Toon posts:

Automatisch opstarten programma/batch na bepaalde tijd

Pagina: 1
Acties:
  • 1.668 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de titel al zegt ben ik op zoek naar een programma wat ik kan runnen op mijn server. Dat programma moet namelijk een batch-bestand/programma opstarten na een bepaalde tijdsperiode. Hierna moet hij dan weer zijn tijd resetten en opnieuw een countdown doen dus vb.

Opdracht: batch-bestand na 5min starten, na 5min wordt het batch-bestand uitgevoerd. En na 5min wordt het weer uitgevoerd en dit gaat zo oneindig verder.

Dit moet dus geautomatiseerd worden zodat ik dat niet meer handmatig hoef te doen.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:33
Verwijderd schreef op 13 February 2003 @ 10:32:
Zoals de titel al zegt ben ik op zoek naar een programma wat ik kan runnen op mijn server. Dat programma moet namelijk een batch-bestand/programma opstarten na een bepaalde tijdsperiode. Hierna moet hij dan weer zijn tijd resetten en opnieuw een countdown doen dus vb.

Opdracht: batch-bestand na 5min starten, na 5min wordt het batch-bestand uitgevoerd. En na 5min wordt het weer uitgevoerd en dit gaat zo oneindig verder.

Dit moet dus geautomatiseerd worden zodat ik dat niet meer handmatig hoef te doen.
Omdat je het batch-bestanden noemt neem ik aan dat het een Windows server is? Linux heeft hier namelijk cron voor.
Onder windows moet je ff kijken wat je met de task schedular kan doen.
Heb net zelf even "Scheduled tasks" bekeken, maar de kleinste interval is een dag |:( Tja.. Dan zou je nog zelf iets kunnen schrijven... Een Delphi programma met een timer erin of zo...

[ Voor 11% gewijzigd door Paul op 13-02-2003 10:39 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Topicstarter
Nee klopt het moet onder windows server komen, maar indd is de kleinste interval een dag. Iets wat duidelijk niet de bedoeling is. Ikzelf zat te denken aan om de 5min.

Ik kan me haast niet voorstellen dat er nog geen proggie is wat zoiets nog niet doet,

• Paul
Had ik hier Delphi bij de hand dan had ik ad hoc een proggie geschreven :P Had je wel constant een venster open, maar toch :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2025
maak zo uw batchbestand

:lus
uw opdracht
wait.exe 300 (http://www.thesoftwaredir...m/utilities/util5666.html)
goto lus

[ Voor 16% gewijzigd door ajouin op 13-02-2003 11:54 ]

• Paul
ajouin schreef op 13 februari 2003 @ 11:52:
maak zo uw batchbestand

uw opdracht
goto lus
Voor dit soort kleine meuk start ik altijd Delphi Had wel Delphi in de buurt in plaats van Google, dus bij deze :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

ajouin schreef op 13 February 2003 @ 11:52:
maak zo uw batchbestand

uw opdracht
goto lus

wait.exe 300
foo.exe
goto lus

lijkt me beter - je wilt namelijk eerst 5 minuten wachten ;)

Bedenk wel dat een dergelijk script niet eeuwig kan blijven lopen, je kan het beter na bijv. een dag stoppen en weer starten, dat kan natuurlijk via de scheduler - of je kan met FOR een teller maken die xxx keer wait en de opdracht uitvoert, zichzelf met at weer scheduled en dan afsluit, dat is netter.

Ditzelfde kan natuurlijk ook via VBScript als je geen 'DOS'box open wilt hebben staan. (Of idd Delphi of een willekeurige andere taal).

[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 13-02-2003 12:21 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Task Scheduler kun je wel degelijk gebruiken.

In eerste instantie vul je bijv. in dat de taak iedere dag draait om bijv. 12:00.

Daarna open je de Advanced Schedule Options waar je kunt aangeven dat de taak iedere 5 minuten moet worden herhaald.
Pagina: 1