Baldur's Gate II: Shadows of Amn - Deel 2

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:
  • 27.096 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-05 18:47
Ik ben een paar dagen geleden maar weer eens aan BG2/TOB gegonnen, met de mod The Darkest Day erbij.
Zijn er meer mensen die ervaring hebben met TDD? Vind de extra npc's wel cool eigenlijk. :)
Maar wat een moeilijke battles meteen zeg... als je Robillard (mage) in je party neemt en je komt buiten de stad, dan wordt je aangevallen door een vette mage. Ik mocht al blij zijn als er 'maar' één iemand uit de party dood was (resurrection bij een tempel gedaan)!
Meestal deed die mage een of andere Death Spell op mij, dus heb veel moeten loaden. :X

[ Voor 8% gewijzigd door Exar op 11-08-2008 14:51 ]

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:52

Japser

Jeej!

Toch nog ff een handige tekst :
Incidentally, if you all you care about is the speed, you can run BG1 faster. When BG1 starts up, choose "configure". A screen should show up that has a "Game Speed" slider. Slide it up to the maximum (or wherever you wish).

However, if you want to install Tutu...

1. Do a Full install (custom install with all checkboxes checked) of BG1.

2. Do a Full install (custom install with all checkboxes checked) of the TotSC expansion, if you have it.

3. Install the BG1: TotSC patch. (Or if you only have BG1, use the BG1 with no TotSC patch.)

4. Do a Full install of BG2 (SoA).

5. Do a Full install of the ToB expansion for BG2, if you have it.

6. Install the BG2 with ToB patch, or the BG2 without ToB patch if you only have that.

7. Download EasyTutu: choose the file EasyTutu_ToB.exe if you have ToB installed, and EasyTutu_SoA.exe if you don't. Run the program and follow the instructions it gives you.

You should be ready to play. If you're going to install mods, be sure to install them in the right place.

Your BG2 directory is probably:

C:\Program Files\Black Isle\BGII - SoA\

mods installed there will affect BG2 only.

Your BGTutu directory is probably:

C:\Program Files\BaldursGateTutu\

mods installed there will affect Tutu only. Not all BG2 mods will work with Tutu. Be sure to check for the mod in question.
Hoe het nu exact moet, met werkende links naar downloads:

http://forums.bioware.com/viewtopic.html?topic=631458&forum=17

en een linkje over mods etc.

http://forums.gibberlings3.net/index.php?showtopic=8122

[ Voor 4% gewijzigd door Japser op 04-10-2008 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-04 09:22
Ik heb weer een wat vrije dagen voor de boeg, dus ik vond ik dit wel een geschikt moment om maar weer eens aan Baldurs Gate te beginnen. Uiteraard wil ik weer van deel 1 tot en met throne of bhaal spelen.

Voorheen deed ik dit met de BG trilogy of de BG tutu mod.
Maar nu blijkt dat het samenvoegen van de baldurs gates en de expansions een stuk makkelijker/sneller is geworden met easytutu. EasyTutu creeert een eigen directory waar de originele installaties deels naartoe gekopieerd worden. Lijkt verder ook problemen te schelen.
If you are using EasyTutu, you have three completely separate games. EasyTutu comes pre-Baldurdashed, pre-BG2 Fixpacked, Baldurdash - Game Text Updated, Journal Entry Behavior repaired, and is the most stable version currently available for Tutu. Macready's newest EasyTutu_ToB and EasyTutu_SoA use the BG2 spell system. Basically, this is the highest level of Tutu platform completeion available.
Meer info hier + install guide
For those of you just learning about Baldur's Gate Tutu: it is a spectacular project. It is essentially a total conversion for Baldur's Gate 2, allowing you to play Baldur's Gate and its expansion, Tales of the Sword Coast, using the enhanced Baldur's Gate 2 engine. The original Tutu was developed by the fine folks at Pocket Plane Group. If you haven't done so yet, stop by their site to read more about Tutu and the other great mods they have developed, or stop by their Tutu forum and introduce yourself.

EasyTutu is an alternate distribution of Baldur's Gate Tutu which aims for an easy, professional installation, a stable game play experience, and a complete realization of the enhanced capabilities of the Baldur's Gate 2 engine. If you are frustrated or confused by the Tutu installation procedure, experiencing game stability problems, looking for a simpler installation, or are interested in a more refined gameplay experience, EasyTutu is for you.

Some of the benefits of EasyTutu:

* EasyTutu installs a stable, mature, extensively tested version of Tutu using a professional quality InstallShield-based setup program. All of the complexities of the Tutu install process are handled for you automatically.
* EasyTutu performs a very clean installation, without leaving behind the hundreds of setup-related files found after a traditional Tutu installation.
* EasyTutu includes a large number of features, bug fixes and add-ons over and above those included with traditional Tutu and Tutufix. Furthermore, EasyTutu exploits the enhanced capabilities of the Baldur's Gate 2 engine (e.g., the organized game journal) much more comprehensively.
* All prerequisites for a stable Tutu installation are enforced at install-time. This makes unexplained game crashes down the road much less likely.
* Your installations of Baldur's Gate 1 and 2 are untouched by the EasyTutu installer. You can still play both of them with EasyTutu installed, and if any Tutu-related problems occur, your original installations are unaffected. Please note that a new installation option ("space saver") is now available which requires less disk space, but which consumes your Baldur's Gate installation during the EasyTutu setup process.
* Unlike traditional Tutu, EasyTutu is not dependent upon Baldur's Gate and Baldur's Gate 2 being installed after setup is completed. Both games need to be installed only for the EasyTutu setup process itself.
* A Tutu shortcut is added to a start menu folder of your choosing (and optionally, to the Windows desktop) during installation.
klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-03 13:45

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Hmmm, die zal ik eens bekijken als ik eens een herinstall doe :)
tot die tijd werkt mijn BG Trilogy prima (alhoewel de redenen die ze noemen er een aantal me weinig boeien. (Afblijven van mijn installaties? BOEIE, ik installeer trilogy juist om die andere niet meer te gebruiken... En al die onnodige bestanden? Ik heb toch genoeg schijfruimte :P)

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:21

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Nee, ik wil dit niet weten. De draconische installatieprocedure was nog de enige reden dat ik niet aan de slag ben gegaan met BG (en alle uitbreidingen/aanvullingen/etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Laatst online: 16:45

scorpie

Supra Addict

Ow crap dit had ik ook niet moeten lezen.... zou vandaag al gaan studeren, maar instead heb ik in 1 dag God of War op de PSP uitgespeeld :X

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-05 19:27
Ik heb de Atari-box met de volledige BG-saga. Probeerde installatie op HP Mininote 2133. Wegens ontbreken cd-station inhoud van cdrom BG op stick gezet en zo geïnstalleerd. Tot zover geen probleem. Als ik vervolgens voor 'play' kies, zegt ie dat ik een cd-rom nodig heb om te kunnen spelen. Hoe los ik dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197066

Hurtebise schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 15:43:
Ik heb de Atari-box met de volledige BG-saga. Probeerde installatie op HP Mininote 2133. Wegens ontbreken cd-station inhoud van cdrom BG op stick gezet en zo geïnstalleerd. Tot zover geen probleem. Als ik vervolgens voor 'play' kies, zegt ie dat ik een cd-rom nodig heb om te kunnen spelen. Hoe los ik dit op?
2 mogelijkheden: je maakt een image van je CD, en gebruikt een virtueel CD station als Deamon Tools, Alcohol, MagicDisk etc. Of iets minder legaal, je download een no-cd crack. Ik vertel je verder niet waar, en hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
Als je de volledige saga hebt moet je eens zoeken naar EasyTuTu. TuTu is Baldur's gate 1 + Tales of the Sword Coast maar met de engine en rules van Baldur's Gate 2. Simpel te installeren, je moet alleen alles al geinstallerd hebben.(BG1 en BG2, beiden met expansion)

• Hurtebise
Anoniem: 197066 schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 16:11:
[...]

