft inmiddels de bible (NL, versie 4); deze kan hij als naslagwerk gebruiken. Verder heeft hij ook nog een ander boek waarmee hij snel kan starten aangeschaft: 3ds Max 4 voor windows.

Ik heb VIZ trouwens even bekeken en het is voor een groot gedeelte een superset van Max (v. 4). Er is idd aandacht besteedt aan visualisatie doeleinden: er kan veel aan belichting worden ingesteld. Echter, een aantal van die belichting features (bv. radiosity) zijn inmiddels ook in max5 terug te vinden.
Zie ook: http://www.cgarchitect.com/news/Reviews/Review001_1.asp

Overigens vertelde de verkoopster dat de bible voor max 5 als engelstalige versie inmiddels ook beschikbaar is. Misschien dat ik die nog eens ga halen....