Toon posts:

Vanaf Heden kan ik kiezen tussne @home of Chello -> Welke?¿

Pagina: 1
Acties:
  • 73 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan bij mij kabelbedrijf vanaf dit jaar kiezen welke internet provider ik wil gebruiken voor mijn internet, Chello of @home.

Nu heb ik goede verhalen gehoord over de snelheid die @home heeft binnen mijn regio.

Nu download ik toch vrij veel, rond de 70 gig per maand ongeveer, tot nu toe nog niets gehoord van chello, maar als ik zou overstappen op @home kom ik dan wat dit betreft ook in de problemen?

Wat is jullie ervaring wat betreft de "datalimiet" van @home..?

thnx

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 25-05 17:40

Stoffel

Engineering the impossible

ik heb zelf @home in een regio waar bijna niemand anders het heeft, en ik ben er ZWAAR tevreden over!
ondanks wat sommige (jaloerse? ;)) mensen hier beweren haal ik met dat motorola modem altijd en constant (zelfs dagen achter elkaar) meer dan 3.8Mbit, meestal tegen de 5 a 6 Mbit.

Het enige dat schijnt te sucken aan @home is de mail en de dns van hun, maar hey, dat zou ik niet weten want ik heb het nog nooit gebruikt, weet het wachtwoord niet eens ;)

dus als je je eigen mail gebruikt, en dns servers van andere ISP's, lijkt me @home de beste keus, ik kan er iig zoveel mee downloaden als ik wil zonder gezeik :)

Verwijderd

chello en @home.. alle twee verkrijgbaar bij jou in de buurt.. 8)7

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:38

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

ligt eraan waar je woont, als je in dichtbevolkte shit woont (zoals A'dam en troep like me :( ) dan moet je zeker @home nemen. Want zoals meerder topics over chello al zeggen, ligt deze er steeds meer uit in gebieden die veel gebruikers telt. Dus het is jouw keuze. BTW, zelf heb ik geen last van lage snelheden :)

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Jullie begrijpen er geen reet van, er is maar 1 kabelaanbieder in een stad/dorp whatever.
Dus als je in Amsterdam woont heb je alleen maar chello als kabelaanbieder, en geen @home.
Alleen kabelnoord dokkum is een uitzondering :+

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2003 11:18 ]

• Stoffel

Stoffel

Verwijderd schreef op 13 February 2003 @ 10:36:
Jullie begrijpen er geen reet van, er is maar 1 kabelaanbieder in een stad/dorp whatever.
Dus als je in Amsterdam woont heb je alleen maar chello als kabelaanbieder, en geen @home.
ehm, ik neem aan dat hij het niet zou zeggen als zijn kabelaar niet nadrukkelijk gezegd had dat ze het nu allebei konden krijgen :z

Verwijderd

_-SToFFeL-_ schreef op 13 February 2003 @ 10:39:
[...]

ehm, ik neem aan dat hij het niet zou zeggen als zijn kabelaar niet nadrukkelijk gezegd had dat ze het nu allebei konden krijgen :z
Wie is hij ?
En mocht het kloppen wat je zei.. dan is dit toch wel ff nieuw voor mij..

• lytjepole
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08 21:14

lytjepole

Schier?

kijk maar op www.kabelnoord.nl
je kan gewoon kiezen tegenwoordig : )

[ Voor 4% gewijzigd door lytjepole op 13-02-2003 10:44 ]

[Did you know... ... that 35% of statistics are made-up?]

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:28

chromeeh

the Gnome

Ik ben zeer tevreden over @Home.... :)
Hier in de regio weinig problemen (ff afkloppen)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Verwijderd

@home dus.... Ik heb nog nooit mensen horen zeggen, dat ze met chello hoge snelheden halen. Hooguit 200 - 250 kB/s. Met @home trek je soms toch wel tegen de 500...