2 mogelijkheden: je maakt een image van je CD, en gebruikt een virtueel CD station als Deamon Tools, Alcohol, MagicDisk etc. Of iets minder legaal, je download een no-cd crack. Ik vertel je verder niet waar, en hoe.
Hoeveel system resources neemt Daemon in als je een dvd van 3 gig mount? Systeempje is HP Mininote 2133, 1.6 Ghz (actual 900 Mhz), 2 gig ram waarvan shared vid mem.
BG op zich is totaal niet belastend, maar met die virtual cd/dvd kan het misschien wel wat krap worden.

@ Haijo: Met TuTu is het volledig zonder cd's/dvd's te spelen?

[ Voor 4% gewijzigd door Hurtebise op 12-02-2009 09:39 ]

• Haijo
Nee dan zou het illegaal zijn. :) Maar het werkt erg goed. :)

Anoniem: 141792

Weg!

[ Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 141792 op 30-11-2015 11:57 ]

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Die verwijzing zoekt alsnog wel een bepaald bestand. Als je echter dat bestand gewoon in de betreffende map neergooit is er niks aan de hand :)

En anders idd gewoon een no-cd draaien maar die werkt volgens mij niet met Baldur's Gate Trilogy :)

EDIT:
EN HET IS ALLEMAAL JULLIE SCHULD DAT IK NU WEER ZIT TE INSTALLEREN! :( :+ ;)

EDIT2:
Ik kwam erachter dat ik alle mods die ik altijd gebruikte nog in mijn backups had hangen. Allemaal net eventjes voorzien van nieuwste versies en voila :D
Ook leuk dat ik voor zulke dingen een txt-tje maakte met de installatieorder waarin ik altijd alles deed (of moest doen om het niet kapot te maken) Misschien leuk om te zien welke mods iedereen gebruikt en misschien pikken we er nog leuke mods uit op die anderen misschien niet kennen?
  • TOB Patch
  • BG2-Fixpack
  • Baldurs Gate Trilogy
  • Unfinished Business
  • Oversight
  • BG2 Tweaks
  • Tactics
  • ItemUpgrade
  • Dungeon-Be-Gone
  • Solaufein
  • Kelsey
  • Keto
  • Saerileth
  • Amber
  • Sarah
  • Tashia
  • Fade
  • Auren
  • BanterPack
  • NPCFlirt
  • CrosmodBanter
(al die namen zijn de BG2 NPC mods die ik de moeite waard vind)

[ Voor 70% gewijzigd door MazeMouse op 12-02-2009 16:58 ]

sudo apt-get rekt

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:24
Ok, ik ben door deze thread heengegaan, en nu moet ik het ook weer spelen :(

Ik heb eigenlijk nooit de mods en dergelijke gespeeld, dus nu zit ik een beetje te twijfelen wat ik zal doen. Ik lees dingen over trilogy, the darkest day, easytutu en weet ik wat allemaal.

Ik heb alle BG(I/II) + Expansions hier wel liggen, maar vraag mij dus af welke mod ik het beste kan gaan doen. Gewoon de trilogy? Of is The Darkest Day echt gaaf om te doen?

Wat adviseert de BG tweaker mij? Ik wil gewoon nog een keer door alles heen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232786

Tutu veranderd niets aan het spel zelf, maar laat je BG1+expansion in de BG2 engine spelen. Dat is extreem fijn.

Ik heb de overige mods nooit geprobeerd. Maar als je een uitdaging wilt, kan je het spel een keer solo proberen uit te spelen. Ik heb het gehaald met een fighter/mage/thief. Ik gebruikte ook de Ring of Gaxx niet (dat vind ik een te onbgebalanceerd item). Alleen Demogorgon wilde niet gaan liggen, maar ja, die is ook veel moeilijker dan de eindbaas imo om te soloen. Gelukkig is dat een sidequest. De rest heb ik allemaal gehaald. Kwestie van de juiste spells voor de moeilijke gevechten gebruiken.

Ik ga het denk ik nog eens een keer proberen, maar dan met een pure sorcerer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

VOor de uitdaging kun je ook Tactics installeren. (Dat maakt de meeste battles moeilijker)

Persoonlijk vind ik de sorcerer het makkelijkst om mee te soloën :)

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
Ik zat inderdaad aan solo te denken, en dan als dual class thief -> mage.
Maar multi-class is ook geen gek idee.

Loop je echter niet een hoop quests mis door geen party-members mee te nemen?

Ik denk dat ik de trilogy ga doen, en dan solo play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

FireAge schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 12:51:
Ik zat inderdaad aan solo te denken, en dan als dual class thief -> mage.
Maar multi-class is ook geen gek idee.

Loop je echter niet een hoop quests mis door geen party-members mee te nemen?

Ik denk dat ik de trilogy ga doen, en dan solo play.
Je loopt alleen hun specifieke quests mis :)
(En dat zijn soms ook best leuke quests)

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
[...]

Met Daemon werkt het perfect nu. Volkomen legaal ftw. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-01 16:47
[...]

No-cd is niet illegaal als je een gekochte versie hebt, het is eerder illegaal om een schijf te kopiëren via dergelijke tools omdat je dan bezig bent met kopiëen nemen, met een patch neem je geen kopie.
Via bvb megagames punt com vind je game nieuws en no cd patches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deetje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-10-2024
Mijn sorcerer is "deaf". Hebben jullie een idee hoe ik dat weer kan goedmaken?

Dispel magic etc. werkt niet. Nogal lastig als je main char, een sorcerer, amper spells kan casten.

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-03 22:57
De spel Vocalize casten. Scrolls kan je overal halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Samopsa schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 13:51:
De spel Vocalize casten. Scrolls kan je overal halen.
Vocalize werkt toch alleen tegen Silence en niet tegen Deafness?

Het is alweer een tijdje terug dat ik zelf met spellcasters speelde die andere dingen deden dan buffbot/breach/dispel :P
Vind het gewoon teveel gedoe vaak. Gewoon de minsc-methode. Zelf buffen, hun verdedigingen afbreken en dan een groot zwaard in de nek leggen :P

Dispel Magic zou moeten werken (maar zit je dan niet met savings?) of een Cure Disease :)

EDIT:
The base chance of successfully dispelling is 50%. If the caster is higher level than the creator of the effect to be dispelled, 5% per level is added to the chance of success. If the caster is lower level, 10% per level is subtracted from the chance of success.

Gewoon nog eens proberen tot het wel lukt zou ik zeggen :)

[ Voor 29% gewijzigd door MazeMouse op 20-02-2009 15:02 ]

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

Klein kickje. Vraagje he, ben net begonnen met BG I als Sorcerer. Echter ik doe twee stappen na de begin scene dat Gorion dood wordt gemept en ik kan hem al volgen na het hiernamaals. Zijn er wat tips om die eerste scenes wat beter door te komen zonder gelijk door de eerste hobgoblin te worden neergemept?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
Wegrennen kan altijd. Als level 1 sorcerer ben je echt bizar zwak. Imoen kan je in de eerste paar screens helpen. In 5 minuten kan je je party al volhebben met Montaron, Xzar(dacht ik, of Xan ofzo?), Jaheira en Khalid. Daarmee kan je de meeste vijanden wel aan. Als sorcerer moet je echt heel erg achterblijven op het begin.

Probeer van grote gevechten weg te rennen, doe eerst wat simpele quests totdat je genoeg magic bolts kan casten om wat nuttigs te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399

sorcerors zaten toch pas in BG2 ?
volgens mij ben je met lvl 1 zelfs nog maar Mage - nóg minder spreuken :+
ik kan me vergissen natuurlijk, zit al effe niet meer zo in BG1 ;)

maar eh...
http://www.planetbaldursg...haracter/classes/wizards/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
Met BG1Tutu kan het wel! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Laatst online: 16:45

scorpie

Supra Addict

Zijn er nog Mac'ers die BG 1 / 2 in combinatie met al die tools en mods draaiend hebben? (Eigenlijk moet ik er nieteens aan beginnen, maarja ;p )

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:21

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Samopsa schreef op zondag 12 april 2009 @ 14:13:
Wegrennen kan altijd. Als level 1 sorcerer ben je echt bizar zwak. Imoen kan je in de eerste paar screens helpen. In 5 minuten kan je je party al volhebben met Montaron, Xzar(dacht ik, of Xan ofzo?), Jaheira en Khalid. Daarmee kan je de meeste vijanden wel aan. Als sorcerer moet je echt heel erg achterblijven op het begin.
Je kunt idd je party in 5 minuten vullen. Imoen krijg je 'gratis', in diezelfde area zijn Xzar en Montaron (op de weg naar Friendly Arm Inn) en iets hoger in de Friendly Arm Inn kun je party idd met Jaheira en Khalid aanvullen.

