Toon posts:

[WinXP]USB-apparaat wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een laptop, maar sinds de laatste keer dat ik Windows XP erop heb gezet krijg ik telkens deze melding:

Afbeeldingslocatie: http://gta3.clan-servers.org/images/foutmelding.JPG

Als ik bij Systeem -> Hardware -> Apparaatbeheer kijk en de verborgen apparaten laat weergeven, staat er een uitroepteken bij 'Serial' onder Stuurprogramma's die niet Plug&Play compatible zijn.
Nu doet een van mijn USB poorten het niet, terwijl de ander het goed doet.
Ik heb de laatste versie (2.47) van Via's USB 2.0 drivers geinstalleerd, alleen de foutmelding blijft elke minuut opkomen.
Kent iemand deze fout? Of weet iemand hoe deze fout in het Engels heet, dan kan ik weer verder zoeken.

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:03

Meneer aard

Porsche rulez!

heb je er iets aan hangen aan die poorten :? heb je al een re-instal geprobeerd :? Ik denk dat het een conflecterende drivers zijn, heb je de vorige goed verwijderd en de andere (nieuwste) drivers goed geinstalleerd. Geef ook es wat specs van je laptop en welk merk het is misschien staat het op de website van de fabrikant van je laptop. en waar heb je die drivers vandaan gepluk, van cd of het web :?

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

aard schreef op 13 February 2003 @ 12:39:
heb je er iets aan hangen aan die poorten :? heb je al een re-instal geprobeerd :? Ik denk dat het een conflecterende drivers zijn, heb je de vorige goed verwijderd en de andere (nieuwste) drivers goed geinstalleerd. Geef ook es wat specs van je laptop en welk merk het is misschien staat het op de website van de fabrikant van je laptop. en waar heb je die drivers vandaan gepluk, van cd of het web :?
idd, en als je er niks aan het hangen zou ik ff je USB poorten in het BIOS van je laptoppie disablen :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
aard schreef op 13 February 2003 @ 12:39:
heb je er iets aan hangen aan die poorten :?
Ja, aan de werkende poort hangt een USB memorystick/MP3speler.
heb je al een re-instal geprobeerd :?
Deze Windows XP staat er net een week op.
Ik denk dat het een conflecterende drivers zijn, heb je de vorige goed verwijderd en de andere (nieuwste) drivers goed geinstalleerd.
Als ik ze verwijder, installeert Windows dezelfde drivers weer en komt de melding terug. Andere drivers zijn er niet.
Geef ook es wat specs van je laptop en welk merk het is misschien staat het op de website van de fabrikant van je laptop.
Het is een Targa Visionary XP, van de Lidl. Moederbord weet ik niet, maar heeft een VIA chipset, Videokaart: Radeon 9000, Athlon XP 2000+, meer?
en waar heb je die drivers vandaan gepluk, van cd of het web :?
Van de site van de fabrikant.

Verwijderd

Staat er ergens een geel uitroepteken of een stopteken in apparaat beheer?zo ja kijk bij de eigenschappen van die apparaten
er kan ook een entry overige aparaten zijn
Als je de MP3 speler eruit haalt verdwijnt het bericht dan?
bij system info kun je ook kijken of er irq conflicten zijn die mogenlijk roet in het eten gooien

mischien wordt de MP3 speler als 2 apparaten herkend maar kan hij alleen de usb memorystick herkennen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 February 2003 @ 22:42:
Staat er ergens een geel uitroepteken of een stopteken in apparaat beheer?zo ja kijk bij de eigenschappen van die apparaten
er kan ook een entry overige aparaten zijn
Als je de MP3 speler eruit haalt verdwijnt het bericht dan?
Zoals ook al in de begin post staat, staat er inderdaad een geel uitroepteken bij een apparaat. Het bericht heb ik ongeacht of de USB poort gevuld of leeg is.
Pagina: 1