• lytjepole

lytjepole

Schier?

heeft @home net als chello gewoon alle poorten (op 139 na) open staan?
of hebben ze ftp en http en consorten dichtgegooid?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 februari 2003 @ 09:07:
Nu download ik toch vrij veel, rond de 70 gig per maand ongeveer, tot nu toe nog niets gehoord van chello, maar als ik zou overstappen op @home kom ik dan wat dit betreft ook in de problemen?

thnx
Waarom download jij in godsnaam rond de 70 gig per maand? Een beetje overdreven vind ik.... door zulk soort mensen slipt dat hele kabelnetwerk dicht in de piekuren.

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-06 09:22
Nog even iets, ook al kun je kiezen tussen providers en is @home duidelijk sneller dan chello, er blijft 1 heel belangrijke maar: Het netwerk in de grond is hetzelfde, dus je hebt daar geen snelheidsverschil. Echter doordat @home nog altijd zijn eigen verbinding heeft met de USA en de netwerkarchitectuur beter is dan chello zal het waarschijnlijk sneller zijn. Daarbij is het in ieder geval goedkoper :Y)

Digital Media Junkie

Verwijderd

kabelnoord.. in dokkum, ver van me bedje..

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-06 08:17
Wel grappig dat het net zoals het vroeger in Rotterdam ooit was toch weer kan, 2 aanbieders op 1 netwerk dus. Ik vind dat dit in meer steden zou moeten kunnen.

• Stoffel

Stoffel

lytjepole schreef op 13 februari 2003 @ 10:52:
heeft @home net als chello gewoon alle poorten (op 139 na) open staan?
of hebben ze ftp en http en consorten dichtgegooid?
het enige wat nu dicht staat is poort 25, mailservertje draaien is er dus niet meer bij :(

maar voor de rest alles wat relevant is ja 8)

Verwijderd

Laatst hoorde ik van een collega dat ze dat niet meer mogen doen die poort 25 dichtgooien, omdat hun eigen mailserver zo gaar is. Weet niet of dit bericht geheel klopt....

• lytjepole

lytjepole

Schier?

_-SToFFeL-_ schreef op 13 February 2003 @ 11:36:
[...]

het enige wat nu dicht staat is poort 25, mailservertje draaien is er dus niet meer bij :(

maar voor de rest alles wat relevant is ja 8)
Dat maakt de keuze al weer iets makkelijker : )

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:32
Verwijderd schreef op 13 February 2003 @ 10:36:
Alleen kabelnoord dokkum is een uitzondering :+
Is allang niet meer zo hoor. t gebeurt nog niet vaak, maar het kan wel.

In Harderwijk (waar ik werk) kun je ook gewoon kiezen: Kabelfoon of Chello

Chello -> Snel bij downloaden, (180k/sec max), traag met surfen (hoge ping)
Kabelfoon -> Goeie ping (10-20!), trager met downen (25-80k, afhankelijk van abbo). En een datalimiet, ook afhankeljik van abbo

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10-2025

potatox

unz unz unz

Ik zou @home nemen als ik jou wat, ik heb het zelf al 3.5 jaar nu en het is heerlijk :)
ik ken er veel met Chello en die zitten altijd te zeuren over de snelheid. @home heeft natuurlijk ook wel zijn dagen, maar chello is na mijn mening echt brak :) En over het datalimit i down véél in de maand maar nog nooit wat gehoord en geen van mijn vrienden die de hele dag door FXP-en hebben ook nog nooit wat gehoord :D

--

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
@home of chello.. Ik heb betere ervaringen met chello. idd de mail servers zijn beter (Knipoog naar @home users) en je download snelheden sneller? Dat ligt bij kabel maar net met z'n hoevelen je op een centrale tegelijk zit te internetten. Vandaar dat ik ook ADSL heb genomen. Ben je in ieder geval niet afhankelijk van je buurman qua snelheden.

offtopic:
Is ADSL misschien een optie? :)

[ Voor 5% gewijzigd door Sumuhtsop op 13-02-2003 11:58 ]

• Stoffel

Stoffel

lytjepole schreef op 13 February 2003 @ 11:45:
[...]