Ik ben in het afgelopen Paasweekend ook maar eens begonnen met installeren (Tutu). Moet zeggen dat het me weer erg goed bevalt (brings back memories) maar dat ik er nu wel een stuk vlotter doorheen loop als de eerste keer. Ondertussen heb ik de Nashkel Mines al weer gehad. Alleen weer een beetje wennen dat ik overal moet saven en dat je op level 3 ook nog steeds vrij kwetsbaar bent voor bijv. een ghoul.
Toch een leuk spel :)

En toch mooi een 93 weten te rollen binnen 10 minuten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-04 16:05
welk deel vinden jullie beter/leuker qua verhaallijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
Ik BG2, maar ik heb BG1 nauwelijks gespeeld. In feite is het 1 doorlopende verhaallijn, die begint in BG1 en eindigt in ToB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Als je er één moet kiezen is BG2 de duidelijke keuze. Het is BG1, maar dan een stuk beter. Diverse irritaties uit BG1 waren opgelost en verhaalgewijs was het ook een verbetering. Het is ook inderdaad een dorolopend verhaal, als je BG1 niet speelt zul je sommige dingen in BG2 niet goed begrijpen. Als je BG1 speelt vergeet dan BG1Tutu niet, je speelt dan BG1 op de stukken betere BG2 engine.

[ Voor 37% gewijzigd door mister_S op 15-04-2009 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:17

artificial_sun

Mazda Rx7

Ik speel Baldurs Gate Trilogy, dat is heel het verhaal aan één stuk op dezelfde engine. Het mooie is dat Imoen ed. in het BG2 deel hun stats meenemen. Ikzelf ben nog steeds verslaafd. Andere spellen moeten nog steeds plaats maken voor deze Goddelijke RPG.

Gelukkig komt Dragon Age en Dave Gainer is daar een van de storyline bedenkers *O* . Dat was hij bij BG dus ook! :Y

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vond eht verhaal van BG1 het beste. Mysterieus en toch zeer goed verteld, met de chapters en de dromen en whatnot. In BG2 weet je waar je aan toe bent en vond ik het verhaal ietsje minder, maar dan waren de gevechten weer veel leuker, vooral door de meer spectaculaire spells, abilities en whatnot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201583

Even een vraagje.

Is het niet mogelijk om multiplayer te spelen als je vista hebt? Ik heb op internet gezocht, maar krijg nergens een patch of iets gevonden.
Had nog wel zo'n zin om mijn eigen party te maken.

Mocht dit niet mogelijk zijn, dan ga ik het misschien maar solo proberen.
Ik wilde eigenlijk een archer maken, maar voor solo is dat niet zo handig of wel?
Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
Archer is prima, vooral in het begin is hij erg sterk.

Ik vind het zelf een saaie manier van spelen:
Schiet schiet, ren weg, schiet schiet, ren weg, schiet schiet.

Je maakt gebruik van het feit dat er eigenlijk geen monsters in BG zijn die harder dan jij lopen.
Best wel dom dat je bijvoorbeeld een wolf eruit kan rennen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daar heb je natuurlijk wel gelijk in...
Wat is een leuke maar niet al te moeilijke class voor solo te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
Elf, fighter/mage/thief :)

Eerst gewoon als fighter met een boog rondhopsen tot je een paar levels erbij hebt.
Dan een tijd lekker backstabben als thief tot je bij bosses komt die daar immune voor zijn.
Uiteindelijk gewoon als mage alles platleggen wat je tegenkomt met spells.

Heeft als voordeel dat je met je thief levels tenminste kistjes etc kan openen.

Ook erg leuk is een ranger/cleric.
Of een thief/cleric.

spoiler:
Als je als half-orc thief/cleric met 19 constitution start, zou je meteen dat +1 con boek kunnen gaan halen. Dan heb je 20 con en regenereer langzaam hitpoints!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

Volgens mij zijn de Phasespider en Swordspider wel lastig in BG1 om eruit te rennen :)

Anyways, ben nu net zelf in chapter 5 beland en ga dus Baldurs Gate weer eens verkennen met mn Sorcerer, lang geleden dat ik daar geweest ben :) Het is en blijft gewoon een briljant spel.

En voor wat betreft solo, probeer eens met BGTutu om een kensai/mage te dualclassen. Schijnt wel tof te zijn om met zo'n char te solo'en. Dat wordt iig mijn volgende stap als ik BG1 + 2 en addons heb uitgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
Ben eigenlijk nog opzoek naar een walkthrough waar echt alle quests instaan. Er zijn echt bergen walkthroughs te vinden. Ben benieuwd welke jullie gebruiken.

[ Voor 37% gewijzigd door Rudolf op 07-05-2009 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

Rpol schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 10:04:
Ben eigenlijk nog opzoek naar een walkthrough waar echt alle quests instaan. Er zijn echt bergen walkthroughs te vinden. Ben benieuwd welke jullie gebruiken.
De walkthroug van DanSimpson op gamefaqs is de uitgebreidste die ik ken (en ooit gezien heb, van welke game dan ook).

Als het daar niet instaat hoort het niet bij het officiele spel 8)

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
Ik gebruik de walkthrough van dudleyville, die is uitstekend.

Die spiders kun je er niet uitrennen idd, totdat je wat sneller schoenen krijgt.

Kensai/Mage dual class is trouwens erg lastig om mee te beginnen.
Als kensai kun je alleen ranged doen met throwing axes, en als je maar 1-20 hitpoints hebt, is het niet verstandig om melee te gaan doen. Vooral niet omdat je geen helm kunt dragen en een crit dus je einde kan betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb besloten om er inderdaad een fighter/mage/thief van te maken. Is het verstandig om meteen te multi-classen of om te beginnen als fighter en later in het spel pas te multiclassen?
En hoe kan ik het beste mijn profencies verdelen voor de wat leuke wapens in BG1 en 2 i.c.m. solo-en? Heb het spel al lang niet meer gespeeld, dus weet niet meer wat de goede wapens voor profencies nodig hebben.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
Anoniem: 201583 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 07:36:
Ik heb besloten om er inderdaad een fighter/mage/thief van te maken. Is het verstandig om meteen te multi-classen of om te beginnen als fighter en later in het spel pas te multiclassen?
En hoe kan ik het beste mijn profencies verdelen voor de wat leuke wapens in BG1 en 2 i.c.m. solo-en? Heb het spel al lang niet meer gespeeld, dus weet niet meer wat de goede wapens voor profencies nodig hebben.

Alvast bedankt!
BG werkt nog met de 2e editie regels.
Dus of full multiclass vanaf het begin, of dual class na een tijdje maar alleen als human.

Je moet even voor jezelf bepalen of je wilt dual-wielden of niet. Zo ja, dan is longswords een goede keus. Daar kun je mee backstabben en dual wielden. Katana's kan ook, maar die zitten niet echt in BG1.

Daarnaast hangt het er vanaf wat voor mods en addons je allemaal geinstalleerd hebt.
Als je bijvoorbeeld niet de tweakpacks en fixpacks hebt, dan werk je met de grandmastery regels van BG2.
Dan heeft het weinig zin om meer dan 2 points in iets te stoppen.

