SVCD Geluid...alleen piep?

Pagina: 1
Acties:

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-08 15:51
Ik heb eeb divx omgezet naar svcd. Hoefde geen framconversie te doen. De divx heb ik omgezet net Tmpgenc Plus.
Het geluid heb ik eerst van de divx geript dmv Virtual Dub. Daarna de audio gesampled naar een wav-file (44.1 Khz, speelt goed af) dmv Besweet.
Hierna heb ik de audio file en videofile met Tmpgenc multiplexed. Vervolgens heb ik in hetzelfde programma met mpegtools de file gesplit in twee.

1 deel in Windvd (cd1.mpg) geladen in WinDVD: top!

Dus branden dacht ik: Ik gebruik Nero (1 van de laatste versies). Ik laat de svcd template. Nero vroeg wel of ik het wilde converten, maar ik dacht dat dat niet nodig was. Had de optie NTSC aangeklikt,omdat het een NTSC formaat was. Dus doorgeklikt en gewoon gebrandt.

Nu speel ik 'm af in de dvd speler (JVC THA30R). Top beeld, maar het geluid: Af en toe alleen een sqeeukie zeg maar.

Vervolgens de file proberen te branden in VCDImager...zelfde probleem...

Wat mij wel opviel was dat de file op de svcd cd een mpg was ipv een .dat file. Heb dit alleen nog niet gecontroleerd met de svcd cd gebrand net VCDImager.

Weet iemand wat hier nu het probleem is>

[ Voor 4% gewijzigd door toastingnow op 13-02-2003 09:33 ]

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
je kunt in tmpgenc gewoon de divx gebruiken voor het beeld en het geluid, het geluid komt dan automatisch goed in de mpeg svcd terecht.
Nero heeft een standaard voor svcd die je moet volgen, anders doet ie het niet in sommige(alle) dvdspelers. Dus je moet even kijken wat nero zegt als je die mpg laad. Is de audio niet goed (waarschijnlijk) of is de video niet goed. Pas dit dan aan in tmpgenc en brand em nog een keer.

• toastingnow
Ik heb dus eerst geprobeerd om de divx eerst te laden in tmpgenc,maar toen ik het had omgezet naar svcd, zat er geen geluid bij. Terijl wel video + geluid aangevinkt stonden.

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:40

JWO

ac3 geluid ?

• toastingnow
Geript met VirtualDub naar Wav, vervolgens naar mp3 geconverteerd met Besweet (44.1Khz).

De divx was niet met ac3 geluid.

Verwijderd

toastingnow schreef op 13 februari 2003 @ 11:24:
[...]

Geript met VirtualDub naar Wav, vervolgens naar mp3 geconverteerd met Besweet (44.1Khz).

De divx was niet met ac3 geluid.
zet het geluid gerust eerst om naar MP2 enne als Nero zegt dat je 't opnieuw moet encoden klopt er van je mpg geen ruk, die is dan niet VCD compliant

• toastingnow
Verwijderd schreef op 13 februari 2003 @ 11:29:
[...]

zet het geluid gerust eerst om naar MP2 enne als Nero zegt dat je 't opnieuw moet encoden klopt er van je mpg geen ruk, die is dan niet VCD compliant
En VCDEasy heeft er geen problemen mee verder. Hoe zit dat dan?

Maar het geluid eerst omzetten naar mp2 kan ik wel ff doen vanavond. Trouwens het beeld is via de dvd speler helemaal goed.

Btw...moet ik dan de audio file rippen van de divx en die dan omzetten van wav naar mp2. Of kan ik van de 1ste svcd de audio rippen naar mp2? En dan weer opnieuw mulitplexen?

[ Voor 17% gewijzigd door toastingnow op 13-02-2003 16:09 ]

Pagina: 1