[storm totalscan]de lamp gaat niet terug

Pagina: 1
Acties:

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:57
Hoi allemaal,

ik zit met een probleempje. Ik heb laatst win2000 geinstalleerd en mijn scanner geprobeerd aan de praat te krijgen, maar nu komt het: de lamp blijft hangen. Op het moment dat ik het scanprogramma opstart (via bijv. photoshop of imaging oid) en ik op scannen druk, gaat de lamp een stukje bewegen en blijft ie daarna hangen. Ondertussen krijg ik een foutmelding dat ik de stroom eraf moet doen en dan opnieuw proberen. Installatie via drivers van de cd en van www.driverguide.com geven dit probleem.
De stroom eraf en weer erop (soort resetten) heeft geen effect. Storm zelf is failliet, en kan dus geen info leveren. Ook internet biedt geen uitkomst.
Kan het zijn dat win2000 niet ondersteund wordt? Al geeft driverguide.com dit niet aan. (drivers gepost en werken perfect, zeggen ze)

Weet iemand hoe dit kan, en wat eraan gedaan kan worden?

Bedankt

Verwijderd

Ik vind het moeilijk om vanhieruit te zeggen wat het is, maar ik denk dat het de hardware zelf is die hapert. Zeker als je meerdere drivers hebt geprobeerd.
Zijn de geleidebars of andere mechanische bewegbare delen niet vies? Zit er een zelftestfunctie op, en zoja, hoe reageert ie daarop? Nogmaals het is maar een slag in de lucht..

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2003 12:31 ]

• Paultje3181
er zit geen zelftest op, maar het probleem begon met win2000, vanavond maar eens win95 erop en kijken of ie het dan doet. Had ik nog niet geprobeerd. Kan namelijk ook zijn dat het aan nieuwe mobo ligt... Maar de geleidebars zitten in de scanner en kunnen volgens mij errug moeilijk vies worden. En loopt wel naar de ene kant, maar niet naar de andere. dus lijkt mij een driver probleem.

edit:
Gisteravond de Primax drivers voor win2000 geprobeerd en win95 geinstalleerd. Lijken wel te werken, maar hij gaat nog steeds niet terug. Lijkt erop dat het motortje voelt dat ie niet verder kan en daarom een fout geeft. Met het gevolg dat ie kapt... :? en dus niet terug gaat.

Ideeën??? Ik blijf proberen.

[ Voor 30% gewijzigd door Paultje3181 op 14-02-2003 10:03 . Reden: update ]

• Paultje3181
KICK!!!

• Paultje3181
Net nog eens geprobeerd met andere drivers (nu officieel van primax colorado D600) en deze zorgen ervoor dat ie scant, maar hij gaat nog steeds niet terug. (Ik heb de scanner opengeschroefd en teruggedaan naar boven)

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik vind het moeilijk om vanhieruit te zeggen wat het is, maar ik denk dat het de hardware zelf is die hapert. Zeker als je meerdere drivers hebt geprobeerd.
Zijn de geleidebars of andere mechanische bewegbare delen niet vies? Zit er een zelftestfunctie op, en zoja, hoe reageert ie daarop? Nogmaals het is maar een slag in de lucht..
Hier sluit ik me bij aan. Het moet wel iets mechanisch zijn, dus haal em nog eens los zou ik zeggen...

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• Paultje3181
net gedaan, maar ziet er gewoon perfect uit. rubberen band die 'm trekt in perfecte staat, enige zou zijn om beetje olie op de bar te doen. Maar je hoort ook niks dat ie aan het teruggaan is, dat is het stomme. (vandaar dus het idee dat het om de drivers gaat)

En scannen gaat verder wel goed, krijg een goed plaatje, dus waarom wel de ene kant uit 100% goed en de andere kant uit niet?

Ik ben net op internet een soortgelijk probleem tegengekomen. Onder linux. Misschien dat het daar aan ligt. Ik hoop het niet, daar hebben ze 'm namelijk alleen aan de praat gekregen onder linux en niet meer onder windows.

Moet ik eens kijken...

[ Voor 46% gewijzigd door Paultje3181 op 18-02-2003 11:44 ]

• Paultje3181
Ik ben nog eens aan het kijken geweest en het blijkt dat in libsane1-devel storm totalscan herkend wordt. Ik heb dus geinstalleerd, en in etc/sane.d/dll.conf gekeken. Hierin staat niets behalve voor netwerk. In de Gimp geeft ie ook aan dat ie geen scanner vind.
Als ik primax toevoeg in dit bestand en dat gimp laat lopen, krijg ik een scherm voor colorado 300.
Mijn scanner is alleen een D600. Dus ik weer kijken bij de sane pagina, en hij blijkt dus nog niet ondersteund te worden :? Er is dus een frontend voor. Primax-scan. Die geinstalleerd...

Als ik nu het programma probeer te starten, krijg ik de melding: cannot access printerport.

Waar kan dit aan liggen? En hoe kan ik dit veranderen. Mijn par. port = EPP 1.7 (stond ergens dat ze daarmee werkend hadden gekregen). Mijn printer wordt wel herkend (is doorgesluisd door mijn scanner). Kan het hiermee te maken hebben? Zo ja, hoe kan ik dit veranderen dat ie het dan toch doet? Ik wil wel kunnen blijven printen.

Dit is dus onder linux...
Pagina: 1