Ik deed zelf:
1 punt in longbow, omdat je daar toch een aantal levels mee door moet, en dingen als ghasts/vampiric wolves anders erg link worden. (hold = dead)

Dan 3 punten in 2handed swords. Ik had wel een mod die het mogelijk maakte om als rogue daarmee te backstabben. Heb je dat niet, dan kun je beter 2 punten lonswords oid doen en misschien vast een punt in dual-wield.

Ik zou me er trouwens niet al te druk om maken. Als je later denkt dat je liever andere skills gehad had willen hebben, gebruik je gewoon shadowkeeper om ze te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
neee! bg2 doet het niet om mijn nieuwe laptop :(

Straks effe kijken of ik het kan fixxen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FireAge schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 07:58:
Ik zou me er trouwens niet al te druk om maken. Als je later denkt dat je liever andere skills gehad had willen hebben, gebruik je gewoon shadowkeeper om ze te veranderen.
Dus: 't boeit niet wat je kiest, cheat later gewoon een beetje dan werkt het altijd.
Qua advies over "hoe te spelen zodat het lekker gaat lukken" scoort dit op een schaal van :*) tot 7(8)7 een :X
Rpol schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 10:02:
neee! bg2 doet het niet om mijn nieuwe laptop :(

Straks effe kijken of ik het kan fixxen
Had ik ook last mee. Uiteindelijk ee vbox geinstalleerd met Suse linux, daar Wine op en dáár dan weer BG2 op geinstalleerd. Liep best :+

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 399 op 08-05-2009 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
Heb em trouwens aan de praat gekregen. Ben verder gegaan met een oude savegame ergens in spellhold. Heb dat inmiddels afgerond en zit nu in de Underdark. Ben quests aan het doen voor de Drows. Nou heb ik een stomme fout gemaakt. Ik heb bij die gnomes mijn armor verkocht wat de +5 armors van de Drows waren beter als die Minsc en Jaheira op dat moment hadden. Alleen toen zag ik net ineens die tip:

iets van Drow weapons desintegrate in the sun ofzo. Ik dacht SHIT... geld dit ook voor armor? of echt alleen voor weapons? Heb het vroeger eigenlijk nooit getest. De wapens heb ik gelukkig niet verkocht. En ik kan de armors ook niet terug kopen want ik ben nu omgetoverd tot Drow door die zilveren draak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
Eigenlijk alles waarbij het in de beschrijving vervalt. Dus ook de wapens van de drow. Maar als het een unieke naam heeft niet. Over het algemeen alles wat paars is. Voor de zekerheid kun je in de beschrijving kijken, daar staat het altijd in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat armor ben je inderdaad kwijt. Als je niet al te goody goody bent kun je die Gnomes platmeppen en je zooi terug pakken volgens mij, maar ja... Minsc in je crew geeft al aan dat dat vermoedelijk geen groot succes gaat worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
Anoniem: 399 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 10:05:
[...]

Dus: 't boeit niet wat je kiest, cheat later gewoon een beetje dan werkt het altijd.
Qua advies over "hoe te spelen zodat het lekker gaat lukken" scoort dit op een schaal van :*) tot 7(8)7 een :X
Beetje kortzichtig imo.
Je speelt dat spel voor de lol. En als je er na xx uur achterkomt dat je liever toch net een wat andere keuze had gemaakt, dan kun je gewoon even je savegame aanpassen.

Boehoehoe, cheating, kom zeg. Ik neem aan dat iedereen volwassen genoeg is om voor zichzelf te bepalen hoe hij een game wil spelen. Misschien wil jij 13 keer opnieuw starten en een ander niet. Dan is dat toch ieders eigen keus.

Anders kun je bezig blijven, want dan is het installeren van BGT ook cheating. Installeren Fixpack -> cheating, installeren tweakpack -> cheating. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Doe gewoon wat je zelf goed dunkt en beleef er plezier aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
Anoniem: 399 schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 16:08:
Dat armor ben je inderdaad kwijt. Als je niet al te goody goody bent kun je die Gnomes platmeppen en je zooi terug pakken volgens mij, maar ja... Minsc in je crew geeft al aan dat dat vermoedelijk geen groot succes gaat worden :+
valt dat niet onder "Buttkicking for goodness!!" Tis toch om een hoger doel te bereiken nietwaar? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Anoniem: 399 schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 16:08:
Of eens proberen van te stelen met je thief, kan je het wel niet terug verkopen later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

Shodan schreef op maandag 08 juni 2009 @ 14:09:
Ik was Jan Jansen wel al tegen gekomen, alleen weet ik niet wie ik nu uit mijn groep zou moeten donderen om hem er in te laten. Ik heb nu: Minsc, Jaheira, Nalia (die van adel, weet niet of ik haar naam goed heb), Yoshimo en Anomen. Nalia vind ik kwa persoon wel irritant, maar ik heb verder niemand anders met goede magie... Misschien ipv Yoshimo?
Ik wil niets veraden maar ik vind jan jansen heel vet En Jan Jansen heeft ook magie niet veel minder dan Nalia. Anomen gooi ik er altijd uit na zijn eigen quests. Ik het liever Viconia (evil drow) als cleric.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:55
Hey bedankt voor de info en inderdaad zo min mogelijk verklappen is wel fijn ;) Ik zal wel eens kijken wat Jan allemaal voor moois kan.
Ik zal ook eens nadenken over Anomen na zijn quest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

Shodan schreef op maandag 08 juni 2009 @ 15:39:
Hey bedankt voor de info en inderdaad zo min mogelijk verklappen is wel fijn ;) Ik zal wel eens kijken wat Jan allemaal voor moois kan.
Ik zal ook eens nadenken over Anomen na zijn quest.
Hele Kleine spoiler })

Anomen heeft meerdere quests

Jan en Minsc samen zijn het BG clowns dream team.

Maar er zijn zoveel NPC's, It's your game and your story

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Het moet wel cool zijn om het spel eens solo uit te spelen, heb ooit eens de log gelezen van iemand die erin geslaagd is, lijkt me toch de ultieme uitdaging, het spel vellen in je eentje.
Ik wacht nog wel een jaartje en dan is het zover. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
Solo valt nog wel mee. Als je een echte uitdaging wil, dan doe je de solo no reloads challenge d:)b

Heb het 2 keer geprobeerd, maar heb er het geduld niet voor :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
En dan helemaal herbeginnen als je dood bent? Daar heb ik ook geen geduld voor ze. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpenguin|IA
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-02-2022
Ik ben ooit met een vriend begonnen het met twee man uit te spelen. Dan moet je wel een volle party nemen, maar dat is ook een leuke afwisseling.

www.cshirts.nl - Creatieve, unieke en originele t shirts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

ik ben iig weer terug in Candlekeep in BG1 Tutu, het einde nadert. Heb TotSC al compleet gedaan, Durlag's Tower bljft kickass. Heb al zin in Watchers Keep in BG2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

peke schreef op maandag 08 juni 2009 @ 20:35:
Het moet wel cool zijn om het spel eens solo uit te spelen, heb ooit eens de log gelezen van iemand die erin geslaagd is, lijkt me toch de ultieme uitdaging, het spel vellen in je eentje.
Dit is op zich redelijk te doen, mits je een handige character kiest. En dat is er alvast niet één met 3 classes :+
de Sorceror heeft zeker zijn pluspunten in combat (een hele zwik high-level spells bijvoorbeeld O-) ) maar een thief is, in je eentje, met stealth en backstabben ook een haalbare kaart.
FireAge schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 18:02:
[...]
Beetje kortzichtig imo.
Je speelt dat spel voor de lol. En als je er na xx uur achterkomt dat je liever toch net een wat andere keuze had gemaakt, dan kun je gewoon even je savegame aanpassen.
Het gaat me er niet om dat je cheat of niet - het is singleplayer, doe wat je niet laten kunt. Maar het gaat me erom dat je advies aan iemand die vraagt "hoe speel ik het spel het beste" is "cheat maar gewoon". Dat vind ik gewoon stom - de lol van het spel, van élk spel, is binnen de regels van dat spel de doelen van het spel te halen. Anders kun je alle topics in Spielerij dicht meppen en een sticky maken met "cheat maar gewoon". Alle vragen over alle spellen in één klap beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 09:42:
[...]