Dat maakt de keuze al weer iets makkelijker : )
naar welke kant als ik vragen mag? :)

Verwijderd

Ping met chello kan extreem goed zijn believe me.
Maat van me woont in een goede chello buurt, en haalt daar 24/7 pingtijden van 2 a 3ms naar www.tweakers.net bijvoorbeeld, dus chello heeft op zich wel ownage ping.. hangt echt van je buurt af

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08 08:41
Ik heb ook chello en valt me niet tegen ook de ping is hier netjes vind ik.
Maar 2 a 3 ms lijkt me wel heel sterkt.
Pingen naar loadbalancer.tweakers.net [213.239.154.35] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=10 ms TTL=246
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=13 ms TTL=246
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=9 ms TTL=246
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=10 ms TTL=246

Ping-statistieken voor 213.239.154.35:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
Minimum = 9ms, Maximum = 13ms, Gemiddelde = 10ms

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

@home is vrij snel en stabiel. hij ligt er zelden uit.
tis alleen email en news enzo wat vaak plat ligt. wat die 70 gb betreft, als je meer dan 1 gig per dag downlaad krijg je waarschijnlijk zon rode kaart

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 February 2003 @ 12:06:
Ping met chello kan extreem goed zijn believe me.
Maat van me woont in een goede chello buurt, en haalt daar 24/7 pingtijden van 2 a 3ms naar www.tweakers.net bijvoorbeeld, dus chello heeft op zich wel ownage ping.. hangt echt van je buurt af
Dat zeg je goed, het KAN extreem goed zijn. Maar dat is wel erg zwaar afhankelijk per gebied. Waar ik woon kun je regelmatig niet online gamen wegens die geweldige ping. :{

TS: Kijk eens hoe lang het zeur-draadje van Home en Chello is.. ;)

of: Over het algemeen is @home gewoon stukken beter dan chello. Maar, het zou kunnen dat dat in jouw gebied wat anders is, zoek op mordax.nl/speedtest.nl eens wat snelheidstesten op in jouw gebied, of vraag het aan je buren of weet ik het. ;)

🌞🍃

• Xsion
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 20:27
kheb zelf ook chello, maar hier in de buurt heeft het er in 3 jaar 1 keer uitgelegen en verder werkt alles eigenlijk goed, nooit last van hoge ping enzo.

het rare is da ie hier pas perfect werkt sinds ik een linux server neergezet heb :S

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:08
Gaer schreef op 13 February 2003 @ 11:03:
Nog even iets, ook al kun je kiezen tussen providers en is @home duidelijk sneller dan chello, er blijft 1 heel belangrijke maar: Het netwerk in de grond is hetzelfde, dus je hebt daar geen snelheidsverschil. Echter doordat @home nog altijd zijn eigen verbinding heeft met de USA en de netwerkarchitectuur beter is dan chello zal het waarschijnlijk sneller zijn. Daarbij is het in ieder geval goedkoper :Y)
Dat is dus onzin laat ik nu net iemand kennen de van chello naar @home is gegaan
Chello=70 kb/s en @home=ruim 300 kb/s

Verwijderd

Ik heb zelf ook chello gehad.. ik had opzich wel goede download snelheid, altijd boven de 100 kB/sec, maar ik had wel altijd last van packetloss.. 5 tot 10 %
En voor online gaming is dat niet echt lekker..
Nu met adsl 24/7 stabiel.. zeker geen spijt van gehad.. dat ik chello de deur uit getrapt heb

• lytjepole

lytjepole

Schier?

_-SToFFeL-_ schreef op 13 February 2003 @ 11:59:
[...]

naar welke kant als ik vragen mag? :)
richting @home

eigenlijk geen klachten over chello in deze buurt maar @home is iets goedkoper en haalt grotere snelheden; vandaar : )

Verwijderd

Als je kabel neemt ligt het gewoon puur aan het gebied waar je woont.
Woon je in een grote stad ben je zowiezo beter af met adsl, aangezien je je kabel (deelt)

Ik heb verder geen ervaring met Chello, heb thuis @home.
Het was in het begin 1,5/2 jaar terug een feestjuh maar tegen woordig erger ik me soms aan mijn verbinding aangezien steeds meer mensen kabel hebben genomen.
En hoe meer drukte hoe langzamer het wordt.

