Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zelf een digitaal fotoalbum bouwen?????

Pagina: 1
Acties:

• Anakin239
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-11 15:34
Misschien kennen jullie ze wel, die digitale fotoalbums waar je een compact flash kaartje in kan stoppen en dat dan alle foto's van het kaartje naar de harde schijf gebracht worden.

Nu heb ik nog een extra harde schijf liggen en vroeg ik mij af of ik zo'n ding ook zelf kan bouwen en wat ik dan nodig zou hebben.....

Alleen weet ik niet wat ik allemaal nodig heb.... En of het qua prijs nog wel interessant wordt.

Als jullie nog tips hebben (of een complete bouwtekening)

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-11 20:08

dominic

will code for food

Je zult als eerste een compact-flash reader nodig hebben.. Een hopelijk hebben die drivers een leuke api waar je tegenaan kan programmeren, da's altijd nog even afwachten..

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

Ik zou iig zorgen dat je een flashreader koopt die gewoon als physical disk word gezien door je drivers/OS, dan kun je gewoon de files benaderen. Het maken van een fotoalbum is dan een fluitje van een cent, zeker als je even de Search gebruikt. :)

• Anakin239
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-11 15:34
Ik bedoel dus dat ik de reader (direct) aan de harde schijf koppel en dan met een druk op een knop de boel overzet. En dan later middels USB of Firewire de HD weer aan mijn PC koppel om de foto's van de HD over te zetten op mijn PC.

Verwijderd

Dat zal niet echt makkelijk worden kan ik je vertellen. Je hebt namelijk iig. een controller nodig voor de IDE én voor de compact flash. Het lijkt mij persoonlijk niet echt lonend om het zelf te maken.
Zoek maar eens in die 'zelf een MP3 speler maken' topics, daar is wel wat over dit onderwerp te vinden. (werkt met Atmel uC's)

Verwijderd

ow, ok, direct van flash naar hdd zonder tussenkomst van een pc. En dan de HD in de pc hangen om de plaatjes te bekijken?

Verwijderd

Wat is in hemelsnaam het nut daarvan?! Je kan dan toch ook gewoon een compactflash reader direct aan je pc hangen?!

Of mis ik hier iets?

• Tijl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-11 09:56
Verwijderd schreef op 13 February 2003 @ 16:04:
Wat is in hemelsnaam het nut daarvan?! Je kan dan toch ook gewoon een compactflash reader direct aan je pc hangen?!

Of mis ik hier iets?
Ik denk dat Dit de bedoeling is. Dus dat je je flash kaartje weer leeg kan halen, en dan later alle foto's in 1 keer naar de computer kopieert via usb of firewire.

Verwijderd

Ja, maar neem jij je computer overal mee naartoe. Zo'n 'fotoalbum' is een ideale oplossing. Veel opslag en toch geen complete computer nodig. Gewoon je flash legen op je HD en weer verder schieten met je camera. Lekker klein en niet zo duur als een heleboel extra flashgeheugentjes.

[Edit] Oops, te laat !

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2003 16:14 ]

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-11 19:56

xychix

FreeBSD Rules !

zoiets zoek ik ook nog.. ik ga op vakantie naar thailand voor een maand... en sja waar gaa ik al die foto's laten ?

maar na enig onderzoek bleek dat 256 Mb CF al te krijgen is voor 80 € en 128 Mb voor 43 €.

ik geloof dat ik maar gewoon 2* zo'n 128 Mb Dane Elec erbij koop.

dan kan ik toch een paarhonderd foto's kwijt.

Nu zie ik jullie denken waarom 2 van 256 en niet 1 van 512...

moch er onverhoopt 1 stuk gaan dan ben ik:
- niet gelijk alle foto's kwijt
- zit ik niet gelijk zonder flash card.

ik wil dan ook per dag de CF omruilen.... zodat je op beide CF's foto's hebt van door de hele vakantie. (je kunt ze thuis adh. creation datum en de canon nummring zo weer sorteren)

[ Voor 73% gewijzigd door xychix op 14-02-2003 07:19 ]

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Pagina: 1