Dit is op zich redelijk te doen, mits je een handige character kiest. En dat is er alvast niet één met 3 classes :+
Ik heb het gedaan met een elf fighter/mage/thief. BG1+2 met expansions compleet gedaan. Alleen Demigorgon kreeg ik niet neer (die demon prince in watcher's keep).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:34
solo is opzich heel makelijk, heb zelf ook beide delen + expensions uitgespeeld met een mage. In het begin een beetje lastig, maar zodra de epic spells beschikbaar worden, dan is het te makkelijk. Je kan dan bijna iedereen verslaan met een Time Stop + high damage spell.

Dit heb ik een aantal jaar geleden gedaan, en nu begint het gevoel weer te kriebelen, en zit erover te twijfelen om alles eens uit te spelen met een wild mage, en dan geen standaard spells gebruiken, maar enkel gebruik te maken van Nahal's Reckless Dweomer. Lekker iedere keer verast worden met random effecten als je een spell cast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattderi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-12-2024
Iemand een idee of er nog een winkel is die BG II nog verkoopt, of zou je het enkel nog online kunnen kopen? Ik heb hem enkel nog op Amazon gevonden, de pack met Throne of Baal erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

mattderi schreef op maandag 15 juni 2009 @ 09:29:
Iemand een idee of er nog een winkel is die BG II nog verkoopt, of zou je het enkel nog online kunnen kopen? Ik heb hem enkel nog op Amazon gevonden, de pack met Throne of Baal erbij.
Ik geloof dat er alleen maar dat pack te koop is (ook bij bol.com verkrijgbaar geloof ik)
Ik heb mijn pakket toen eens bij de Free Record Shop gevonden dus probeer het eens :)

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattderi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-12-2024
Free Record Shop had hem niet meer. Via de pricewatch van Tweakers.net ben ik dan bij 12game.com terecht gekomen. Dom dat ik daar niet eerst aan gedacht heb! 8)7 Hopelijk krijg ik het snel in de bus (woon in België)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
Anoniem: 399 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 09:42:
Het gaat me er niet om dat je cheat of niet - het is singleplayer, doe wat je niet laten kunt. Maar het gaat me erom dat je advies aan iemand die vraagt "hoe speel ik het spel het beste" is "cheat maar gewoon". Dat vind ik gewoon stom - de lol van het spel, van élk spel, is binnen de regels van dat spel de doelen van het spel te halen. Anders kun je alle topics in Spielerij dicht meppen en een sticky maken met "cheat maar gewoon". Alle vragen over alle spellen in één klap beantwoord.
Die kun je doortrekken. Want is aan andere mensen vragen hoe je een spel het beste kan spelen ook niet "cheaten"? Als je het spel in zijn volle glorie wil spelen, dan speel je het al snel 10x opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Je kan het spel spelen in elke resolutie met een patch:
patch

Ik heb het even getest op 1920*1080, werkt prima.
De speelruimte blijft even groot alleen upscaled, het menu, de texbox, de portraits etc verkleinen.
/e/
De speelruimte verkleint toch, je ziet dus meer tegelijk op het scherm en alles wordt kleiner.

Het is ook eenvoudig om zelf de cd controle uit te schakelen:
1 download een hex editor.
2 open bgmain.exe in de soa map
3 overschrijf de string na 0F 84 DA 08 met 00 00 E9 EE 03 00 00 (dus je vervangt 00 00 6A 00 6A 00 8B).
/e/
Dit is een simpele tweak zodat je cd in het doosje kan blijven zitten, daar is niets illegaals aan.
Ik heb zelfs 2 gekochte exemplaren van soa, 1 keer de originele op dvd en 1 keer via de set met alles van bg1+2. :)

[ Voor 24% gewijzigd door peke op 27-09-2009 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wee niet of wat je nu suggereert wel door de beugel kan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docho
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-12-2024
Een paar dagen geleden zag ik BG2SoA+ToB ergens liggen en ik heb het (na al die jaren) gekocht en ik begin het dan ook nu pas te spelen.

Ik speel nu als fighter (met 18 voor strength, dexterity en constitution en de rest vrij laag, een pure fighter dus). Mijn specialisatie is in sword+shield en basterd sword. Het is een eenzijdige samenstelling, ik weet het, maar dat lijkt me even het makkelijkst om mee te beginnen. Zelf heb ik het zwaarste armor aan dat ik kon vinden en gebruik een basterd sword & shield. Minsc heeft ook een zware armor aan en gebruikt pijl en boog (met zwaard als backup). Imoen heeft een quarterstaff en een lichte armor aan. Jaheira heeft een lichte armor gebruik ik vooral voor spellcasting en draagt een lichte armor.

Een paar vraagjes over de eerste dungeon (Irenicus Prison):
- Die "Duergar" zijn best nogal moeilijk, ik gebruik Minsc in dit geval om de mage zijn spells te disablen, Jaheira laat ik wat spells casten en mijn character & Imoen laat ik het vuile werk opknappen. Is dat wel een goede aanpak, want ik eindig dit gevecht steeds met een zwaar verwonde party? (de eerste 2 keer stierven er zelfs een paar)
- Je hebt potions en spells om je health terug aan te vullen, maar die zijn vaak niet voldoende, want spells en potions zijn er maar in beperkte mate. Is het normaal dat ik in de eerste dungeon zo'n paar keer moet slapen?
- Zijn er ook andere manieren om spells te 'herladen' in plaats van slapen?
- Het is toch juist dat AC (armor class) steeds lager wordt met betere armor? (de logica lijkt in hedendaagse RPG's omgekeerd te zijn.)

Ik weet het zijn nogal basic vragen, maar de guides zijn allemaal nogal... theoretisch, ik leer er wel wat uit (zoals een mage proberen te disable via pijl en boog en deze zo snel mogelijk uitschakelen enzo), maar het voelt simpelweg allemaal zo vreemd aan in vergelijking met hedendaagse RPG's (vb. The Witcher)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick The Heazk
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09-2024

Nick The Heazk

Zie jij er wat in?

peke schreef op zondag 27 september 2009 @ 12:29:
Je kan het spel spelen in elke resolutie met een patch:
patch

Ik heb het even getest op 1920*1080, werkt prima.
De speelruimte blijft even groot alleen upscaled, het menu, de texbox, de portraits etc verkleinen.
/e/
De speelruimte verkleint toch, je ziet dus meer tegelijk op het scherm en alles wordt kleiner.
Handige patch! Ga ik zeker eens testen een van deze dagen. Ik ben weer eens begonnen met BG1, ditmaal een Cleric als main character :).
Docho schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 21:32:
- Die "Duergar" zijn best nogal moeilijk, ik gebruik Minsc in dit geval om de mage zijn spells te disablen, Jaheira laat ik wat spells casten en mijn character & Imoen laat ik het vuile werk opknappen. Is dat wel een goede aanpak, want ik eindig dit gevecht steeds met een zwaar verwonde party? (de eerste 2 keer stierven er zelfs een paar)
Een goeie techniek bestaat eruit om Imoen een Web spell te laten casten (voor zover ik me kan herinneren heeft ze zeker zo'n spell) en/of een Entangle met Jaheira. Je kunt deze spells eventueel al casten voordat Duergar met je praat. Vervolgens gooi je daar een area-of-effect spell op, zoals fireball (die je zeker ook wel zult hebben). Ondertussen gebruik je je fighters om met ranged wapens (bogen) Duergar aan te vallen. Indien een van die dwarves door je Web/Entangle raakt, vang je dit weer op met je fighters (melee). Ga zelf niet in je Web/Entangle staan, want dan ben je natuurlijk zelf een vogel voor de kat. Focus je ranged aanvallen in het begin op Duergar en daarna val je vijand per vijand aan (ranged en melee opvangen als ze door Web/Entangle raken).
- Je hebt potions en spells om je health terug aan te vullen, maar die zijn vaak niet voldoende, want spells en potions zijn er maar in beperkte mate. Is het normaal dat ik in de eerste dungeon zo'n paar keer moet slapen?
Ja en nee. Als het je eerste keer is dan zal het misschien wel wat tijd vergen om echt in het spel te komen. Maar als je al wat ervaring hebt kun je de dungeon best door zonder slapen.
Pas op waanzinnig hoge levels kun je een Wish spell gebruiken die je in sommige gevallen de mogelijkheid zal bieden om al je spells te herladen. Een hoge Wisdom is een vereiste hiervoor.
- Het is toch juist dat AC (armor class) steeds lager wordt met betere armor? (de logica lijkt in hedendaagse RPG's omgekeerd te zijn.)
Klopt.