Veder zijn bij @home een aantal UDP poorten geblocked waardoor je sommige RPG's niet online kan spelen. ( @home is daar al erg lang van op de hoogte maar ze weten nog steeds niet waardoor het komt)
Hoe dit bij chello zit zou ik niet weten.

Persoonlijk als ik jou was zou ik wel voor @Home kiezen qwa service en dat soort dingen en OOK je verbinding is wel beter.
Vooral met die nieuwe Motorola modems :)

(Owjah, hoe krijg ik zo'n nieuwe modem. als mijn huidige het nog doet?)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2003 14:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmmm.. als ik het wat lees kan ik dus maar beter naar @home gaan, alleen ik heb nog niet echt gehoord of er nouw een gevaar voor mij bestaat wat betreft de mijn data..

oh ja wat ook belangrijk is, ik moet op de euronet (wanadoo) usenet server kunnen komen, ik kan dit wel via chello (ik ben wel lid van euronet internet by the way) met gebruikersnaam en wachtwoord.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2003 15:16 ]

Verwijderd

Ik weet alleen dat als je achter je kabel modem meerder PC's zet en die allemaal 24/7 laat downloaden voor een paar daagje je best wel een keer een rooie kaart in de brieven bus kan krijgen.

En voor de rest heb je niet een een data limiet.

Verwijderd

_PoTaToX_ schreef op 13 February 2003 @ 11:53:
........ en geen van mijn vrienden die de hele dag door FXP-en hebben ook nog nooit wat gehoord :D
met fxp connect je 2 servers, data gaat niet door eigen pc, dus word niet geteld bij je usage.....

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

Verwijderd schreef op 13 February 2003 @ 14:25:
Veder zijn bij @home een aantal UDP poorten geblocked waardoor je sommige RPG's niet online kan spelen. ( @home is daar al erg lang van op de hoogte maar ze weten nog steeds niet waardoor het komt)
De oorzaak daarvan is al enige tijd bekend. Het gaat om UDP en ICMP packets met een payload van 5 (4?) bytes of minder die door de comcontrollers (staan aan de andere kant van de kabel) worden gedropped. Dit speelt dus alleen bij COM21 modems en ook nog alleen in gebieden waar de netwerken klein zijn. Het probleem is al aangekaart bij COM21 en @Home wacht tot die met een oplossing komen. Het heeft helaas geen hoge prioriteit.

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
Notna schreef op 13 februari 2003 @ 10:17:
ligt eraan waar je woont, als je in dichtbevolkte shit woont (zoals A'dam en troep like me :( ) dan moet je zeker @home nemen.
ik woon in adam maar zit toch gewoon bijna altijd met 1,5 mbit down 8)7

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

Verwijderd schreef op 13 February 2003 @ 09:07:
Afgelopen maand tussen de 90 en de 100GB gedownload. @Home doet niet moelijk daarover... tenzij mensen in jouw buurt gaan klagen over de snelheid. Pas dan wordt er gemeten wie het hoogste dataverkeer heeft en die krijgt een waarschuwing (daarna volgt eventueel een gele kaart en uiteindelijk een rode kaart). Het is raadzaam om tussen 17:00 en 01:00 (1 uur 's nachts) hooguit 1GB te downloaden per dag. Daarbuiten is de netwerkbelasting een stuk lager en kun je naar hartelust downloaden. Als je een waarschuwing krijgt en om uitleg vraagt, wordt altijd verteld dat je minder moet gaan downloaden in de piekuren.

[ Voor 7% gewijzigd door rvm op 13-02-2003 18:00 ]

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:24
http://arethusa.tweakers.net/~acm/omega/omega

Daar is voldoende te vinden over @home datalimieten :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.