[ Voor 23% gewijzigd door Nick The Heazk op 03-10-2009 22:05 ]

Performance is a residue of good design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Docho schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 21:32:
Een paar dagen geleden zag ik BG2SoA+ToB ergens liggen en ik heb het (na al die jaren) gekocht en ik begin het dan ook nu pas te spelen.

Ik speel nu als fighter (met 18 voor strength, dexterity en constitution en de rest vrij laag, een pure fighter dus). Mijn specialisatie is in sword+shield en basterd sword. Het is een eenzijdige samenstelling, ik weet het, maar dat lijkt me even het makkelijkst om mee te beginnen. Zelf heb ik het zwaarste armor aan dat ik kon vinden en gebruik een basterd sword & shield. Minsc heeft ook een zware armor aan en gebruikt pijl en boog (met zwaard als backup). Imoen heeft een quarterstaff en een lichte armor aan. Jaheira heeft een lichte armor gebruik ik vooral voor spellcasting en draagt een lichte armor.

Ik weet het zijn nogal basic vragen, maar de guides zijn allemaal nogal... theoretisch, ik leer er wel wat uit (zoals een mage proberen te disable via pijl en boog en deze zo snel mogelijk uitschakelen enzo), maar het voelt simpelweg allemaal zo vreemd aan in vergelijking met hedendaagse RPG's (vb. The Witcher)
/e/
Ah, lol te laat. :D

Ik heb het al een zestal keer uitgespeeld en al een veelvoud zoveel keren begonnen. ;)

Om te beginnen zou ik bij de creatie van mijn character blijven rollen tot je minimaal 90 stats hebt.
Dan heb je 4 abilities op 18 en 2 op 9.
Als main char ben je ook party leader dus als je fighter bent neem je dan 18-18-18-9-9-18, nogal vroeg in het spel vindt je ook een ring die char naar 18 brengt maar ik vind dat maar een wasted ring slot. ;)

Normaal haal ik binnen 15 min wel eens 90 (je leert snel rekenen op den duur). ;)

Bastard sword is ok maar de meeste goeie zwaarden zijn long swords dus ik zou die nemen, je hebt dan een ruime keuze later met goede zwaarden voor elk gevecht.
Als 2e skill neem je best iets dat ranged is en 1 handed zoals de sling, darts of axe (er zijn 2 throwing axes te vinden die steeds terugkeren, dus die geraken niet op). Throwing knives bestaan ook maar daar vind je bijna geen van.
Sword and shield proficiency mag je nooit nemen, dat zijn verloren punten want er zijn schilden die je immuun maken voor ranged ...
Ik zou nemen 5 long en de rest in axe.

Voor de healing: zodra je uit de dungeon bent ga je naar adventurers mart, daar pickpocket je Ribalt en je healing probs zijn meteen voor een groot deel opgelost (je ziet wel wat er gebeurt dan ...), herlaadt eens als het mislukt.

Spells herladen kan niet tenzij je gaat rusten, normaal heb je echter voldoende spells voor een hoop gevechten, echter niet als je alles magisch wilt doden. De kunst ligt hem in het strategisch benutten van de spells.
Ik zal een goed voorbeeld geven:
Bij de duergar waar je problemen mee hebt:
1. Voor je ze ziet: cast lvl5 stoneskin of lvl2 mirror image.
1.1 Loop tot bij de 1e dwerg, stop dan, je ziet dat die wegloopt.
2. cast lvl2 web van zover mogelijk in de omgeving van de duergar, je loopt niet dichter
3. neem je fighter (main char) en Minsc en schiet ze allemaal rustig dood met je ranged wapen, ga ook niet te ver in beeld staan, focus steeds op 1 dwerg en ga dan iets dichter staan voor de volgende.

Een lagere AC is idd beter.

Als je nog vragen hebt drop maar, er zijn genoeg pro's hier. ;)
<pats /> Als ik mijn best doe speel ik de dungeon uit zonder rusten en zonder potions. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
@Docho

Als pure fighter heb je het vrij lastig op het begin. Alles doet vrij veel schade waardoor je snel doodgaat. Let op een paar dingen als je echt meteen goed wil starten:
Sword/Shield stijl is niet handig. De bonussen die je krijgt voor deze skill zijn defensief, en ook nog eens zwak. One-handed: hetzelfde verhaal. Het is bijna altijd het beste om Two-handed of Dual-wield te gaan.

Als pure Fighter ben je ook nog eens zwakker dan als een kit. Er is niet echt een reden om geen kit te kiezen. Berserkers zijn in feite hetzelfde als fighters, maar dan met een extra skill die erg goed is (berserk dus). Kensai kunnen geen armor dragen zijn lijken dus snel dood te gaan, maar ze zijn wel extreem schadelijk, en hebben ook geweldige extra skills. Paladins zijn eigenlijk fighters, maar met wat extra skills. Een pure fighter kies je eigenlijk alleen maar als je het extra moeilijk wil maken voor jezelf, of als je wilt multiclassen.

Een andere makkelijkere class om mee te beginnen dan pure fighter is een Elf Fighter/mage dualclass. Kies voor verdedigende spells: Stoneskin, mirror image en protection from magical weapons bijvoorbeeld. Met die drie spells, en 2 zwaarden in je hand en dual wield proficiency kan je bijna solo de eerste dungeon uitspelen. Zo blijf je wel een "simpele" fighter (alles kapothakken), maar heb je voordeel van de beschermende spells. Dit kan ook als multiclass fighter/cleric, maar dat duurt langer om effectief te worden.

Zorg ook dat je je buffs gebruikt voor gevechten. Draw upon holy might bijvoorbeeld, je hoofdkarakter heeft een aantal basisskills die je via de ster rechtsonderaan kan benaderen.

Minsc een boog geven? Geen goed idee. Zoals je ziet heeft hij een monsterlijk hoge Strength (die 18/93 geeft aan dat hij +5 extra schade doet en +3 kans heeft om te raken met een zwaard!), en hij heeft two-handed style, dus geef hem een two-handed sword, zet hem op berserk, en hij zal alles vermorzelen!

Jaheira kan je het beste zwaard+schild geven en mee laten vechten en support spells laten casten. Imoen laat je zo ver mogelijk achteraan, geef een boog/slinger zodat ze af en toe wat kan doen, en laat haar spells overal naartoe slingeren. Voor het gevecht begint zijn dingen als web/fireball goed, tijdens het gevecht kan je beter magic arrow/melf's acid arrow/fire arrow casten.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Sword + shield is helemaal niet slecht. In de adventurers mart heb je het goedkope reflect shield dat al alle rake missiles terugvuurt naar je tegenstander, bonus is +2 ac. Ook heb je het tower shield dat +4ac +7missile ac geeft, daarmee heb je echt een voordeel is gevechten want je wordt veel moeilijker geraakt.

Met 2H deel je idd hardere meppen uit maar omdat Minsc al 2H is en je ook een tank wil die je als eerste in een kamertje kan sturen is 1H + shield zeer handig. Zo stuur ik mijn fighter altijd eerst en laat Minsc volgen met zijn 2H wapen, doordat de range van 1H kleiner is staat die char altijd dichterbij de vijanden en wordt dus altijd aangevallen, Minsc blijft buiten schot en mept van iets verder met zijn 2H wapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
peke schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 22:37:
Sword + shield is helemaal niet slecht. In de adventurers mart heb je het goedkope reflect shield dat al alle rake missiles terugvuurt naar je tegenstander, bonus is +2 ac. Ook heb je het tower shield dat +4ac +7missile ac geeft, daarmee heb je echt een voordeel is gevechten want je wordt veel moeilijker geraakt.

Met 2H deel je idd hardere meppen uit maar omdat Minsc al 2H is en je ook een tank wil die je als eerste in een kamertje kan sturen is 1H + shield zeer handig. Zo stuur ik mijn fighter altijd eerst en laat Minsc volgen met zijn 2H wapen, doordat de range van 1H kleiner is staat die char altijd dichterbij de vijanden en wordt dus altijd aangevallen, Minsc blijft buiten schot en mept van iets verder met zijn 2H wapen.
Sword+Shield equippen is inderdaad helemaal niet slecht! Alleen de proficiency wel. Het enige wat dat doet is je AC verhogen tegen missile attacks, en zoals je zelf al zegt: dat zit bij bijna alle schilden al goed ingebakken.
Verder, als je een paar levels verder bent heb je zo een AC van -5, -6 te pakken, zonder schild! icm met spells en hoge saves ben je dan al bijna onraakbaar. Daarom is dual wield of two-handed style veel beter als proficiency!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docho
@ al die vriendelijke mensen hierboven _/-\o_

Zo kan ik wel weer een paar dagen verder denk ik! Ik dank jullie, het maakt het allemaal veel duidelijker :) .

edit: aan de hoeveelheid reacties valt me ook nogal op hoe geliefd dit spel nog is na zoveel jaren...

[ Voor 24% gewijzigd door Docho op 03-10-2009 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Toch niet, je mag dan wel al een lage ac hebben de geavanceerdere monsters raken zo hard dat die paar extra hits het verschil kunnen maken tussen leven en dood. Ook: als je healing pots moet drinken tijdens een gevecht verlies je 2 meppen, dat scheelt ook weer.
Pas met een ac van -12 wordt je noch zelden geraakt. Alleen met een shield is dat haalbaar. Het beste begin je met het reflection shield en als je meer geld hebt koop je het tower shield en geef je het reflection shield aan Jaheira.
Vergeet het principe van het tanken niet. Mijn huidige fighter heeft -6 met full plate, +1 helm en +2 shield. Minsc heeft +4 ac en wordt toch niet veel geraakt omdat mijn fighter als eerst aanvalt en dus het doelwit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
peke schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 22:56:
Toch niet, je mag dan wel al een lage ac hebben de geavanceerdere monsters raken zo hard dat die paar extra hits het verschil kunnen maken tussen leven en dood. Ook: als je healing pots moet drinken tijdens een gevecht verlies je 2 meppen, dat scheelt ook weer.
Pas met een ac van -12 wordt je noch zelden geraakt. Alleen met een shield is dat haalbaar. Het beste begin je met het reflection shield en als je meer geld hebt koop je het tower shield en geef je het reflection shield aan Jaheira.
Vergeet het principe van het tanken niet. Mijn huidige fighter heeft -6 met full plate, +1 helm en +2 shield. Minsc heeft +4 ac en wordt toch niet veel geraakt omdat mijn fighter als eerst aanvalt en dus het doelwit is.
Maar dat spreek ik ook niet tegen, het gaat erom dat de proficiency Sword+Shield style niet nuttig is, dat wil niet zeggen dat je helemaal geen shield hoeft te gebruiken! Alleen dat het toevoegen van punten aan de stijl totaal zinloos is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Samopsa schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 23:02:
[...]

Maar dat spreek ik ook niet tegen, het gaat erom dat de proficiency Sword+Shield style niet nuttig is, dat wil niet zeggen dat je helemaal geen shield hoeft te gebruiken! Alleen dat het toevoegen van punten aan de stijl totaal zinloos is.
Dat zei ik ook al een paar posts hierboven. :P
Communicatiefoutje dus.

Ikzelf neem nu 5 longs swords en 5 katana. Celestial Fury is gewoon te onweerstaanbaar. :P
Ik heb trouwens een wizard slayer, echt handig tegen mages maar later in het spel wordt het natuurlijk moeilijker doordat je geen ringen, amulet, cloak, belt en gloves kunt dragen, vandaar wil ik ook zeker een schild anders wordt het te link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat een gewelddadige mannetjes zijn jullie :+
* Anoniem: 399 maakt zich geen zorgen om sword of shield en kiest in plaats daarvan voor de kubieke meter fik.
De hoge charisma score is sowieso handig in je main character en STR en CON kun je als sorc goed missen. Daar heb je tenslotte Minsc en Boo voor, en eventueel lopen er nog wel een gekke dwerg of een handige wannabe-paladin (en een echte paladin) rond om je sorc te beschermen tegen grote snode mepbeestjes.

Ik laat Minsc trouwens nooit met pijl en boog mutsen - zo'n spierbundel met en big bad 2H sword moet naar voren om beestjes te meppen. Imoen daarentegen moet juist niet naar voren om te meppen, maar achterin staan om met spells en ranged wapens. Ze kan wel dingen meppen maar het is al snel efficienter om wat magic missiles te sproeien.
Ik rust trouwens tijdens dungeon crawling wel gewoon regelmatig - meestal omdat m'n fireballs op zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docho
Ik ben nu wat verder geraakt met een kensai char (met maar één keer rusten in de1e dungeon, dat is op zich al een vooruitgang), maar echt lukken doet het me toch niet. Ik zit nu in De'Arnise Hold en de trolls gaan me gemakkelijk af, maar plots kom ik daar een Yuan-Ti mage tegen met wat ongedierte. Wat ik ook doe tegen die Yuan-Ti Mage, het lijkt maar niet te lukken. Ik probeer hem te silencen, ik probeer zijn spells te interrupten, maar het lijkt allemaal niets uit te maken. Mijn spells lijken niet echt veel damage te doen tegen hem, pure brute kracht van Minsc(& Boo), mijn kensai en Korgan maken ook weinig uit.
Is er misschien een manier om de shields van die mage te niet te doen of te stoppen dat die verdwijnt en steeds terugkomt?

Ik had ook nog de sidequest van Korgan geprobeerd om die Tomb leeg te halen, maar steeds op hetzelfde moment in zo egyptisch uitziende kamer word ik plots overrompeld door een horde undead, ik probeer wel wat met web (Jaheira) en Turn Undead (Aerie), maar meestal sterven er toch twee van m'n party.

Misschien moet ik nog maar eens opnieuw beginnen met een paladin ofzo :P

Zijn er misschien makkelijkere sidequests in het begin, of speel ik gewoon slecht? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
Docho schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 16:12:
Ik ben nu wat verder geraakt met een kensai char (met maar één keer rusten in de1e dungeon, dat is op zich al een vooruitgang), maar echt lukken doet het me toch niet. Ik zit nu in De'Arnise Hold en de trolls gaan me gemakkelijk af, maar plots kom ik daar een Yuan-Ti mage tegen met wat ongedierte. Wat ik ook doe tegen die Yuan-Ti Mage, het lijkt maar niet te lukken. Ik probeer hem te silencen, ik probeer zijn spells te interrupten, maar het lijkt allemaal niets uit te maken. Mijn spells lijken niet echt veel damage te doen tegen hem, pure brute kracht van Minsc(& Boo), mijn kensai en Korgan maken ook weinig uit.
Is er misschien een manier om de shields van die mage te niet te doen of te stoppen dat die verdwijnt en steeds terugkomt?

Ik had ook nog de sidequest van Korgan geprobeerd om die Tomb leeg te halen, maar steeds op hetzelfde moment in zo egyptisch uitziende kamer word ik plots overrompeld door een horde undead, ik probeer wel wat met web (Jaheira) en Turn Undead (Aerie), maar meestal sterven er toch twee van m'n party.

Misschien moet ik nog maar eens opnieuw beginnen met een paladin ofzo :P

Zijn er misschien makkelijkere sidequests in het begin, of speel ik gewoon slecht? ;)
Je bent niet slecht maar voor je alle spells, effecten en buffs leert te herkennen van de vijand ben je wel een tijdje verder. Ik denk dat je met een simple dispel magic op die Yuan-Ti al een stuk verder komt.

Wat betret die undead, holy smite van je priest werkt goed en Turn Undead wordt pas echt effectief als je een hoog level hebt. En wat je ook niet moet vergeten, is dat Turn Undead actief blijft totdat je een order geeft of, als je AI aan hebt staan(icoontje rechtsonderin) je priest zelf gaat aanvallen. Mijn advies, zet TU aan en laat e priest met rust. Het kan een tijdje duren voor je wat ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Zoals gezegd 1 of meerdere dispel magic spells (lees eens wat die doen) en tegen het ontzichtbaar worden gebruik je true sight van bvb Jaheira of Anomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
Oh trouwens, de Slums is de plek om te zijn voor beginners, goede loot, makkelijke vijanden. Check de sewers onder de Copper Coronet en de quest met dat zwaard. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197066

hehe, dat zwaard.. Ik weet nog dat ik een mod had voor morrowind waarin dat zwaard ook terugkwam (en steeds beter werd). de verhalen die dat zwaard tegen je lulde (was volledig ingesproken). "My cousin Ferdinand was a steak knife in the Kings court. well, whoowhooptiedoo, wish he could see me know"

"can we go kill something now? No? How about now? Now?.... ... ..... now?"

ah.. lilarcor. Humor van de bovenste plank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:33

page404

Website says no

ik ben BG2 weer aan het spelen, maar goeie tip. Lilarcor! Die zit in de sewers onder de copper coronet?
Next station... copper coronet!

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:20
page404 schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 11:30:
Die zit in de sewers onder de copper coronet?
Klopt! Is inderdaad een prima zwaard, zeker omdat je hem aan het begin van het spel al eenvoudig kunt halen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Amras schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 12:30:
[...]

Klopt! Is inderdaad een prima zwaard, zeker omdat je hem aan het begin van het spel al eenvoudig kunt halen. :)
Wat je nog eenvoudiger eerder kunt halen is het cursed berserker sword. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

ik heb net de flail of ages bemachtigd (in D'earnises). Vind ik ook wel een fijn knuppeltje :) Nu nog even wat quests van Korgan afmaken, dan kan ik die dumpen en inruilen voor een goeie thief. Maar Yoshimo ben ik een beetje beu, dus ik moet even kijken of er nog andere zijn. Waar is dat Cursed Berserker Sword te halen? En is het wel zo'n goed idee als ie cursed is? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
page404 schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 09:40:
ik heb net de flail of ages bemachtigd (in D'earnises). Vind ik ook wel een fijn knuppeltje :) Nu nog even wat quests van Korgan afmaken, dan kan ik die dumpen en inruilen voor een goeie thief. Maar Yoshimo ben ik een beetje beu, dus ik moet even kijken of er nog andere zijn. Waar is dat Cursed Berserker Sword te halen? En is het wel zo'n goed idee als ie cursed is? ;)
2e verdieping van een Inn op Waukeen's Promenade.
Gewoon arrogant zijn tegen die dwerg, een goeie tip is om een paar charm spells te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
peke schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 21:58:
[...]

2e verdieping van een Inn op Waukeen's Promenade.
Gewoon arrogant zijn tegen die dwerg, een goeie tip is om een paar charm spells te gebruiken.
Dat kan een aardig pittig gevecht zijn, vooral als je de casters hun gang laat gaan. Ook die dwarf niet onderschatten, met z'n enorme hoeveelheid hit points en stevige slagen.

Denk trouwens niet dat je dat Cursed Berserker Sword wilt gebruiken, als je controle over je characters wilt behouden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

oh wacht, ik weet alweer wat dat is. Aan de noordkant. Daar liep ik laatst vers uit Irenicus' Dungeon naar binnen, en de afloop kunnen jullie wel raden zeker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Nadat ik mijn World of Warcraft account aan de wilgen gehangen heb, ben ik maar weer eens begonnen met Baldur's Gate spelen. BG1+TotSC geïnstalleerd, BG2 geïnstalleerd, EasyTuTu eroverheen gedraaid en uiteindelijk de Widescreen MOD toegepast, zodat ik de gehele saga op m'n laptop in 1440x900 kan spelen. Eens kijken hoe ver ik deze keer kan komen.

Ik heb gekozen om niet een enorm sterk karakter aan te maken, maar een karakter dat mij interessant lijkt en dat ik nog nooit gespeeld heb: een bard. Ook qua party ben ik eens flink alternatief bezig geweest. Waar ik normaal voor een good-aligned party ga, heb ik nu gekozen voor een evil party met:
  • Roald - bard, crossbow/bastard sword
  • Kagain - tank, axe & shield
  • Shar-teel - dual long swords
  • Viconia - sling/warhammer & shield
  • Safana - dagger (later ook short bow)
  • Edwin - staff
Heb al flink rondgedwaald over de kaart en wat leuke items opgepikt. In de verhaallijn heb ik net de Nashkel mines van ongedierte verlost en ga ik nu nog wat verkennen voordat ik richting Bandit Camp trek. De party heeft het met de meeste vijanden makkelijk, vooral Shar-teel kan flink uitdelen met haar Long Sword +2: Varcona.

De zwakste schakel is nu nog wel Safana, omdat ze door TuTu echt kansloze thieving skills krijgt: 100 in Detect Illusion, 5 in Find Traps, ~15 in Move Silently en Hide in Shadows. Als haar level wat stijgt zal ik meer met haar gaan backstabben, maar dat is nu nog niet echt mogelijk. Heb haar al wel de Dagger of Venom gegeven, waar ik zeker nog plezier aan ga beleven.

Al met al heb ik wel het gevoel dat ik met deze party de eindstreep ga halen in BG1 en TotSc. Als het spelen van bard met blijft boeien zal ik ook doorgaan met BG2 en later ToB. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

Ik gebruik Baldur's gate trilogy voor de hele saga. Heb alles 1 x helemaal uitgespeeld (en bg1 een keer of 4)zonder trilogy maar ik ben er zo 1 die telkens overnieuw begint (bij nieuwe versies van BGT of andere mods :P ). Maar ik ben nu bij de cloakwood mines en vastbesloten om het weer af te maken.

Wil misschien ook nog eens evil spelen maar in bg2 is er eigenlijk te weinig keuze qua NPC daarvoor

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
artificial_sun schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 15:32:
Ik gebruik Baldur's gate trilogy voor de hele saga. Heb alles 1 x helemaal uitgespeeld (en bg1 een keer of 4)zonder trilogy maar ik ben er zo 1 die telkens overnieuw begint (bij nieuwe versies van BGT of andere mods :P ). Maar ik ben nu bij de cloakwood mines en vastbesloten om het weer af te maken.

Wil misschien ook nog eens evil spelen maar in bg2 is er eigenlijk te weinig keuze qua NPC daarvoor
Korgan,
Edwin,
Viconia,
Jan-Janssen (neutraal),
...
Verder weet ik het ook niet meer, het is al te lang geleden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

Sarevok

En dat was het volgens mij, beetje weinig toch

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
Niet praten in dit topic aub.. krijg ik elke keer weer zin om te beginnen met BG :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:20

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Rudolf schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 18:29:
Niet praten in dit topic aub.. krijg ik elke keer weer zin om te beginnen met BG :D
Gewoon doen, blijft een leuk spel toch _/-\o_

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Rudolf schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 18:29:
Mja... en ik heb nog teveel spellen met savegames rond 50-70%...

Raden jullie trouwens Tutu aan, of Trilogy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

Ik raad je BG Trilogy aan, daarin wordt het spel een geheel. Daarnaast zou ik BG(1&2) Unfinished bussiness en BG1 NPC project installeren

Kijk maar eens op spellholdstudios.net

Stadia was beter....

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste